04-11-2025, 23:21:47

Autor Tema: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v  (Posjeta: 46935 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Alat za blokadu bregastih i radilice,može se i bez toga, ali eto kad već prijatelj ima , ja posudio.


Podići desnu stranu na dizalicu, skinuti kotač, ispustiti tekućinu za hlađenje (nema slike)


Skinuti zaštitnu plastiku i nosač motora


Skinuti plastični poklopac motora


skinuti dvije gornje plastike koje štite zupčasti remen i nosač motora


pogled sa donje strane, skinuti remenicu na radilici


skinuti - klemu


skinuti komjuter i ovaj nosač na  3 vijka




skinuti donju plastiku zaštite zupčastog remena


blokirati bregastu


naravno u pravom položaju, a to je ova crvena točka prema oznaci na kućištu


skinuti natezač zupčastoga, skinuti zupčasti, odviti pumpu vode


pumpa skinuta




i curila je


nova i stara


namazati brtvu s obje strane prije montaže


montirati novu pumpu


novi i stari zupčasti




staviti novi zupčasti remen


blokirati radilicu


zupčasti tako uzubiti da bude dobro nategnut između remenice radilice i remenice bregaste


montirati i stegnuti natezač remena


skinuti blokade bregaste i radilice


staviti novi kanalni remen i natezač remena nategnuti suprotno smjera kazaljki na satu da možemo staviti remen na sve remenice


montiran kanalni


ostalo sve vratiti obrnutim redoslijedom

vrijeme potrebno za rad (uključen ručak i nešto telefoniranja), Čistoga rada oko 5 i pol -  6 sati.


višak materijala: stari dijelovi






 
Sljedeći korisnici su zahvalili na ovom postu: Paso, Vasko

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #1 u: 27-02-2011, 21:26:38 »
To je to , gotova reportaža  :mah: :mah:
 

Offline Role 156

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 9385
  • Karma: 200
  • Spol: Muški
  • Alfa 159 2.2JTS SS Ti Beverly tourer 300 ie
    • Požega
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #2 u: 27-02-2011, 21:46:47 »
 :clap2: Bas nedas mehanicarima ni kune  :hehe: :craz
Varijator sekta
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #3 u: 27-02-2011, 21:49:13 »
Nema potrebe  :cigara:
 

Alfa-Dodo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #4 u: 27-02-2011, 21:50:39 »
 :clap2: :clap2: :clap2: :clap2:
 

Offline miro

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1941
  • Karma: 126
  • Spol: Muški
  • benzinac
    • podstrana split
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #5 u: 27-02-2011, 22:03:40 »
 :ok: :clap2: :clap2:

baš se nešto mislin, kad te ide, a ja prilađen, da ti doveden i moga (ćerinoga) čađu, znan da voliš tu vrstu  :?:
************
 

Offline Suki_san

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1210
  • Karma: 77
  • Spol: Muški
  • 156 1.9 JTDm 16V SW SP
    • Đakovo
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #6 u: 27-02-2011, 23:38:25 »
...svaka čast majstore :ok:... mene slijedeći tjedan čeka ista avantura, ali ću ju prepustiti Sebu...

+
Every night  I have the same dream
I'm hatching some plot, scheming some scheme!
 

Offline Gego

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2836
  • Karma: 92
  • Spol: Muški
  • AR 166 2.4 JTD 20v
    • Rab
    • Apartmani i sobe Kordić
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #7 u: 27-02-2011, 23:49:12 »
 :care :care :care :care :care :ok: svaka čast, bolje nije moglo biti objašnjeno :da:

Offline luka05

  • Trade Count: (+4)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1028
  • Karma: 28
  • Spol: Muški
    • Split
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #8 u: 27-02-2011, 23:52:12 »
Ludilo  :clap:
Mene je oko 2100 koštala izmjena zupcastog i svega sta ide uz njega (osim vodene pumpe) i još ruke nešto malo više od 700kn, znaci oko 2800.
 

Offline modri

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 719
  • Karma: 32
  • Spol: Muški
  • 159 SW 1.9 16v,147 1.9 16v, 1000 TCR replica
    • Pula/Medulin
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #9 u: 27-02-2011, 23:53:56 »
mene isto čeka ovaj posao ubrzo....koliko dođe materijal da sada ne tražim po forumu...ja isto mislim napraviti identičnu stvar u kućnoj radinosti
 

Offline damir 166

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 929
  • Karma: 15
  • Spol: Muški
  • 166 2.4 JTD 20 V
    • Domaljevac, BIH
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #10 u: 27-02-2011, 23:57:51 »
svaka čast majstore.baš me zanimalo kako to sve ide jer nisam bio prisutan kad je moj mjenjan i sve mislim da mi je puno uzeo za ruke al tek sada vidim da ima posla.primjećujem da kod mene nema ovih zaštitnih plastika na motoru,u pitanju je 166 2.4 jtd 10 v pa sada neznam jel to tako ili je nešto drugo u pitanju.pozz
 

Offline Sinke

  • Član Alfa Kluba 16
  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5324
  • Karma: 325
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo 156 GTA
    • Čakovec
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #11 u: 27-02-2011, 23:58:14 »
 :clap2: :clap2: majstore..
 :ok:
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 13952
  • Karma: 567
  • Spol: Muški
  • Giulietta QV_line + 33 Imola
    • Koprivnica
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #12 u: 28-02-2011, 03:02:13 »
Svaka čast na reportaži  :clap: .
 

Offline Reno

  • Trade Count: (+6)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4700
  • Karma: 77
  • Spol: Muški
    • Rijeka
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #13 u: 28-02-2011, 07:52:25 »
 :clap2: :clap2: :care :care eh kako lako izgleda ovako po slikama  :hehe:
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4410
  • Karma: 147
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #14 u: 28-02-2011, 10:06:31 »
Ja sam isto sam mijenjao remenje/španere na svojoj 1.9 M-JET.

Koristio sam origigi dijelove.
Origigi pumpa ima metalni dihtung sa žljebom i ne treba ga ničim mazati, samo se pumpa stegne i gotovo.
Origigi remen ima na sebi oznake koje treba poklopiti sa oznakama na radilici i bregastoj i nema šanse da se fula, i ne treba nikakav alat.
Najteže mi je bilo nategnuti španer na zupčastom remenu jer nema baš mjesta pa treba još jedan koji će ga stegnuti.

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #15 u: 28-02-2011, 11:05:54 »
mene isto čeka ovaj posao ubrzo....koliko dođe materijal da sada ne tražim po forumu...ja isto mislim napraviti identičnu stvar u kućnoj radinosti

1045 kn sa popustom:
Dayco zupčasti
Gates kanalni
Valeo pumpa
SKF natezači
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #16 u: 28-02-2011, 11:15:19 »
Ja sam isto sam mijenjao remenje/španere na svojoj 1.9 M-JET.

Koristio sam origigi dijelove.
Origigi pumpa ima metalni dihtung sa žljebom i ne treba ga ničim mazati, samo se pumpa stegne i gotovo.
Origigi remen ima na sebi oznake koje treba poklopiti sa oznakama na radilici i bregastoj i nema šanse da se fula, i ne treba nikakav alat.
Najteže mi je bilo nategnuti španer na zupčastom remenu jer nema baš mjesta pa treba još jedan koji će ga stegnuti.

Ima te oznake i Dayco remen. Tvornice auta ne proizvode remenje ni ležaje nego netko radi za njih. Dayco je bivši Pirelli (odjel za remenje) i čuo sam da proizvodi orginal remenje za Fiat, Alfa, Lancia (tako sam čuo). SKF je također prva ugradnja. Jedino što sam kupio Valeo pumpu koja nije orginal, ali Valeo je zakon što se kvalitete tiče.

Zaj natezač sam stavio bez problema. Onaj vijak ključ 1 se zavije tako da samo što ne stisne natezač, a da se natezač može micati i onda sa malo večim odvijačem se nategne (oslonac na drugi natezač) i stegne po želji. Remen se ne može pritegnuti jer je natezačna oprugi i drži stalno istu silu nategnutosti.
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4410
  • Karma: 147
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #17 u: 28-02-2011, 11:22:08 »
1045 kn sa popustom:
Dayco zupčasti
Gates kanalni
Valeo pumpa
SKF natezači

Ja sam orginalne dijelove platio duplo više :da:

Ima te oznake i Dayco remen. Tvornice auta ne proizvode remenje ni ležaje nego netko radi za njih. Dayco je bivši Pirelli (odjel za remenje) i čuo sam da proizvodi orginal remenje za Fiat, Alfa, Lancia (tako sam čuo). SKF je također prva ugradnja. Jedino što sam kupio Valeo pumpu koja nije orginal, ali Valeo je zakon što se kvalitete tiče.

Zaj natezač sam stavio bez problema. Onaj vijak ključ 1 se zavije tako da samo što ne stisne natezač, a da se natezač može micati i onda sa malo večim odvijačem se nategne (oslonac na drugi natezač) i stegne po želji. Remen se ne može pritegnuti jer je natezačna oprugi i drži stalno istu silu nategnutosti.

To je činjenica, na nekim orginalnim dijelovima uz FIAT kataloške brojeve stoje DAYCO i SKF marke, ali neki dijelovi imaju i FPT (FiatPowerTrain oznake).

Ali s obzirom da neki imaju loša iskustva sa zamjenskim dijelovima, s obzirom da dans puno toga dolazi iz Kine (bez obzira na marku), ja sa distribucijom nisam htio riskirati :ne2:

draxCrikva

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #18 u: 28-02-2011, 11:29:02 »
kako se zove ova masa za brtve tj ljepilo,dal ti slini slucajno di
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #19 u: 28-02-2011, 11:42:22 »
Viktor je meštar kakvog nema :ok:

kakvog nema u mojoj kući  :mah:
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #20 u: 28-02-2011, 11:43:32 »
kako se zove ova masa za brtve tj ljepilo,dal ti slini slucajno di
Silikonska masa za brtvljenje. Poslije toga nema curenja.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #21 u: 28-02-2011, 11:51:21 »

Ali s obzirom da neki imaju loša iskustva sa zamjenskim dijelovima, s obzirom da dans puno toga dolazi iz Kine (bez obzira na marku), ja sa distribucijom nisam htio riskirati :ne2:

Ja koristim: Valeo, SKF, Dayco, Bendix, ...., diskovi Brembo.  Sve su to zamjenski djelovi koji su prva ugradnja (osim Bremba). Ako ih kupiš u Fiatovoj kutiji onda su skuplji otprilike duplo.
 

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #22 u: 28-02-2011, 13:17:19 »
Odlično  :ok:
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

draxCrikva

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #23 u: 28-02-2011, 18:12:07 »
Silikonska masa za brtvljenje. Poslije toga nema curenja.

zaboravio te pitat,cijena?
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #24 u: 28-02-2011, 22:23:22 »
Davno je to bilo, mislim oko 30-40 kn tuba.
 

Offline dusan147

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 285
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • Giulia Veloce 2.2 210KS Q4 AT8
    • Novi Sad
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #25 u: 17-04-2011, 12:55:03 »
Odlično uputstvo Viktore   :ok: :pivo:
Imam nekoliko pitanja:
a) zašto mora da se skida kompjuter? (to zaista piše i u eLearn, ali mi izgleda da je nepotrebno...)
b) koja tačka na remenici bregaste mora da "gađa" oznaku na kućištu motora?
    (na remenici bregaste ima dve tačke - crvena tačka u "unutrašnjem" delu remenice i bela u "zupčastom" delu remenice)
c) koja  je posledica lošeg uzupčavanja tj. greške "za jedan zub" - kakav je zvuk motora i kako ide Alfa u tom slučaju?
Pozdrav. Dušan.
« Zadnja izmjena: 17-04-2011, 12:56:20 od dusan147 »
Biti Merlin, ne Artur!
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4410
  • Karma: 147
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #26 u: 18-04-2011, 09:36:43 »
Odlično uputstvo Viktore   :ok: :pivo:
Imam nekoliko pitanja:
a) zašto mora da se skida kompjuter? (to zaista piše i u eLearn, ali mi izgleda da je nepotrebno...)
b) koja tačka na remenici bregaste mora da "gađa" oznaku na kućištu motora?
    (na remenici bregaste ima dve tačke - crvena tačka u "unutrašnjem" delu remenice i bela u "zupčastom" delu remenice)
c) koja  je posledica lošeg uzupčavanja tj. greške "za jedan zub" - kakav je zvuk motora i kako ide Alfa u tom slučaju?
Pozdrav. Dušan.

a) zato što smeta, možda je moguće i bez skidanja, ali ima puno više mjesta kad se skine.
b) bijela oznaka na rubu remenice se poklapa sa oznakom na remenu, crvena oznaka na remenici se poklapa sa oznakom na kućištu motora.
c) zub u ranije bi vjerovatno bio preglasan, zub u kasnije bi vjerovatno imao manju snagu i dimio bi.

Offline dusan147

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 285
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • Giulia Veloce 2.2 210KS Q4 AT8
    • Novi Sad
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #27 u: 18-04-2011, 14:58:12 »
a) zato što smeta, možda je moguće i bez skidanja, ali ima puno više mjesta kad se skine.
b) bijela oznaka na rubu remenice se poklapa sa oznakom na remenu, crvena oznaka na remenici se poklapa sa oznakom na kućištu motora.
c) zub u ranije bi vjerovatno bio preglasan, zub u kasnije bi vjerovatno imao manju snagu i dimio bi.
Lošo, zahvaljujem na ovim odgovorima - na nekoliko foruma nisam dobio precizne informacije o problemu...
a) ...sad mi je jasno...
b) ovo sam pitao zbog nekoliko "JTD engine timing procedure" opisa sa skicama u kojima se ne spominju dve oznake na remenici bregaste, veća samo ona (bela) na rubu remenice... (vidi sliku dole) koja mora da se poklopi sa oznakom na kućištu. Naravno, ako imaš fabrički "označen" remen (obično dve žute linije), oznake na kućištu nemaju značaj.
c) imam nešto grublji i glasniji rad motora, što mislim da posledica suviše "opuštenog" zupčenja u servisu.
Imam još jedno pitanje:
d) kako kvalitet/dotrajalost  španera i rolera utiču na pojavu vibracija u leru kod JTD motora?
« Zadnja izmjena: 18-04-2011, 15:12:07 od dusan147 »
Biti Merlin, ne Artur!
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4410
  • Karma: 147
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #28 u: 19-04-2011, 08:46:31 »
Lošo, zahvaljujem na ovim odgovorima - na nekoliko foruma nisam dobio precizne informacije o problemu...
a) ...sad mi je jasno...
b) ovo sam pitao zbog nekoliko "JTD engine timing procedure" opisa sa skicama u kojima se ne spominju dve oznake na remenici bregaste, veća samo ona (bela) na rubu remenice... (vidi sliku dole) koja mora da se poklopi sa oznakom na kućištu. Naravno, ako imaš fabrički "označen" remen (obično dve žute linije), oznake na kućištu nemaju značaj.
Ova Viktorova procedura, i ovo što sam ti rekao za oznake, vrijedi za 1.9 JTD 16V.
Za 1.9 JTD 8V su oznake kao na sličici koju si stavio.

c) imam nešto grublji i glasniji rad motora, što mislim da posledica suviše "opuštenog" zupčenja u servisu.
Hm, JTD 8V ima nešto malo grublji/glasniji rad u leru, a na španeru se vidi koliko je našpanan kad se skine ona prva plastika pa to možeš provjeriti.

Imam još jedno pitanje:
d) kako kvalitet/dotrajalost  španera i rolera utiču na pojavu vibracija u leru kod JTD motora?
Na vibracije u leru utiče:
- loši injektori
- loš zamašnjak
- loši nosači motora
- nejednaka kompresija u cilindrima (zbog istrošenosti cilindara, puknutih karika, začađenih ventila i usisnih kanala...)

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Izmjena remenja, natezača i pumpe vode na 1.9 JTDm 16v
« Odgovori #29 u: 19-04-2011, 09:04:48 »
Odlično uputstvo Viktore   :ok: :pivo:
Imam nekoliko pitanja:
a) zašto mora da se skida kompjuter? (to zaista piše i u eLearn, ali mi izgleda da je nepotrebno...)
b) koja tačka na remenici bregaste mora da "gađa" oznaku na kućištu motora?
    (na remenici bregaste ima dve tačke - crvena tačka u "unutrašnjem" delu remenice i bela u "zupčastom" delu remenice)
c) koja  je posledica lošeg uzupčavanja tj. greške "za jedan zub" - kakav je zvuk motora i kako ide Alfa u tom slučaju?
Pozdrav. Dušan.

Loša je već odgovorio ali evo još malo:
a) mislim da je nemoguće zamijeniti remen ako se ne skine, smeta za donju plastiku
b) crvena za kućište, bijela za remen
c) Zub "u kasnije" znači kompresiju manju za oko 3 bara i nešto manju snagu u višim okretajima, zub "u ranije" ima manji (skoro nikakav) utjecaj na pad kompresije. Ne znam za zvuk na common rail motorima, na TD motorima nije bilo bitne razlike u zvuku, osim kada bi se pomakla faza Bosch pumpe ("u ranije" tvrđi rad, "u kasnije" mekši rad)

 :mah: