06-06-2020, 21:53:54

Autor Tema: Mjet zamašnjaci i kvačilo  (Posjeta: 61732 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4249
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #40 u: 13-01-2011, 12:01:31 »
Malo čitao od početka i iz postova netko neupućen može steći dojam da Alfa ništa ne valja  :o000:

Moja 156 SW 1.9 JTDm 16v uvezena iz Italije, vožena na lizing u Italiji, godište 2003. kupljena prije skoro 3 godine u meni tada nepoznatog trgovca za sada peri-deri ( 58.000 km kod mene), nikakvih problema da kucnem u drveni volan.

Imao si sreće, ili bolje rečeno pameti u kupnji :hap:
Po onome što si prije pisao, tvoj auto je prodan nakon isteka garancije, a prije toga je napravo vrlo malo kilometara (oko 50.000 u 2 godine), i normalno je da je sve OK.

Termostat si već promijenio, kada okrene 120.000Km i ti ćeš morati promjeniti distribuciju, prije ili kasnije će se pojaviti luftovi u ovjesu, prije ili kasnije će početi problemi sa kvačilom (ili hidraulika, ili štekanje viljuške, blizu 200.00 već i cijeli set), itd...

Offline alfavu

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2617
  • Karma: 101
  • Spol: Muški
  • Mercedes W123--Alfa 166 2.4 x2 MT09 TRACER
    • VU
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #41 u: 13-01-2011, 13:11:56 »
Fulao si temu jer je ovo M-jet motor i za njega je kvačilo i zamajc potpuno drukčiji :mah: :mah:

mogu provjerit i z am-jet al nece cijena biti drasticno veca  :hap:
Music : ON
World: OFF
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4249
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #42 u: 13-01-2011, 13:18:57 »
Fulao si temu jer je ovo M-jet motor i za njega je kvačilo i zamajc potpuno drukčiji :mah: :mah:

Za 1.9 16V JTDM/M-JET u 147/156/GT je jedank kao u običnom JTD-u.

Za 2.4 20V M-JET u 156/166 je drugačije kvačilo i zamašnjak jer je GM getriba (kao i na svim 159/159SW/Brera/Spider JTDM).

Offline Isus

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 15288
  • Karma: 497
  • Spol: Muški
  • 164 TS
    • ZG Pešča
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #43 u: 13-01-2011, 13:39:46 »
Zakaj znakovi blijede na novim alfama? Da fiat može prodat znak, zakaj nije dvomaseni zamašnjak konstruiran da dulje izdrži da proizvođač može naplatiti zamjenu istoga.

SVAKI auto danas je konstruiran u principu tako da ima puno djelova koji su konstruirani da izdrže određeni manji broj km i da se onda mijenjaju.
Problem je što auti s toliko km dolaze do nas i ond ami siromasi moramo to mijenjati dok se vani auto promjeni prije dotičnog kvara.

Da s emene pita izračunao bih koliko km još želim imat auto i onda vidio jel ću ić na dvomaseni izbijač love ili obični željezni ( uz prilagodbu) i bok.
« Zadnja izmjena: 13-01-2011, 13:40:54 od Isus »
Kockasti auto, najbolji auto.
 

Alfa-Dodo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #44 u: 13-01-2011, 14:34:46 »
ovako, već smo konstatirali ćemu služe dvomaseni zamašnjaci, također nekome može trajati 200 tkm a nekome 120 tkm ili i manje ovi ko kako tera kola
E sad cijena je ovakova: reparirani kada daš svoj unutra-2970 kn
                                        novi u italiji 3800 kn preko veze i s raznim popustima
                                       kod nas vjerojatno negdje oko 5800 kn

Puno-kako kome, kada moraš platit još i kompletno kvačilo koje sad na akciji raznoj dođe 1800 kn cc a inače je nešto skuplje oko 2400 kn (Valeo prva ugradnja) + naravno rad majstora oko 1000 kn možda nešto manje
Mogu vam reći da i nije baš mali trošak, pogotovo što je smiješno da su lamela i korpa još mogle izdržat, ali neću valjda sad mjenjat samo ležaj za 800 i zamašnjak koji je mogao također još vozit ali bi roštao i tuko po nozi.
Otvoreno je zbog ležaja a ustanovljeno sve ovo gore.
Sad moram to npravit jer neću valjda za 20tkm opet otvarat sve  :rolll: :rolll:
Barem ću znat da je sve ovo napravljeno

p.s. ne postoji drugo doli originalan, nema alu i ostale opcije ni kod nas ni u Italiji
Šta sad mogu napravit nego to riješit, tko bi kupio auto u takvom stanju, a i ako ga hoću vozit neko vrijeme još, a moram jer nemam druge opcije to treba napravit
Uostalom takav sam volim da je auto koji god bio potpuno ispravan i da sve štima, samo što nisam mogao vjerovat da će sve to doći odjedanput i da će sve biti tako skupo  :kosa:.
Što god netko pričao nije ovo sve jeftino, kad bi to plaćao jedanpu godišnje jedno po jedno ok, ali sada odjedanput sve eeeeeeeeeeeeeee kad vozim egzotičan auto kako je rekao jedan mehaničar
« Zadnja izmjena: 13-01-2011, 14:39:24 od Alfa-Dodo »
 

Offline dusan147

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 283
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • GT JTDm Q2
    • Novi Sad
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #45 u: 14-01-2011, 07:58:05 »
Moje iskustvo sa plivajućim zamajcem na 147 1.9 JTD 8v koja je remapovana - znači sa dosta povećanim obrtnim momentom...
Prvo: kako probati da li je zamajac u OK stanju? Kad se skine dole, probati rukom da li je rotacija (neko ovo zove "luft") između 5mm i 10mm. Više od 10mm ne valja...
Na JTDu zamajac veoma teško "crkava" jer je "plivanje" postignuto radijalnim oprugama (2 komada). Na vozilima sa plivajućim zamajcem koji ima gumene amortizere, crkavanje je realnije. A kako sam došao do ovog zaključka?
Uporedio sam (duga je priča zbog čega) tri plivajuća zamajca za 147 1.9 JTD 8v:
a) potpuno novi "Valeo" - kupljen zbog zamene zamajca b),
b) onaj koji je došao sa mojom Alfom i prešao oko 140000km i
c) polovni tj. korišćeni (uzeo zbog upoređenja, pa posle vratio)...
Rezultat upoređenja (sva tri su bila ugrađena i voženo je nekoliko dana sa njima) je:
d) sva tri zamajca imaju otprilike isti luft (zazor) kada se pomeraju rukom,
e) sva tri zamajca imaju isto ponašanje u leru, pri ubrzanju, kočenju motorom , pri gašenju, startovanju i
f) sada imam maltene nov, tri dana korišćen zamajac viška, onaj pod a), koji prodajem  :hap:... Dole su slike tog zamajca gde se vide bitni delovi...
Vibracije pri kretanju (i sporom pušanju kvačila) potiču od izvitoperene korpe, a "tvrdo" kvačilo od korpe čije "latice" su izgubile početnu geometriju ili (ređe) zbog druk-ležaja koji je za zamenu.

Šta je zaključak/poenta?
Između ostalog i to da je "majstorima" najlakše da kažu da je zamajac "zreo" za zamenu - deo je skup, pa može da se uzme i više za "ruke" ...
Opruge u zamajcu JTDa mogu i da promene karakteristike, ali će on da obavlja svoju "plivajuću" funkciju. Razlog za skoro "večno" trajanje takvog zamajca je u činjenici da je jedna opruga zategnuta, a jedna pritisnuta, pa čak i kidanje opruge (što je gotovo neverovatno) ne smanjuje bitno funkcionalnost zamajca. Zbog toga i ne bi trebalo da brine nešto više vibracija pri startu i gašenju motora. Problem su vibracije u stacionarnim režimima rada - na primer ler od 850o/min ili 900o/min. Kad se zamajac zaleti, opruge maltene i ne rade - njihova funkcija je da smanje (ne mogu da spreče) dinamičke udare pri naglim promenama režima vožnje. Ali onda toliko drugih stvari ima veći problem (korpa, lamela, menjač, diferencijal...) od zamajca...
Pozdrav. Dušan.
« Zadnja izmjena: 14-01-2011, 08:03:04 od dusan147 »
Alfa je stil - ostalo je status
 

Alfa-Dodo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #46 u: 14-01-2011, 10:48:35 »
jel treba imati lufta unutra van kad vučeš :?:
 

Offline mareo

  • Administrator
  • Trade Count: (+33)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 15860
  • Karma: 1067
  • Spol: Muški
  • 156 1.9 Q2
    • Zgb
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #47 u: 14-01-2011, 12:53:44 »
a "tvrdo" kvačilo od korpe čije "latice" su izgubile početnu geometriju ili (ređe) zbog druk-ležaja koji je za zamenu.

...zbog ovoga sam na 150.000km mijenjao kpl. kvačilo sa cilindrima i nakon ugradnje novog kvačila, tvrdoća je ostala potpuno ista... :rolll: (iako svi govore da je nakon zamjene kvačilo mekano kao putar)

Šta je zaključak/poenta?

 Zbog toga i ne bi trebalo da brine nešto više vibracija pri startu i gašenju motora.
Pozdrav. Dušan.

...a ovo mi je bio oduvijek problem i mislim da je to zbog zamašnjaka (koji mi je btw. upravo danas stigao iz Valea  :hap:)...čak mi se prilikom paljenja zna desiti da auto ne upali, ali kontinuirano trese cijeli motor, sve dok ne okrenem ključ u položaj OFF...to izbjegavam tako da pustim koju sekundu duže da vergla i onda mirno upali...

*ebo mene mali pas, kak' si? pa tak'...
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4249
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #48 u: 14-01-2011, 12:59:25 »
...zbog ovoga sam na 150.000km mijenjao kpl. kvačilo sa cilindrima i nakon ugradnje novog kvačila, tvrdoća je ostala potpuno ista... :rolll: (iako svi govore da je nakon zamjene kvačilo mekano kao putar)

Čitaj malo :hap:
http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=49297.msg847771#msg847771

99.99% je sigurno da ti je kvačilo tvrdo zbog jer viljuška šteka u piksi, ili osovina po kojoj vozi druk lager nije podmazana.

Ove priče kako je kvačilo tvrđe što je starije su samo lovačke priče :da:

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1284
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #49 u: 14-01-2011, 13:08:22 »
Ove priče kako je kvačilo tvrđe što je starije su samo lovačke priče :da:

Pravilno bi bilo reći: što istrošenija lamela to tvrđa pedala kvačila i nije to lovačka priča nego činjenica. Razlog je položaj japanskog šešira koji je kod nove lamele lagano šiljast, a kod starije lamele znatno šiljastiji i pruža veći otpor.
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4249
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #50 u: 14-01-2011, 13:24:10 »
Pravilno bi bilo reći: što istrošenija lamela to tvrđa pedala kvačila i nije to lovačka priča nego činjenica. Razlog je položaj japanskog šešira koji je kod nove lamele lagano šiljast, a kod starije lamele znatno šiljastiji i pruža veći otpor.

Ja ti kažem iz iskustva da je na XXX FIAT getriba problem:
- tvrdog kvačila
- kvačila koje je na hladno mekanije a kasnije sve tvrđe
- kvačiča koje škripi
- kvačila koje teže odvaja i kao da zapinje dok se tiska
- kvačila koje je toliko tvrdo da zbog toga propiša pomoćni cilindar
Riješen upravo i samo podmazivanjem piksi na viljuški (može se odraditi i bez skidanja getribe tako da se skine gornja piksa, naspreja WD i veća količina ulja uz viljušku), ili podmazivanjem osovine po kojoj vozi ležaj.
Nakon podmazivanja je kvačilo obično lako kao pero :da:




Što se tiče razlike tvrdoće novog i starog kvačila, to je u principu zanemarivo, i teško je procjeniti razliku na autima sa hidrauličnim kvačilom.

Nije loše ni svakih X godina izmjeniti ulje u hidraulici za kvačilo, jer ono s vremenom pocrni. nakupi vode, i od toga strada pomoćni cilindar...

BTW, 1.9 JTD 16V ima PULL kvačilo, ne PUSH kvačilo :hap:

Offline mareo

  • Administrator
  • Trade Count: (+33)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 15860
  • Karma: 1067
  • Spol: Muški
  • 156 1.9 Q2
    • Zgb
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #51 u: 14-01-2011, 13:55:35 »
Čitaj malo :hap:
http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=49297.msg847771#msg847771

99.99% je sigurno da ti je kvačilo tvrdo zbog jer viljuška šteka u piksi, ili osovina po kojoj vozi druk lager nije podmazana.


...hm, neznam...vidjet ćemo što če donijeti 6-brzinska getriba od GTjke... :song:

*ebo mene mali pas, kak' si? pa tak'...
 

Offline mareo

  • Administrator
  • Trade Count: (+33)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 15860
  • Karma: 1067
  • Spol: Muški
  • 156 1.9 Q2
    • Zgb
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #52 u: 14-01-2011, 13:59:21 »
...i da, kada smo kod tvrdog kvačila kod mene, zanimljivo je da papučica osjetno omekša (kao da propadne u odnosu na normalnu vožnju), kada se žešće vozim i razvlačim okretaje do 4000-4500rpm...i onda opet stvrne kad smirim nogu na gasu...

*ebo mene mali pas, kak' si? pa tak'...
 

Offline alfa16v

  • Trade Count: (+3)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 566
  • Karma: 7
  • Spol: Muški
    • zaprešić
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #53 u: 14-01-2011, 14:21:41 »
dobro si rekao za hidrauličko kvačilo,može biti i razlika kolko je staro ulje u hidraulici,i dali je ikada mijenjano,kad je hladno ulje je gušće i pedala je teža........imao sam jedanput novu 33,po zimi doma,ujutro dok se nije zagrijala nije htjela u rikverc,simpom,pregusto ulje.... :hehe:
 

Offline dusan147

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 283
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • GT JTDm Q2
    • Novi Sad
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #54 u: 14-01-2011, 21:11:19 »
jel treba imati lufta unutra van kad vučeš :?:
Tzv. "aksijalni" luft (ako sam dobro razumeo kolegu) je jedna od fama lansiranih od strane "majstora" sa ciljem da se zamajac "optuži" (pa zatim za dosta € i zameni) za nešto što je posledica deformacije korpe kvačila. U razgovorima sa stručnjacima za ovu oblast (transmisije motornih vozila) dobio sam potvrdu da taj "aksijalni" luft može da se postigne samo uništavanjem zamajca. Sila pritiska kojom druk-ležaj deluje na korpu/lamelu nikad nije tolikog intenziteta da bi mogla da izazove "aksijalni" luft, pa čak i kad je korpa izvitoperena. U slučaju većih aksijalnih naprezanja prvo bi nastradala korpa, a dalje zna se... 
Alfa je stil - ostalo je status
 

Alfa-Dodo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #55 u: 15-01-2011, 00:36:22 »
meni je zamašnjak u garaži i majstor nema ništa od toga jer ga on neće nabaviti, zaista ima lufta kad ga uhvatiš i vučeš iz kučišta, jel to tako mora biti ili  :?:
 

Offline dusan147

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 283
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • GT JTDm Q2
    • Novi Sad
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #56 u: 15-01-2011, 07:18:18 »
Alfa-Dodo - da li je tvoj zamajac sličan onom koji je na mojim slikama?
Sva tri zamajca koje sam "testirao"  nisu imali nijedan drugi luft osim "rotacionog" (neko ga zove i  "tangencijalni" - kao kazaljke na satu) koji može da se aktivira i rukom i bude oko 10mm. Na slici dole - crvena tačka (označava "bolcnu") pomera se rotaciono (kako pokazuje žuta linija) najviše 10mm. Sve ostalo je veći luft nego kod novog zamajca.
Možeš li da fotografišeš tvoj zamajac i da docrtaš strelicu koja pokazuje u kom pravcu tvoj zamajac ima lufta?
BTW - majstori sugerišu mušterijama da je kvar u zamajcu ili ako imaju neki polovni ili zato da za rad uzmu 80€-100€, jer se tu onda predloži i zamena seta kvačila i možda još nešto...
« Zadnja izmjena: 15-01-2011, 07:33:04 od dusan147 »
Alfa je stil - ostalo je status
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1284
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #57 u: 15-01-2011, 07:51:25 »
Riješen upravo i samo podmazivanjem piksi na viljuški (može se odraditi i bez skidanja getribe tako da se skine gornja piksa, naspreja WD i veća količina ulja uz viljušku), ili podmazivanjem osovine po kojoj vozi ležaj.
Nakon podmazivanja je kvačilo obično lako kao pero :da:




Što se tiče razlike tvrdoće novog i starog kvačila, to je u principu zanemarivo, i teško je procjeniti razliku na autima sa hidrauličnim kvačilom.

Nije loše ni svakih X godina izmjeniti ulje u hidraulici za kvačilo, jer ono s vremenom pocrni. nakupi vode, i od toga strada pomoćni cilindar...

BTW, 1.9 JTD 16V ima PULL kvačilo, ne PUSH kvačilo :hap:

Ima način kako provjeriti da li je viljuška nepodmazana i "riba": Stisne se kvačilo i pusti kvačilo. Ako je sila stiskanja i otpuštanja skoro ista onda je to O.K. Kada bi bilo teško stisnuti, a sila kojom papučica gura nogu natrag bila znano manja onda je u pitanju taj otpor (nepodmazanost).

Ono o čemu sam ja govorio je razlika između novog i starog kvačila: novo kvačilo je daleko mekše od staroga.
Probao sam ja usporediti Velinu Alfu koja ima oko 60.000 kn više od moje i njegova pedala kvačila je osjetno tvrđa nego u mojoj Alfi. O otporima nema govora ni u jednoj.
 

Alfa-Dodo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #58 u: 15-01-2011, 12:01:35 »
Alfa-Dodo - da li je tvoj zamajac sličan onom koji je na mojim slikama?
Sva tri zamajca koje sam "testirao"  nisu imali nijedan drugi luft osim "rotacionog" (neko ga zove i  "tangencijalni" - kao kazaljke na satu) koji može da se aktivira i rukom i bude oko 10mm. Na slici dole - crvena tačka (označava "bolcnu") pomera se rotaciono (kako pokazuje žuta linija) najviše 10mm. Sve ostalo je veći luft nego kod novog zamajca.
Možeš li da fotografišeš tvoj zamajac i da docrtaš strelicu koja pokazuje u kom pravcu tvoj zamajac ima lufta?
BTW - majstori sugerišu mušterijama da je kvar u zamajcu ili ako imaju neki polovni ili zato da za rad uzmu 80€-100€, jer se tu onda predloži i zamena seta kvačila i možda još nešto...
:ok: moj dakle ima lufta u smjeru žutih strelica lijevo desno, koliko točno morao bi izmjerit, ali ima lufta i kada bi ga uzeo i probao kao vadit iz kučišta, dakle gore dole, okomito na žute strelice!
 

Offline dusan147

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 283
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • GT JTDm Q2
    • Novi Sad
Odg: Mjet zamašnjaci i kvačilo
« Odgovori #59 u: 15-01-2011, 14:00:29 »
To nije dobro - taj luft ne sme da postoji... E sad kakvo je poreklo to zamajca i kako je nastao taj luft? 
Alfa je stil - ostalo je status