Pri spomenu na svijet superautomobila u Italiji veæina æe automobilskih zaljubljenika kao iz topa reæi Ferrari, a nakon nekoliko sekundi sjetit æe se i Lamborghinija. Prava se krema elitnih talijanskih automobila zapravo nalazi u gradu Modena u koji se smjestila tvornica Pagani Automobili. Njezin osnivaè, argentinski industrijski dizajner, Horacio Pagani dugo je radio za Lamborghini da bi na kraju 1992. godine osnovao vlastitu manufakturu.
Diveæi se velikanu Formule 1, legendarnom Juan Manuel Fangiu Pagani je ¾elio napraviti automobil koji bi u svakom pogledu bio beskompromisni trkaè te bi ga posvetio Fangiu. Fangio je bio odu¹evljen idejom te je Paganiju uputio samo jednu molbu, automobil je morao imati Mercedesov motor. Kako je Fangio veæinu pobjeda i ostvario s Mercedesovim motorom, Pagani je prihvatio sugestiju svog prijatelja.
Odmah nakon otvaranja tvrtke Pagani Automobili 1992. godine, Horacio Pagani krenuo je u razvoj ovog velièanstvenog sporta¹a. Zonda se proizvodila u tri generacije koje su uvijek predstavljale evoluciju prethodne. Prva je bila Zonda, nakon nje je slijedila Zonda C 12 S, a trenutno je aktualna Zonda F koja je premijerno prikazana u ®enevi ove godine.
Konstrukcija samo automobila napravljena je po uzoru na bolide Formule 1. Karoserija je napravljene od kevlara dok je okvir skrojen od visokoèvrstih èeliènih profila. Cijeli je dizajn ¹asije apsolutno podreðen downforceu te ¹to boljem hlaðenju moænog motora. Pri brzini od 200 km/h sila negativnog uzgona (downforce) je ekvivalentna optereæenju od 100 kg na prednjem te 130 kg na stra¾njem dijelu automobila. Zahvaljujuæi filozofiji lake gradnje koja je uvelike podrazumijevala kori¹tenje skupocjenih ugljiènih vlakana, Zonda na vagu donosi respektabilnih 1250 kilograma.
Za pogonski motor Pagani je prema ¾elji Fangia anga¾irao struènjake iz tvrtke AMG. Mercedesov normalno aspirirani V-12 motor obujma 7.3-litre u potpunosti je zadovoljavao Paganijeve kriterije. motor je u prvim generacijama razvijao snagu od 550 KS dok je za posljednju Zondu F pojaèan na 602 KS. Èak 760 Nm okretnog momenta jamèi eksplozivnost u svakom re¾imu vo¾nje. U praksi to znaèi da Zonda F ubrzava do stotke za samo 3.6 s dok nakon 9.8 s brzinomjer veæ pokazuje brojku 200. Omjer od 2.04 kg/KS najzaslu¾niji je za ovako brutalna ubrzanja dok maksimalna brzina iznosi 345 km/h.
Za adekvatno preno¹enje svih 602 KS zadu¾eni su pravi valjci od guma dimenzija 255/35 ZR19 sprijeda i 335/30 ZR 20 straga. Prvotnu je zamisao o pogonu na sve kotaèe Pagani ubrzo odbacio te je odluka pala na stra¾nji pogon koji se vr¹i preko ruènog mjenjaèa sa ¹est stupnjeva prijenosa. Odlièan raspored mase s centralno smje¹tenim agregatom omoguæava Zondi zavidna, odnosno gotovo natjecateljska dinamièka svojstva. Koènice potpisuje Brembo i to je karta koju je Pagani definitivno odigrao na sigurno jer su koènice u svim re¾imima na visini zadatka.
Cijela je unutra¹njost apsolutno podreðena sportu, a od materijala prevladavaju: ugljièna vlakna, ko¾a i aluminij. Ovaj se automobil proizvodi u godi¹njim serijama od 50 primjeraka koje su konstantno unaprijed prodane ili rezervirane. Cijena je u skladu s ostatkom automobila i iznosi okruglih pola milijuna eura.
Autoportal.hr - najstruèniji autoportal u regiji