. Engineering Edonis
www.edonis.it Edonis je rezultat 15-mjesečnog rada vrhunskih stručnjaka koji su se dokazali u izradi GT i trkaćih automobila. Vodeći ljudi projekta su Nicola Materazzi, čovjek koji je karijeru gradio u Ferrariju i Formuli 1, te Federico Trombi koji je došao iz Bugattija. Za razliku od ovih talijana, predsjednik kompanije je francuz, Jean Marc Borel, koji je radio u Lotusu. Već je na prvi pogled jasno uočljivo kako je dizajn ovog superautomobila istesan u zračnom tunelu. Ponajbolje se to vidi s boka koji otkriva zaista jednu prelijepu siluetu. Jedino je bočni dio karoserije donekle čistih ploha, dok je prednji i stražnji kraj prepun isprekidanih ploha i oštrih linija. Posebnost prednjeg dijela je u gotovo horizontalno položenoj plohi na koju se nadovezuje ogroman vjetrobran. Na rubovima te plohe nalaze se agresivno dizajnirana svjetla na koja se nastavljaju blatobrani s povećim usisnicima zraka. Edonis je još radikalniji straga, s rješenjima dosad neviđenim na bilo kojem automobilu. Sve u svemu Edonis više podjeća na američkog Stealth bombardera nego na automobil.Edonisova konstrukcija klasičan je prikaz filozofije supersportskog automobila - motor je postavljen centralno za optimalan raspored težine, a pogon je na stražnje kotače. Što se tiče samog motora riječ je o originalnom B. Engineeringovom 12 cilindričnom motoru od samo 3.8 litara obujma, ali zato pomognutom s dva turbo punjača. Najveća snaga iznosi 680 KS pri vrlo visokih 8000/min. Edonis je u stanju pojuriti čak 365 km/h, a za ubrzanje od 0 do 100 km/h potrebno je samo 3.9 sekundi. Dodajmo ovim podacima i vrijednost okretnog momenta od 735 Nm kako bi slika o Edonisu postala kompletna. Šasija, pri čijoj izradi su sudjelovali i stručnjaci avio-industrije, u potpunosti je izrađena od ugljičnih vlakana, a aluminijska karoserija ručni je rad. Automobil je opremljen specijalnim Michelinovim Pax sistemom koji u slučaju probušene gume omogućuje daljnju vožnju bez potrebe zaustavljanja više od 200 kilometara. Kako je riječ o prvom automobilu 21. stoljeća B. Engineering namjerava proizvesti svega 21 primjerak ovog ekskluzivnog superautomobila. Svaki od njih nosit će naziv jednog od znamenitih izumitelja ili umjetnika koji su obilježili pojedino stoljeće.Motor auta je V12 biturbo, 3760 cm3 a snaga motora je 680 KS ubrzanje od 0-100 km/h je za 3,9s a maksimalna brzina je 365 km/h.Auto je zanimljiv bilo bi ga dobro malo provozati.
c/p
marek_