13-11-2019, 04:53:36

Autor Tema: Podešavanje nagiba kotača / trapa / (špur)  (Posjeta: 55468 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Alfa-Dodo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #40 u: 27-09-2009, 23:31:37 »
na 156 prednje gume uvijek malo gaze za unutra, ali to nesmije biti previše. Tako su tvornički podešene. Imao dva kompleta ljetnih i dva zimskih na staroj iuvijek ista priča. Štelan trap, ali to tako mora biti. Naravno da se troši na obje prednje isto. Svejedno normalne gume moraju trajati 30-35 tkm. Na zimskim 185 se to ne vidi toliko. Na ljetnim 205 već se vidi ali kažem tek nakon već neke km.
 

Offline industrial

  • Donator kluba
  • Trade Count: (+91)
  • Sa stažom
  • *
  • Postova: 513
  • Karma: 81
  • Spol: Muški
  • Alfa 156 JTD
    • Rijeka
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #41 u: 27-09-2009, 23:41:13 »
takodjer kad sam uzeo 156-icu,unutranju rubovi guma na zicama,pogotovo prednja desna.odmah kupio nove gume i isao centrirat trap,al gume i dalje ocigledno stoje nakrivo tj.leze na unutranjim rubovima.neznam dal je to normalno,sve na trapu je ok,al gume u zavojima skripeee i cudno se ponasa.dimenzija 205/55-16,na starom autu 195/50-15 isto GY F1 al nikad,bas nikad nisu cvilile.Alfa  :gun:
 

Offline Role 156

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 9392
  • Karma: 200
  • Spol: Muški
  • Alfa 159 2.2JTS SS Ti Beverly tourer 300 ie
    • Požega
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #42 u: 27-09-2009, 23:46:49 »
moras se malo brze vozit po zavojima da se ravnomjernije trose  :craz
Varijator sekta
 

Alfa-Dodo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #43 u: 28-09-2009, 18:17:04 »
kažem, malo stoje na unutra, to što su bile na žicama kad si kupio pokazuje da vlasnika očito boli k... za gume. Ako si centrirao trap i imaš nove gume, nadam se kvalitetne (kako mogu škripit, ako nisu plastičarke) trebalo bi sve biti ok.  :rolll:
 

CLASS

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #44 u: 28-09-2009, 20:43:30 »
Recimo meni ništa ne škripi i sve je u redu samo troši unutarnji rub obadvije gume. Ako nas toliko ima istu situaciju onda stvarno mora bit normalno. Čitao sam malo postove na temu " kako vozite svoje JTD" ili tako nešto pa vidim da ja ne spadam ni u jedan post,odnosno nemogu se pronači ni u jednom načinu vožnje koje obrazlažu neki. Kad sam prije 10 godina imao novog novcatog Forda Eskorta ni tada mi gume nisu durale više od 1,5 godinu ili ti cca 25-30 tisuća. Tako mi je i sada. Od promjena guma imam oko 20 tisuća i za još pet će bit uredu. Neko je spomenuo 30-35 tisuća. I to je u redu. Velika je razlika u tome što neki voze po relativno ravnim cestama ali kod nas u Rijeci a pogotovo na Grobniku je to malo drugačije.
 

rickie075

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #45 u: 24-05-2010, 18:13:19 »
Poštovana ekipo!

Koliko sam primjetio do sada nije postavljano ozbiljnije pitanje oko postavki trapa na ovim autima...
Meni je postavka trapa od velike važnosti, jer smatram da se postvkom trapa (već samo optikom) može dramatično utjecati na vozne karakteristike ovih auta.

Konkretno me zanimaju iskustva svih vas koji se vozite na kotačima 166.

Nedavno sam radio optiku prednjeg i stražnjeg trapa, nakon montaže novih guma.

Moje zapažanje je slijedeće; auto odlično drži pravac i vrlo dobro reagira na volan. No, kod kretanja u zavojima koji su malo oštriji (ili brže kroz duže zavoje) auto u jednom trenutku se samo zanese (zaljulja) i nakon toga nastavi dalje odlično držati zavoj. Potpuno identično se događa u lijevom i u desnom zavoju.
Rekao bih da se to događa u trenutku kada se težište automobila prebaci na samo jedan od kotača.
Baš kao da taj kotač zakrene auto u tom trenutku i nastavi dalje.
Nadalje, prilikom izalska iz zavoja, upravo u trenutku kada se težište vrati u normalu, ponovno se stražnji kraj zanese,  (zaljulja) i nakon toga sve je ok.

Po meni je zadnji trap previše zatvoren, i zato u određenom trenutku taj jedan kotač zapravo počne slijediti svoju putanju i zato dolazi do zanašanja iliti zaljuljivanja...

Molim vas za vaša iskustav po ovom pitanju i koje postavke imate kod svojih vozila na zadnjem trapu...
Mislim da je sada kod mene postavljena otvorenost zadnjeg trapa na +0,12 stupnjeva za  svaki kotač.


 

Offline SigniGT

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1179
  • Karma: 34
  • Spol: Muški
  • u offsetu...
    • Rijeka
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #46 u: 24-05-2010, 18:25:47 »
meni se čini da ti trakcija zadnjih kotača ne prati prednje ako sam dobro shvatio? ne razumijem zašto ti zanosi zadnji kraj... aj auto obično ide preko nosa
SPEED IS A MATTER OF COST! HOW MUCH CAN YOU AFFORD TO GO?!?
 

Offline imc1

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1851
  • Karma: 208
  • Spol: Muški
  • 156 SW 1.9 16v m-jet
    • Rijeka
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #47 u: 24-05-2010, 18:36:26 »
Zadnji ovjes kod 166-ice kao i kod 156-ice ja tvornički po meni previše zatvoren, to se osjeti prelaskom preko šahti ili rupa u zavoju kada auto jednostavno malo zanese kad se pređe preko šahte ili rupe...ja sam to  na svojoj 166-ici (bivšoj)  rješio otvaranjem svakog kotača za 1 stupanj na zadnjem ovjesu. I auto se 5 puta bolje vozio nakon toga :da:
 

rickie075

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #48 u: 24-05-2010, 18:44:38 »
Zadnji ovjes kod 166-ice kao i kod 156-ice ja tvornički po meni previše zatvoren, to se osjeti prelaskom preko šahti ili rupa u zavoju kada auto jednostavno malo zanese kad se pređe preko šahte ili rupe...ja sam to  na svojoj 166-ici (bivšoj)  rješio otvaranjem svakog kotača za 1 stupanj na zadnjem ovjesu. I auto se 5 puta bolje vozio nakon toga :da:

?????  :?: Znači otvorenost zadnjih kotača si stavio iz +0,12 u cca -0.88 stupnjeva?????
ili sam nešto krivo shvatio?  :?:

Ja sam mislio najviše da ih stavim možda na +0,03-4... ili na 0... ti kažeš znači da ih stavim u otvoreno?
Probat ćemo.....
baš sam to isto primjetio ukoliko prijeđem preko nekakve neravnine kao šaht ili nekakva druga izbočina, (kada taj jedan kotač dobije jaču trakciju) odmah reagira kad pređem preko, točno se osjeti zanošenje....

Znači to je to.... Ok... Hvala na mišljenju!!!!   :clap:
 

Offline imc1

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1851
  • Karma: 208
  • Spol: Muški
  • 156 SW 1.9 16v m-jet
    • Rijeka
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #49 u: 24-05-2010, 18:50:28 »
?????  :?: Znači otvorenost zadnjih kotača si stavio iz +0,12 u cca -0.88 stupnjeva?????
ili sam nešto krivo shvatio?  :?:

Ja sam mislio najviše da ih stavim možda na +0,03-4... ili na 0... ti kažeš znači da ih stavim u otvoreno?
Probat ćemo.....
baš sam to isto primjetio ukoliko prijeđem preko nekakve neravnine kao šaht ili nekakva druga izbočina, (kada taj jedan kotač dobije jaču trakciju) odmah reagira kad pređem preko, točno se osjeti zanošenje....

Znači to je to.... Ok... Hvala na mišljenju!!!!   :clap:
E sad me ubi dali je svaki po stupanj ili zajedno stupanj tj. svaki o,5 :?: Ali kako god mislim da su meni kotači ostali malo zatvoreni tj. mislim da nisu išli u minus...jeb ga to je bilo prije tri godine :wal: :wal:

Neznam dali je tvornički samo 0.12 u plusu, mislim da bi trebao bit više zatvoren :rolll: :rolll: :rolll:
 

rickie075

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #50 u: 24-05-2010, 19:39:43 »
Ma rekoh, ajde neka vidim što piše u "User manualu".... Sad tek ništa ne znam...

Tamo piše sasvim druga mjera.... u milimetrima!!!!!!!! What the hell?????

Kaže ovako:
Convergenza
Ruote anteriori - prednji kotači:
-4,0 +- 1mm!!!!!!

Ruote posteriori - stražnji kotači:
+5,5mm +- 1mm

E kad bih ja mogao znati što pak sada to znači.... Alo optičari!!!!!!! O čemu se tu radi??????
 

Offline Sesta166

  • Član Alfa Kluba 5
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 4118
  • Karma: 171
  • Spol: Muški
  • 166 2.4 20V
    • Zenica
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #51 u: 21-09-2010, 17:18:19 »
isti je problem i kod moje 166 nakon optike, u krivini zasvera "1cm" lijevo-desno zadnji kraj, prije optike to nisam osjecao. mislim da kod 166 moraju zadnju tockovi biti hagnuti.

samo ne kontam to vase otvoreni i zavoreni tockovi, jel to da se "trosi" unurasnja strana gume vise?
Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT!!!
 

Offline Sesta166

  • Član Alfa Kluba 5
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 4118
  • Karma: 171
  • Spol: Muški
  • 166 2.4 20V
    • Zenica
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #52 u: 21-09-2010, 17:24:28 »
evo slika prije i poslije optike

Owning an Alfa Romeo is like having a supermodel as a girlfriend. Yes, she is a bit stupid. Yes, she is expensive but fuck it! She is soo damn HOT!!!
 

Offline zvrnn

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1297
  • Karma: 24
  • Spol: Muški
  • Giulia Q4
    • Rijeka
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #53 u: 25-09-2010, 21:53:27 »
Ja sam prije neki dan isto radio na svojoj optiku, ponekad bi zanijelo zadnji kraj kako su i drugi rekli.
Uglavnom, trazio sam ih da mi iza otvore trap koliko se moze a da opet ne zdere previse gumu po unutarnjoj strani.
Sad je prva liga, zanosenja vise nema.
 

Offline Greco

  • Trade Count: (+2)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1038
  • Karma: 99
  • Spol: Muški
  • 156 sp 2.4 m-jet
    • Apsyrtides
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #54 u: 25-09-2010, 22:35:21 »
A koliko stupnjeva?
Znam da 166 i 156 imaju taj problem kao i što je na početku napisano,
na staroj 156 neznam nažalost koliko je zadnji kraj otvaran jer je lik kod kojeg
sam to radio zatvorio radnju, bio je maher za alfe, a na ovoj sam čim sam je kupio
otvorio sam za 1 stupanj ukupno, makar mislim da bi trebalo i više a bojim se da ga
ne pretjeram, jer voznost se dramatično mjenja, tko je još otvarao?
"There's nothing the world needs less and there's, nothing I want more..."
 

Offline zvrnn

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1297
  • Karma: 24
  • Spol: Muški
  • Giulia Q4
    • Rijeka
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #55 u: 26-09-2010, 09:55:36 »
A pojma ti nemam, provjerim na ispisu sta su napravili.
 

Offline Dama 166

  • Član Alfa Kluba 10
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 3771
  • Karma: 54
  • Spol: Muški
  • AR 166 2,4/159ti 2,4/Spider 3.0 24V/ 159ti 1750tbi
    • Njemacka, Stuttgart
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #56 u: 27-09-2010, 14:20:18 »
nastelati tako da bude u minusu malo ali u biti bi trebale biti "sve" koje su original mislim na ovjes u zelanom, ako nesto nije u zelenom onda nesto nestima.
Amortizeri, seleni gume i sl.
napomena da bi se trak trebo stelati sa novim gumama najbolje i to sto uzima ako se imaju dvije velicie za zimu i ljeto.
budem vidio kako je na mome nastelano pa stavim scan sliku.
Najbolje kod Seba otici ili nekog starog lisca jer trap treba znati nastelati, da auto dobro lezi i da ne trosi gumu  :da: :da:
 

Offline jaki

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 160
  • Karma: 3
  • Spol: Muški
    • rijeka
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #57 u: 06-10-2010, 15:50:15 »
Problem riješiš jednostavno...staviš distance od  3 cm otraga a naprijed 2 cm i sve perfektno ,ljuljanja nema više :mah:
........................................
 

Mirnes

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #58 u: 04-01-2011, 11:45:15 »
Pozdrav svim alfistima

Alfa 166 2.4 jtd 2005.g. KM 160.000
Problem je slijedeći:
Neravnomjerno troši prednje gume sa unutrašnje strane, Na diagnostici geometrije
ustanovljeno je da nagib kotača nije ok, naročito prednji lijevi. Prednji ovjes je
kompletno izmjenjen (novo i originalno) osim amortizera i glavčine. Špura je
dovedena u optmalu, ali i dalje nagib kotača nije ok.

 

Offline damir 166

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 923
  • Karma: 15
  • Spol: Muški
  • 166 2.4 JTD 20 V
    • Domaljevac, BIH
Odg: Podešavanje nagiba kotača (špur)
« Odgovori #59 u: 04-01-2011, 14:26:10 »
isti problem   :) :) :) :) prednja lijeva potrošena sa unutarnje strane više nego što treba ali ja nisam radio optiku.