16-01-2018, 09:15:39

Autor Tema: Podmazivanje je bitno; ulje  (Posjeta: 118222 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline ledo

  • Član Alfa Kluba*
  • Trade Count: (0)
  • Sa stažom
  • *
  • Postova: 415
  • Karma: 12
  • Spol: Muški
    • Rijeka, Krk
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2220 u: 10-01-2018, 20:39:54 »
Nije mi jasno zasto se toliko prica o 5w i 10w kada je to hladna viskoznost i brzo nakon paljenja vise nema veze. Ulja 5w40 i 10w40 su na radnoj temperaturi motora iste viskoznosti.
 

Offline IgoRR

  • Član Alfa Kluba*
  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 1680
  • Karma: 25
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2221 u: 10-01-2018, 21:29:10 »
da ali 10W40 nisu full sintetska a kamoli ester baze ;)
 

Offline ledo

  • Član Alfa Kluba*
  • Trade Count: (0)
  • Sa stažom
  • *
  • Postova: 415
  • Karma: 12
  • Spol: Muški
    • Rijeka, Krk
Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2222 u: 10-01-2018, 21:46:30 »
da ali 10W40 nisu full sintetska a kamoli ester baze

Kako koja.

https://www.opieoils.co.uk/p-89823-fuchs-titan-race-pro-r-10w-40-ester-synthetic-race-proven-engine-oil.aspx

Ali u nacelu se slazemo, 10w40 je u pravilu semisintetika a 5w40 full. Tim vise nema smisla to da 5w40 nije za ostriju voznju.
« Zadnja izmjena: 10-01-2018, 21:48:09 od ledo »
 

Offline jakov

  • Član Alfa Kluba******
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5272
  • Karma: 536
  • Spol: Muški
  • 156 JTS TI SS & 75 12v
    • Losinj
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2223 u: 10-01-2018, 23:07:34 »
Kako koja.

https://www.opieoils.co.uk/p-89823-fuchs-titan-race-pro-r-10w-40-ester-synthetic-race-proven-engine-oil.aspx

Ali u nacelu se slazemo, 10w40 je u pravilu semisintetika a 5w40 full. Tim vise nema smisla to da 5w40 nije za ostriju voznju.

Točno na to sam ciljao. Mislim da je došlo do razine gdje je TS već prezvakan motor u smislu propisanih standarda i da su sada bitnije ona "sitna slova" u specifikacijama. Al ok, sva ulja su toliko otišla naprijed u ovih 25 godina da je teško napraviti neku grešku u izboru ulja za TS. Naravno, moje mišljenje koje nije baziran na ničemu relevantom.


naravno da je dobro i bolje, ali 2.0 TS traži kiler ulja, ako puno tiskaš auto, "slabo" je ulje 5W40

sa seleniom racing nisam imao apsolutno nikakav talog u motoru nakon 1xx.xxx km

Jel imaju hladnjak ulja ovi novi alfini turbaci?
Nekako sam mišljenja da je ulje u svakom pogledu više opterećen u turbo motoru specifične snage od 100HP/ltr nego u TS. Osim u maksimalnom broju okretaja naravno.


Zagadili smo coviku temu.
Ja sam samo dao savjet iz vlastitog iskustva.

Pa i ja govorim iz svog iskustva, zato smo tu da ih izmjenjujemo. Da se ponovim, prije mi je bilo jako bitno da je 10W-60 unutra. Sad me uopće nije briga više. Valjda i taj čovjek zna šta preporuča umjesto 25 godina stare uljne formule

Offline IgoRR

  • Član Alfa Kluba*
  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 1680
  • Karma: 25
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2224 u: 11-01-2018, 07:37:39 »
Točno na to sam ciljao. Mislim da je došlo do razine gdje je TS već prezvakan motor u smislu propisanih standarda i da su sada bitnije ona "sitna slova" u specifikacijama. Al ok, sva ulja su toliko otišla naprijed u ovih 25 godina da je teško napraviti neku grešku u izboru ulja za TS. Naravno, moje mišljenje koje nije baziran na ničemu relevantom.


Jel imaju hladnjak ulja ovi novi alfini turbaci?
Nekako sam mišljenja da je ulje u svakom pogledu više opterećen u turbo motoru specifične snage od 100HP/ltr nego u TS. Osim u maksimalnom broju okretaja naravno.


Pa i ja govorim iz svog iskustva, zato smo tu da ih izmjenjujemo. Da se ponovim, prije mi je bilo jako bitno da je 10W-60 unutra. Sad me uopće nije briga više. Valjda i taj čovjek zna šta preporuča umjesto 25 godina stare uljne formule

1 od 100 ulja je "pravo" u 10W40 gradaciji i to možda...

Ali odličan primjer da ima :)

Moj savjet za TS-a od davnina je ako se ganjaš selenia racing ako ne 5W40 po izboru (osobno koristim mobil1, da hoću malo bolje motul x-cess)

Moj QV nema hladnjak ulja, ali je i motor vjerujem učinkovitiji gro od TS-a.

Jasno da je veće opterećenje jer tu je turbo koji se hoće fest ugrijati a treba ga to ulje i hladiti ;)

Ja sam gledao u čukice od temperature i tlaka ulja na 2.0 TS (sa i bez hladnjaka ulja) 10 godina pa imam i neke empirijske zaključke temeljene za podacima :)
 

Offline Bero

  • Član Alfa Kluba***
  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 2101
  • Karma: 68
  • Spol: Muški
  • 145 1.6 boxerača
    • Jastrebarsko
Odg: Odg: Alfa GTV 06052957
« Odgovori #2225 u: 11-01-2018, 09:50:43 »

Paralelu novih ideja oko ulja mogu lako povući sa nečim što poznam u dušu, boxer motorom Subarua i licenciranim koji je dobila Alfa.
Subaru je daleko superiorniji po svim gledištima, ali u njega se itekako sipa za dizel traktore Shell Rotela T5 (u EU toga  baš i nema) i radi savršeno u svim uvjetima.

Otkud ti ova glupost???  :?

A što se tiče superiornosti subaru motora, koliko ono ks/l imaju subaru 8v (pa i 16v) motori u odnosu na alfine motor?
I ako se ne varam, subaru boxeri imaju 5 temeljnih ležaja radilice, dok alfin ima samo 3.
Normalno da onda subaruov box radi i na traktorsko ulje ako treba
Biti će lima, ali nikad više kao alfa 33...
 

Offline Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 16622
  • Karma: 472
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB, PUNTO GT, Z750
    • ZG
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2226 u: 11-01-2018, 13:24:41 »
1 od 100 ulja je "pravo" u 10W40 gradaciji i to možda...

Ali odličan primjer da ima :)

Moj savjet za TS-a od davnina je ako se ganjaš selenia racing ako ne 5W40 po izboru (osobno koristim mobil1, da hoću malo bolje motul x-cess)

Moj QV nema hladnjak ulja, ali je i motor vjerujem učinkovitiji gro od TS-a.

Jasno da je veće opterećenje jer tu je turbo koji se hoće fest ugrijati a treba ga to ulje i hladiti ;)

Ja sam gledao u čukice od temperature i tlaka ulja na 2.0 TS (sa i bez hladnjaka ulja) 10 godina pa imam i neke empirijske zaključke temeljene za podacima :)

Zato kod mene u Puntu Gt cukice (obje su za ulje iako tlak ima on serijski na cukicama gore) kao sto si imao i ti na 145 i nema iznenadjenja po ljetnim vrucinama  :tooth


« Zadnja izmjena: 11-01-2018, 13:25:23 od Alfa_gtv »
V6   moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline Tbird

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5924
  • Karma: 62
  • Spol: Muški
    • Istra
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2227 u: 11-01-2018, 18:35:26 »
Prije je bio motul competition. Taj motul je po urici od tlaka bio bolji od selenie, ali bome i košta 200kn po litri. Ali ovdje sada nije rasprava o selenia racingu, nego dal je ok staviti new technology 5W-40 u TS. Ja sam otvoren za novo po tom pitanju jer je ipak prošlo 25 godina od propisanog standarda

Eto, sam si si odgovorio na pitanje, vidio si i sam u praksi kolika je razlika :hap:
Kod mene u "racing" motociklu koji bolesno grije, ide samo Motul ester odgovarajuceg viskoziteta za to godisnje doba (ljeto), tj 10w60, nikakvi hidrokrakirani bućkuriši ne dolaze u obzir...To sta kosta 150kn/lit, jest nazalost (ili srecom) cijena koju se mora platiti  :ok:
Gusce ulje u normalnim uslovima nije nuzno bolje, losiji je protok, hladjenje, losije podmazivanje itd...
Jos jedna bitna stvar iz mog osobnog slucaja, tvornica za motor koji je namjenjen za ekstremniju voznju, stazu i sl., a na slicnoj je bazi kao "cestovni", trazi doslovno duplo kraci interval zamjene ulja. Ulja su nakupina aditiva, sto su veca termicka opterecenja i uslovi rada, brze se trose i ulje brze gubi prvotna svojstva.
Niti su sva ulja iste klase ista, nemaju iste aditive, postotak aditiva itd, ima dosta esencijalnih razlika koje u ekstremnim situacijama razliku znace.
Sto se tice naslaga, ima tu vise varijabli, nije bas samo do ulja, igra tu znacajnu ulogu i ventilacija kucista motora, stanje motora (blowby) itd... Dodge LH 2.7 je imao katastrofalno rjesenu ventilaciju bloka, a produkt toga je bilo katastrofalno stvaranje naslaga.

Kliko je meni poznato kad umisto polusintetike stavljaš čistu sintetiku, uvik se ide zrno niže (npr umisto polusintetike 10w-30 ide se na sintetiku 5w-30).

Ali, davno je nestala granica  ulja za benzince i dizelaše. tako da sam siguran da bi čista sintezika 5w-40 bila itekako dostojna zamjena za polusintetiku 10w-40, uz ponovljenu napoenu "ZA NORMALNU VOŽNJU".

Paralelu novih ideja oko ulja mogu lako povući sa nečim što poznam u dušu, boxer motorom Subarua i licenciranim koji je dobila Alfa.
Subaru je daleko superiorniji po svim gledištima, ali u njega se itekako sipa za dizel traktore Shell Rotela T5 (u EU toga  baš i nema) i radi savršeno u svim uvjetima.

Prava sintetika (pao ulja api gr.IV) ima nizi viskozitet na nizim temp i visi na visim u odnosu na HC "sintetiku" group III.
Npr Motul LeMans20w60 ima na 40°C nizi viskozitet nego castrol 10w60.
Malo si dezinformiran, nije Alfa preuzela nista od Subarua, njihov ohc koncept je kaskao za alfibim dobrih 10ak godina i vise, i svjetlosnu godinu iza alfinog n/a boxera, a o performansama da ne govorimo.

Moj savjet za TS-a od davnina je ako se ganjaš selenia racing ako ne 5W40 po izboru (osobno koristim mobil1, da hoću malo bolje motul x-cess)

Ne znam zasto se toliko uzdize ta selenia racing, to je najobicniji hidrokrekirani bućkuriš. Tlak i protok nisu ista stvar. Tlak se moze kompenzirati guscim uljem, ali kako kompenzirati losiji protok?! Na boxere su se stavlajle sajbe za veci tlak, ali to je fuseraj iz xy razloga...jeste veci tlak ali nije proporcionalno i protok. Ako je tlak toliko opao da se ne moze vise kompenzirati niti visom gradacijom ulja, to znaci da je vrijeme za remont, i nista drugo! Tlak nije nikakav pokazatelj da je obezbjedjeno adekvatno podmazivanje u odredjenim uslovima. Puno njih kojima je okrenuo lezaj na benzincu je tlak bio unutar referentnih vrijednosti ali najcesce ocito nisu bas bili ostali elementi motora i eto veselja na visokim okr. Sta je sa udaljenim dijelovima motora, bregaste, hidrostele itd, gusce ulje=veci tlak, ali ne i veci protok kroz zadane provrte, nego bas naprotiv, a motor npr šiba na 7t okretaja na temp ulja 70°C...ne bas najbolja kombinacija. Da li ce u takvim uslovima pri toj temp.ulja, na urednom motoru bolje podmazivanje obezbjediti 10w40 ili npr 10w60?! Kod potrosenih motora situacija je pri toj temp. sa 10w60 jos gora iako je tlak veci. Analogno tom primjeru na hladno paljenje, jednom pred dosta godina mi se po zimi sa 20w50 upalila lampica na sekundu-dvije, protok toliko katastrofalan da je u sustavu i tlak opao. Gdje su tu jos i hidropodizaci dok motor ne postigne radnu temp ulja, sasvim dovoljno da ih tih par minuta bregaste pomalo izudaraju.
Stavljam i ja u auto isto tu seleniu racing radi sirokog raspona gradacije koju obicna polusintetika nema, da bude za zimu, a opet i za ljetne vrucine i guzve da bolje drzi tlak na toplo s obzirom da niti motor nije vise bas nov a samim time niti su tolerancije na razini novoga. Jednostavno, sto se polusintetike tice, 20w50 nije za jacu zimu jer dok se motor ne zagrije vise stete nego koristi, a polusinteticko 10w40 nije bas za ljetne guzve i prometne cepove, osim naravno ako motor nije u cvijetu mladosti.
 

Online nikola bozic

  • Član Alfa Kluba***
  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 1117
  • Karma: 139
  • Spol: Muški
    • Zadar
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2228 u: 11-01-2018, 19:51:30 »
 :hshake:

 :ok:

 :hat:
Alfa 75 3.0 V6 America - siva, Alfa 75 3.0 V6 America - crna, Alfa Gtv 6 2.5 V6 - crna,
Alfa Milano 2.5 V6 Automatic - srebrna, Alfa 33 1.3 Sport Wagon Mk. 2 - mat crvena
By Alfa 75:"Samo vi čekajte da grožđe dozori,Alfe se beru brzo i bez puno priče !!!"
 

Offline chaos

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 48
  • Karma: 3
  • Spol: Muški
    • Zadar
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2229 u: 11-01-2018, 20:14:13 »
@ Bero i Tbird

Moj grijeh i moja glupost!

Isprika i ispravak moje neinformiranosti...
Carlo Chiti je bio posrednik preko kojeg je Subaru kupija Alfin boxer dizajn i tehnologiju.

 :hat:
 

Offline jakov

  • Član Alfa Kluba******
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5272
  • Karma: 536
  • Spol: Muški
  • 156 JTS TI SS & 75 12v
    • Losinj
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2230 u: 12-01-2018, 04:53:55 »
@ Bero i Tbird

Moj grijeh i moja glupost!

Isprika i ispravak moje neinformiranosti...
Carlo Chiti je bio posrednik preko kojeg je Subaru kupija Alfin boxer dizajn i tehnologiju.

 :hat:

Imao je i Formula 1 epizodu na tom tragu, kad je subaruu probao složiti 12c boxer  :hap: nije dobro završilo  :tooth

Offline IgoRR

  • Član Alfa Kluba*
  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 1680
  • Karma: 25
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2231 u: 12-01-2018, 08:11:11 »
@ Tbird Dao si mi poduže objašnjenje a ja ću pokraće  :hap:

1. ak ti ej motor govno - ne spasi ga nikakvo ulje ali mu niti ne naškodi

2. empirijski sam dokazao da racing u 100 tkm ne haba dijelove motora

3. Ako imaš hladnjak ulja na TS-u ne treba ti 10W60 osim uvjeta staze i rundanja, ako nemaš i voliš se dosta španati onda ti ne gine 10W60.

4. hpx izliječi "umorne motore" čak i po zimi ;)
 

Offline Boxer

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1239
  • Karma: 36
  • Spol: Muški
  • 147 1.8 TS, 146 1.6 boxer, Sprint 1.5 QV
    • Čakovec
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2232 u: 12-01-2018, 08:13:23 »
chiti nema veze se alfinim boxerom, dečki promjenite dobavljača narkotika

Poslano sa mog 6055K koristeći Tapatalk

Rasprave s budalama nemaju nikakvog smisla, prvo te navuku na svoj nivo a onda dotuku iskustvom.
 

Offline Tbird

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5924
  • Karma: 62
  • Spol: Muški
    • Istra
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2233 u: 12-01-2018, 11:28:56 »
@ Tbird Dao si mi poduže objašnjenje a ja ću pokraće  :hap:

1. ak ti ej motor govno - ne spasi ga nikakvo ulje ali mu niti ne naškodi

2. empirijski sam dokazao da racing u 100 tkm ne haba dijelove motora

3. Ako imaš hladnjak ulja na TS-u ne treba ti 10W60 osim uvjeta staze i rundanja, ako nemaš i voliš se dosta španati onda ti ne gine 10W60.

4. hpx izliječi "umorne motore" čak i po zimi ;)

1.) Tocno, to sam i rekao  :hap:
2.) Tko je rekao da S.racing ne valja?! :o000: Kazem opet, selenia racing je HC ulje i nema sta traziti u istom košu sa PAO uljima (pravom sintetikom)! A s obzirom da je i razlika u cijeni vise nego dupla, jest odlicna alternativa  :ok: Btw, niti jedno ulje,pa ni maslinovo nece habat motor  :)
3.) Ako nema hladnjak ulja (za motore koji jace griju) i mala je kolicina ulja u optjecaju, bio bi puno pametniji izbor pravo sinteticko ulje slicnog viskoziteta za neke zesce aplikacije tipa Grobnik i sl. Jeftinija alternativa ostaje uvijek neko hc ulje (kvazisintetika) tipa S.Racing ili sl. Izbor je na vlasniku.
4.) Lijevao sam duze vremena, i za zimu i krace relacije nije najbolji izbor, ali naravno ovisi o stupnju istrosenosti. Inace, po zimi (a ja sam na moru, gdje je zimi uvijek bar 10°C toplije nego u zg) osjetis kolko se motor na hladno vise mucio sa hpx-om, i kod startovanja i u voznji. Veci otpori ulja=losiji protok. Kad ti se upali lampica kod startanja, treba znati priznati zajeb  :)

@ Bero i Tbird
Moj grijeh i moja glupost!
Isprika i ispravak moje neinformiranosti...
Carlo Chiti je bio posrednik preko kojeg je Subaru kupija Alfin boxer dizajn i tehnologiju.
 :hat:

Kakav Kiti?! Neke pute je sutnja zlato  :tooth
Alfin i subaruov boxer nemaju veze jedan s drugim!  :ok:
Alfin je bio way to much advanced  :ok:

Imao je i Formula 1 epizodu na tom tragu, kad je subaruu probao složiti 12c boxer  :hap: nije dobro završilo  :tooth

Subaru 1235 nije boxer, nego V12 180°  :ok:
Boxeri se u pravilu u autoindustriji nisu radili u konfiguracijama sa vise od 6cilindara (iznimka je Porsche 908 sa 8cil.). Svaki flat12 je u pravilu V12.
Jednostavno V180° u konfiguracijama s manje cilindara je jako los izbor zbog katastrofalnih vibracija, a boxer sa 12 cil. bi bio drasticno duzi od V12, jer onda ide 12 letecih rukavaca umjesto 6, veci je offset cilindara nego kod V12 itd...  :ok:
 

Offline jakov

  • Član Alfa Kluba******
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5272
  • Karma: 536
  • Spol: Muški
  • 156 JTS TI SS & 75 12v
    • Losinj
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2234 u: 12-01-2018, 11:41:43 »
Točno, početnička greška, flat 12  :ok:

Offline IgoRR

  • Član Alfa Kluba*
  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 1680
  • Karma: 25
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2235 u: 12-01-2018, 12:54:20 »
1.) Tocno, to sam i rekao  :hap:
2.) Tko je rekao da S.racing ne valja?! :o000: Kazem opet, selenia racing je HC ulje i nema sta traziti u istom košu sa PAO uljima (pravom sintetikom)! A s obzirom da je i razlika u cijeni vise nego dupla, jest odlicna alternativa  :ok: Btw, niti jedno ulje,pa ni maslinovo nece habat motor  :)
3.) Ako nema hladnjak ulja (za motore koji jace griju) i mala je kolicina ulja u optjecaju, bio bi puno pametniji izbor pravo sinteticko ulje slicnog viskoziteta za neke zesce aplikacije tipa Grobnik i sl. Jeftinija alternativa ostaje uvijek neko hc ulje (kvazisintetika) tipa S.Racing ili sl. Izbor je na vlasniku.
4.) Lijevao sam duze vremena, i za zimu i krace relacije nije najbolji izbor, ali naravno ovisi o stupnju istrosenosti. Inace, po zimi (a ja sam na moru, gdje je zimi uvijek bar 10°C toplije nego u zg) osjetis kolko se motor na hladno vise mucio sa hpx-om, i kod startovanja i u voznji. Veci otpori ulja=losiji protok. Kad ti se upali lampica kod startanja, treba znati priznati zajeb  :)

2) sve jasno - za nas "smrtnike" ulje zadovoljava u potpunosti
3) đabe i to ulje ako se ono pregrije i pukne uljni film, samo ima bolju toleranciju na visoke temp. od "običnih" ulja
4) hpx se ljeva kad je motor praktički amen i ne koristi se kod motora koji je zdrav tako da stoji kaj pišeš po pitanju protoka, ali se hpx jednostavno ne toči u zdrav motor
 

Offline Tbird

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5924
  • Karma: 62
  • Spol: Muški
    • Istra
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2236 u: 12-01-2018, 18:26:43 »
4) hpx se ljeva kad je motor praktički amen i ne koristi se kod motora koji je zdrav tako da stoji kaj pišeš po pitanju protoka, ali se hpx jednostavno ne toči u zdrav motor

Problem s tim uljima jest sta nisu za podrucja sa kontinentalnom zimom. U Brazilu su za 2.0ts sluzbeno azurirali preporuku sa 10w40 na polusintetiku 15/20w50 jer je tamo topla klima postojana citave godine.
Do 10°C je 20w50 ulje sasvim ok, problem jest kada temp opadne na oko nule ili ispod...tada opadne i tlak dok se mrvu ne ugrije, nije to problem koliko je problem sta hidropodizaci losije rade, slicno kao i sa pregrijanim rijetkim uljem, oni prvi stradaju. Oduvijek mi je bio sumnjiv filter, jer otada vise ne kupujem jeftine zamjenske filtere od 30kn, samo original za 90kn, i to mi se nikada vise nije ponovilo, i na drasticno nizim temp. :dontno:
Reklo bi se, sve je uredno, ko da se nista nije desilo :dontno:
Ali isto tako za cjelogodisnje ulje, iskljucivo 10w, nit ispod, nit iznad.

Selenia Racing ima aditive, tzv viskozne pojacivace, i na kriticnim temperaturama, ce imati isti efekt kao i polusintetika 10w40...Niti blizu pao uljima ili esterima. Potom, ne zadovoljava api specifikacije kao ova druga...i iskreno, ulje nije na dobrom glasu za neke ekstremnije namjene.
« Zadnja izmjena: 12-01-2018, 18:34:56 od Tbird »
 

Offline chaos

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 48
  • Karma: 3
  • Spol: Muški
    • Zadar
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2237 u: 12-01-2018, 20:32:51 »
chiti nema veze se alfinim boxerom, dečki promjenite dobavljača narkotika

Možda su Alfisti.hr loš diler ili in je rok proizvodnje narkotika isteka...
http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=11841.0


Veza postoji, a ja ću opet biti bedast, pa samo nagađati što se iza kulisa dešavalo.  :cool-smiley-027:
 

Offline Boxer

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1239
  • Karma: 36
  • Spol: Muški
  • 147 1.8 TS, 146 1.6 boxer, Sprint 1.5 QV
    • Čakovec
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2238 u: 12-01-2018, 21:01:51 »
To su bila vremena kad se čitalo ovakve rasprave po drugim forumima, stvarnost je da je Alfin boxer napravio Carlo Bossaglia, čovjek koji je od strane Rudolfa Hruške doveden na projekt Alfasud iz Porschea. Taj je čovjek ostao u sjeni Chitia koji mu je bio nadređeni. Motor ima sličnosti s tadašnjim porsche boxer motorima, po dimenzijama pogotovo, nerijetko ih trpaju u vw bube. Chiti je za Subaru odradio samo jedan famozni motor koji nikad nije zaživio. Subaru je imao svoje box motore već u autima 1968-e kad je Bossaglia zaverglao o upalio prvi alfin boxer ikada. A Subaru je do boxera došao preko Borgwarda koji je imao svoje boxere i pred bankrot je prodavao što se prodati dalo.

Sve to imam dokumentirano kao i mnogo toga vezanog za alfine boxere, čak i 2.0 koji je fiat zaustavio odmah po preuzimanju alfe, njega imam i na slikama na stolu u samoj tvornici.

Poslano sa mog 6055K koristeći Tapatalk
« Zadnja izmjena: 12-01-2018, 21:05:46 od Boxer »
Rasprave s budalama nemaju nikakvog smisla, prvo te navuku na svoj nivo a onda dotuku iskustvom.
 

Offline Tbird

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5924
  • Karma: 62
  • Spol: Muški
    • Istra
Odg: Podmazivanje je bitno; ulje
« Odgovori #2239 u: 13-01-2018, 00:10:15 »
Bubin boxer nema ama bas, ali doslovno nikakve veze sa alfinim, osim sto predstavlja istu koncepciju motora. Iako to nigdje ne pise konkretno, rekao bih da je najveci utjecaj na razvoj imao bas Carlo Chiti, jer je bio jedan od glavnih inzenjera projekta koji je jedini imao know-how za tako napredan koncept, a alfin boxer jest doslovno preslika trkacih motora toga vremena prilagodjen za svakodnevnu upotrebu. Jednostavno je tu previse tih nekih "trkacih" detalja koji su mogli nastati tek tako, spontanim putem, jer to tako bas ne ide. Carlo Bossaglia je najvjerojatnije Chitijeve prijedloge uz Hruskinu suglasnost sproveo u djelo, na papiru. Navodno i 16ventilka vuce temelje, tj idejna rjesenja preuzeta iz trkaceg modela Tipa33, jer je bas Chiti taj koji je imao najveci know-how po tom pitanju. Covjek tada vise nije bio u alfi, ali su siguran sam idejni prijedlozi ostali u nekoj ladici, u nekom razgovoru medju kolegama ili slicno. Ne moze mi netko tvrditi da se pojavio neki inzenjer od nikud i stvorio remek djelo odnikud, bez ikakve referentne pozadine, a vw i subaru u 40-50 godima nisu uspjeli rjesiti pola esencijalnih problema, gdje su neki i dan danas aktualni.