Danas sam istestirao stari interkuler, pa evo rezultati:
vanjska temperatura
test
Lijevo je legenda koja pokazuje što je što:
plavo ulazna temperatura zraka
crveno brzina auta
zeleno temperatura zraka u usisnoj grani
narančasto apsolutni tlak u usisnoj grani (odbiti 1 bar za relativni tlak koji koristimo)
Test je pokazao da pri brzini od 93-94 km/h pri punom gasu temperatura zraka u usisnoj grani 57,9 °C.
Temperature na usisu u nešto više nego što mi je termometar pokazao vanjsku temperaturu. Ovisi gdje je senzor.
Zaključak:
Temperatura pri punom gasu pri 92 km/h u usisnoj grani je 37-38 °C veća od vanjske. Kod nižih brzina je to još gore zbog lošijeg hlađenja interkulera.
Znači da motor u sred zime ima u usisnoj grani ljetne temperature zraka, a ljeti da ne pričamo.
P.S.
Na ovoj stranici ima tablica gustoće zraka ovisno o temperaturi:
https://hr.wikipedia.org/wiki/Gusto%C4%87aZrak na 0 °C u odnosu na 35 °C ima 13% veću gustoću, što znači da ga 13% više stane u motor. Ako se to poprati sa odgovarajućom količinom goriva, to je 13% više snage. Pošto stupanj djelovanja motora raste sa nižom ulaznom temeraturom, razlika u snazi je i veća od tih 13%. To važi za benzince. Važi i za dizela ako se ubrizga odgovarajuće viša količina goriva.