05-11-2025, 03:06:26

Autor Tema: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam  (Posjeta: 13662 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« u: 26-01-2009, 11:00:32 »
Evo nova epizoda iz serijala Uradi sam.
Mijenjao sam remenja na Delti TD na 284.000 km (zadnji put je sve to mijenjano na 202.000 km) , isti je motor u Alfama 145 2.0 TD, 146 2.0 TD i 155 2.0 TD, a na isti način se mijenja na većini motora.

Trebalo je promijeniti:
zupčasti remen sa natezačima
remen alternatora i vodene pumpe
remem servo pumpe
remen kompresora klime

Sve se radi sa standardnim alatom, ne treba ni kanal, može se u dvorištu raditi.

repromaterijal


skine se prednji desni kotač


pa zaštitna plastika




 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #1 u: 26-01-2009, 11:03:45 »
Razlog promjene: lagane pukotine na remenjima od klime i alernatora-vodene pumpe


najprije treba skinuti zaštitni poklopac zupčastog remena
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #2 u: 26-01-2009, 11:11:38 »
Ubaciti u 5. brzinu i okretati disk prema naprijed dok se oznake na bregastoj ne poklope ovako


provjeriti da li na remenici od radilice oznake stoje ovako, provjeriti još i oznaku od Bosch pumpe kako stoji, da bi kasnije isto vratili (nisam slikao)


najprije skinuti remenicu od klime, 6 vijaka , ključ 10

 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #3 u: 26-01-2009, 11:16:43 »
onda se skine remenica od altermnatora-vodene pumpe, 4 imbus vijka i kada se skine ponovo ima oznaka na radilici koja se treba poklapati sa izbočinom na kučištu


Sa ključem 17 se otpusti gornji natezač


skine se zupčasti remen i pogleda stanje, stanje je odlično nakon 82.000 km

 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #4 u: 26-01-2009, 11:19:20 »
usporedba sa novim (novi je lijevo)


skine se i donji natezač, gedor 17


stari i novi natezači, inače su stari bili u odličnom stanju, ali po zanatu se o mijenja bez obzira na stanje

 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #5 u: 26-01-2009, 11:22:42 »
U kutiji Ruville je SKF ležaj


montaža novoga, paziti na oznake


na remenici bregaste se ne mogu poklopiti točno oznake, ali to je normalno za novi remen

 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #6 u: 26-01-2009, 11:29:36 »
može se birati: 1/2 zuba u ranije ili 1/2 zuba u kasnije. Izabere se 1/2 zuba u ranije jer će za nekih 5000 km sve sjesti i biti će stalno sve po oznakama


a tu je i dokaz koji sam radio na 202.000 km, prva 4 cilindra su sa 1/2 zuba u ranijemu, onda sam prebacio 1/2 zuba u kasnije i izmjerio 5-8. Vidi se da je bolje 1/2 zuba u ranije


namjestiti i oznake Bosch pumpe kako treba

 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #7 u: 26-01-2009, 11:30:18 »
Moram  sad ići pa ću kasnije nastaviti  :mahm
 

Offline Igica

  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8323
  • Karma: 578
  • Spol: Muški
  • Alfa 146
    • Varaždinske toplice - Varaždin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #8 u: 26-01-2009, 12:16:58 »
 :clap: :clap: :clap: :clap:
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #9 u: 26-01-2009, 21:33:56 »
nastavak

zupčasti postavljen, natezači zategnuti vijcima


bitan detalj: rukom okretati radilicu (preko gedora 19) i vidjeti da slučajno ne udaraju ventili u klipove. Ako se može okrenuti 2 puna kruga, sve je  :ok:


provjeriti zategnutost remena sa obje strane. Oko 1 cm progiba je  :ok:

 

Offline Gego

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2836
  • Karma: 92
  • Spol: Muški
  • AR 166 2.4 JTD 20v
    • Rab
    • Apartmani i sobe Kordić
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #10 u: 26-01-2009, 21:34:07 »
 :ok:

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #11 u: 26-01-2009, 21:41:39 »
Treba  skinuti stari remen sa servo pumpe, treba otpustiti 3 vijka ključ 13


staviti novi i lagano zategnuti

 
montirati remen od alternatora-vodene pumpe. On je na 2 vijka, gornji ključ 17 (klizač) i donji ključ 19 (os rotacije)

 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #12 u: 26-01-2009, 21:48:28 »
Sad bi trebalo promijeniti remen od kompresora klime, a on se nalazi iza nosača motora kojega je potrebno odviti


da ne bi bilo motora po podu treba osigurati motor od padanja


na kompresoru klime treba popustiti 3 vijka, ova dva ključ 17 koji su na klizaču i jedan inbus koji je centar rotacije (ne vidi se)
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #13 u: 26-01-2009, 21:50:52 »
Sva remenja montirana


Vratiti sve poklopce i pali-vozi



gotova reportaža  :mahm
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #14 u: 26-01-2009, 22:05:13 »
Pregledao sam na svojoj 156, remenja su kao nova, pa mi glupo mijenjati. Kod tebe je neka komplikacija, gledao sam sliku motora u prospektu  :)
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #15 u: 26-01-2009, 22:14:05 »
Ja sam na 155 Q4 8 sati mijenjao remenje, imaju 2 zupčasta i 3 obična, a sve tijesno  :) . Na TD treba 3-4 sata za sve ovo.
 

Offline Isus

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 15306
  • Karma: 497
  • Spol: Muški
  • 156
    • ZG Pešča
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #16 u: 26-01-2009, 22:58:07 »
eh kad bi se na TSu dalo bez blokade bregastih to raditi... Viktore :care: :care:
Kockasti auto, najbolji auto.
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Muški
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #17 u: 26-01-2009, 23:50:33 »
Viktore!  :clap2: :clap2: :clap2: :clap2:
    "...if in doubt, flat out..."   
 

Offline Pero156TS

  • Predsjedništvo
  • Trade Count: (+13)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 7939
  • Karma: 269
  • Spol: Muški
  • Spider
    • Zagreb
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #18 u: 27-01-2009, 08:52:07 »
profesionalac  :clap2:
 :ok:
Spider 115
 

Offline Zh0xX

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 804
  • Karma: 15
  • Spol: Muški
  • 166 3.0 V6 Zender
    • NA - OS
    • 166 3.0 V6 Zender
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #19 u: 27-01-2009, 20:34:59 »
imas +! svaka cast!!!  :clap:
Kad srce kaže... a nema se para!
 

Offline Vele

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5371
  • Karma: 839
  • Spol: Muški
  • 156 1.9 JTDm 16 V Sportwagon
    • Split
    • www.designquarto.eu
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #20 u: 29-01-2009, 19:49:24 »
Što reći  :?:

 :care  :care  :care
Plava s efektom

...i zato pjevam da ne pojede me mrak...
 

Offline a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 42592
  • Karma: 1339
  • Spol: Muški
  • MG HS
    • Fiume (RI)
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #21 u: 29-01-2009, 20:05:45 »
 :ok: :clap2:

Tbird

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #22 u: 30-01-2009, 18:23:04 »
Svaka čast na reportaži  :clap2: :clap2: :clap2: 
Ide odmah jedna karma :ok:
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4410
  • Karma: 147
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #23 u: 09-02-2009, 15:23:20 »
Tek sam sad vidio temu, fino dokumentirano, svaka čast :ok:

Idealno je ako se ima alat za blokiranje radilice, alat za blokiranje bregaste (pogotovo ako se skida remenica na Euro2 verziji koja nema kajlu na bregastoj), i eventualno alat za blokiranje Bosch pumpe, ali i ovako je to sve tu negdje :ok:

Postoji i relativno kompliciran alat za špananje remena, ali od nekad je pravilo da je remen dobro našpanan ako se da zakrenuti za 90 stupnjeva...

Ako ćeš mijenjati remenje na 1.9 JTD 16V M-JET nije ni to problem, još jedna olakotna okolnost je da ne moraš paziti na visokotlačnu Bosch pumpu jer je svejedno kako je okrenuta, moraš uzubiti samo radilicu i bregaste, a i za to naravno postoji alat...


BTW, čini mi se da ti malo slini semering dolje na radilici, možda si to mogao usput promjeniti da ti ne masti remen :?:




Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #24 u: 10-02-2009, 19:42:58 »
Super je taj alat  :ok:

Razlog nemijenjanja semeringa je to što sam to rastavio u subotu u podne (ostale dane sam bio zauzet), a dućani autodijelova se tada zatvaraju. Da je bio neki radni dan onda bih ga mijenjao. Tko ga šiša, 25 kn troška i jedan sat posla, ako procuri, ali vjerujem da će biti O.K. sljedećih 80.000 km.
 

alfasud

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Mijenjanje svih remenja na TD motoru, uradi sam
« Odgovori #25 u: 10-02-2009, 19:57:10 »
pa ti si mestar, covice, svaka čast :ok: