Devedesete donose nove klase i nove uspjehePrvi motocikl veće kubikže prikazan je
1990 godine. Bio je to model
Pegaso 600. Izgledom je asocirao na tipičan enduro motocikl, ali ipak je bio više namjenjen asvaltu. Time Aprilija počinje da stvara novi trend čija evolicija stiže već
1993 godine,
Pegaso 650, motocikl koji je najviše utacio na proboj tržišta. Iako je stilizovan da izgleda kao off-road motocikl, lagani, okretni Pegaso je zapravo bio čist cestovni motocikl, koji je uspio da inspiriše mnoge druge da imitiraju Apriliju. 649 kubični petoventilski jednocilindraš iz Rotax-a i dugi hod vješanja, kao i dimenzije točkova upučuju na teške terene, no to je motocikl kome je bilo šteta uprljati gume. Bio je ogroman uspjeh, koji je kasnije donio saradnju sa BMW-om. Sličan koncept je bio BMW-ov F650 koji se pravio u Aprilinoj fabrici u Noale. Kada je BMW u prvoj godini prodao količinu koja je planirana za naredne tri godine, to se knjižilo na uspjeh Aprilijine koncepcije.
No, osim u segmentu motocikala veće zapremine Aprilija je 1990 godine zakoračila i u svjet skutera. Kao i sa motociklima, tako ni sa skuterima nije bilo promašaja. Naravno da i u svjetu skutera nisu nedostajale inovacije. Prvi skuter sa značkom Aprilije ponio je naziv Amico. Inače
Amico je 1992 godine bio opremljen prvim dvotaktnim agregatom sa katalizatorom. No, legenda u svjetu skutera rodjena je
1993 godine. Tada Aprilija predstavlja
Scarabeo, skuter sa velikim točkovima, skuter koji je kreirao sasvim novu klasu i koji je dan danas referenca u klasi koja postaje sve popularnija medju kupcima skutera. Tada je najvećem bumu u svjetu skutera doprinio model
Leonardo sa četvorotaktnim agregatom od 125 i 150 kubika. Kasnije je uslijedila i verzija sa Yamahinim agregatom od 250 kubika.
Iako je Aprilija zakoračila u svjet velikih motocikala sa četvorotaktnim agregatom, iako u skutere ugradjuje i četvorotaktne agregate, Aprilija je postala prepoznatljiva po dvotaktnim sportskim mašinama.
Godine 1994 u GP šampionatu, u klasi 250
Max Biaggi osvaja prvenstvo. Taj trkački agregat ujedno je i prvi Aprilijin motor. U klasi 125 kubika takodje osvajaju titulu. Ono što slijedi je cestovna replika GP trkača. Tada je rodjen još jedan legendarni motocikl
RS 250. Ipak za cestovnu verziju nisu iskoristili sopstveni agregat već su po tradiciji koristili agregat drugog proizvodjaća. Ovoga puta u pitanju je bio Suzukijev RGV 250 u V konfiguraciji koji je nasviran da izbacuje 70 KS. U aluminijskom ramu sa vrhunskim kočnicama i vješanjem, bio je cestovni motocikl najbliži mogući trkačkom, i prodavao se odlično. Da bi zaokružili uspjeh napravili su i modele RS 125 i RS 150. Tim modelima Aprilija postaje i svjetski poznat proizvodjač, dok je RS 250 bila hit i u Japanu.
Dvotaktni sportski motocikli, dvotaktni i četvorotaktni skuteri, i veliki četvototaktni Pegaso, i svi modeli su više nego uspješni. Ipak, nije svaki model imao uspješnu priču.
Godine 1995 predstavljen je
Moto 6.5, čiji je nacrt uradio internacionalni dizajner
Philippe Strack. Inspiracija za jajoliki Moto 6.5 tražena je u urbanim sredinama. Zamišljen je kao umjetnička skluptura na tačkovima koja bi uspješno poslužila i u svakodnevnim potrebama. O dizajnu govori i podatak da je jedan primjerak dobio svoje mjesto u NewYork-u u muzeju moderne umjetnosti. Zapažen model, ali ipak previše radikalan za kupce pa je ostao po strani. Iz tog razloga Shiver, model koji je privlačio pažnju na sajmovima, sa V2 agregatom predstavljen 1996 godine nije počeo sa serijskom proizvodnjom. Ovoga puta poslušali su puls potecijalnih kupaca.
Ipak, Shiver je pokazao smjernicu kojom Aprilija namjerava da krena, a to je serijiski model sa V2 agregatom. Taj prvi seriski sa velikom V2 agregatom ugledao je svjetlo dana
1998 godine. Nova perjanica Aprilije ponela je oznaku
RSV 1000. za agregat bio je zadužen austrijski Rotax, koji je razvio litarski motor sa vodenim hladjenjem i dva cilindra pod uglom od 60 stepeni. Aprilija je objavila da RSV 1000 isporučuje 128 KS pri 9.7500 o/min. i da je sposobna za 270 km/h. Ovo je bio motocik kojim Aprilija ulazi i u
SBK šampionat, tako da je krajem godine predstavljen RSV 1000 SP koja je isporučivala 150 KS. No, Aprilija ne bi bila Aprilija kada u segmentu u kojem prvi put ulazi ne be predstavili nešto novo. Za model RSV 1000 to je koficijent otpora 0,30 Cx koji je prvi put vidjen na cestovnom motociklu. Ovaj motocikl je na većini značajnih tržišta proglašen za motocikl godine. Pomenimo da je najveci uspjeh ovog modela u SBK ostvaren 2001 godine kada je
Troy Corser osvojio drugo mjesto, dok je Aprilija bila treca u poretku konstruktora.
Ubrzo slijede i manje sportske izvedbe ovog motocikla, kao što je sportsko-turistički
SL 1000 Falco, ili turistička
RST Futura. Sve ove verzije su imale oslabljeni rotax-ov V2 motor, i nesto modifikovani aluminijski ram i ciklistiku prilagodjenu namjeni motocikla. Ipak model, koji se najmanje razlikovao od sportske izvedbe bila je ogoljena verzija sa nazivom
Tuono. Tuono je redefinisao klasu streetfightera. Takodje slijedi maxi-enduro
ETV 1000 CapoNord. Sa svim ovim modelima Aprilija ima kompletnu gamu motocikla pokrivajući skoro sve klase. To opet znači puniji buđet.
Naravno, nisu zanemarene trke, ovim sirenjem ka vecim kubikazima preslo se i na osvajenje tehnologija za vece kategorije. Aprilija je vec pokazala sta moze u klasi 250. Zato krecu u razvoj agregata za
klasu 500, i tu su bili specificni jer jedini imaju V2 agregat.
Pegaso 600

Pegaso 650

Scarabeo

Leonardo

Moto 6.5

RS 250

RS 125

RSV 1000

RST Futura
