Možeš dignut broj okretaja al ne dobijaš apsolutno ništa ni u kom pogledu, pogotovo jer je 8v motor. A da će se razletit, hoće i to jaaaaaako brzo
Meni je blokada na 6500. A to da će se razletit ako bi ju koji put zavrtio recimo do 7500 kad bi mogo,onda bi ju odma dao u metis nek ju sprešaju
E pa onda je to kurac od motora,jer ja sam imo unica s masinom od ritma 1.5 koji se je vrtio bog zna kolko,i na motoru nikada nista,jos dan danas vozi kod prijatelja.
Majstore, Ritmo 1.5 ima ekstremni omjer provrta i hoda, veći čak i od bušenog Sprinta kolege Boxera plus klasična radilica u 5 ležaja itd... tako da ga možeš vrtiti do mile volje, i traje. A da ne govorimo o Ritmu 1.3 koji ima još kraći hod, i mislim da je 1.3 bila najčešća ritmova mašina na utrkama
Alfini boxeri imaju drugačiju radilicu (u negativnom smislu), tako da je kod većih brzina klipova opterečenje na istu veće za razliku od ritma.
Više ležećih ležajeva znači i bolje podmazivanje letećih, i manju vjerojatnost da pukne uljni film pri visokim okretajima.
Čitao sam dosta postova na forumu i svi tvrde da će se za razliku od 16V, 1.6 razletiti na većim okr., ali ne bih se baš složio sa tim
:
1.) Najosnovnija je stavka omjer klipnjača/hod koja je kod 1.6 i 1.7 ista jer imaju radilicu i klipnjači istih dimenzija tako da 1.6 ne može teoretski imati nikakvu veću skolonost razletanju od 1.7
2.) Štoviše, 1.7 ima veći klip i samim time i veću težinu klipa zbog koje su teoretski i inercijske sile veće, a razmjerno tome i opterećenje na radilicu.
3.) S obzirom da 16V ima višestruko veću VE na visokim okretajima a samim time i sile su višestruko veće tako da i to onda pada u vodu, što drugim rječima znači da je na 6500 ili 7000 okretaja kod 1.7 16V opterećenje na radilicu višestuko veće nego kod 8V na istim okr. (a samim time i vjerojatnost da pukne uljni film pri tim okretajima veća). Što je sigurno jedan od razloga zašto 16V ima manju trajnost od 8V boxera.
4.) Zašto se onda 8V ne vrti do 7,000? Jer mu VE to onemogućava. Znatno opada preko 6300 tako da nema smisla maltretirati motor i bespotrebno ga opterećivati.
Vrtio bi se, da se stave bregaste špicovane do 7,000 ali bi auto onda bio u normalnom prometu sa većim opterećenjem sasvim neupotrebljiv pri niskim okretajima, što nije slučaj kod 16V glava. Uostalom, ne pada mi na pamet niti jedan SOHC dvoventilac koji ima peak preko 6,000