05-12-2024, 14:20:32

Autor Tema: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT  (Posjeta: 3420 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Stiv

  • Trade Count: (+20)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5341
  • Karma: 225
  • Spol: Muški
  • 146 1.9JTD & 156 V6 SW
    • Samobor
145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« u: 27-06-2008, 19:10:26 »
Ekipa, dali je itko razmišljao da bi se dala složit boxer mašina 1.3/1.4 16V, znači blok motora 1.4, glave 16V, usisna 16V, ispušna od 16V, vjerovatno bi trebao i kartet te uljna puma, motorna instalacija od 16V

E sad, ako je to izvedivo, dali bi trebalo možda stavljat i radilicu i klipnjače od 16V te druge, jače klipove možda  :?:

Od čega bi trebalo pripasat ECU, možda opet od 16V ali bi ga trebalo nanovo mapirat?
:mahm QVMember of  U B OQV
 

Offline Radge

  • Trade Count: (+9)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1463
  • Karma: 174
  • Spol: Muški
  • alfa u mislima, golf u garaži
    • Đurđenovac
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #1 u: 27-06-2008, 19:40:10 »
boxer motor 16 V ima drugačije klipove od 8 V boxera

problem je što je klip u 1.4 boxeru 80 mm, a u 16 V 87 mm
tako da mislim da je najveći problem naći takve klipove koji bi tome odgovarali

ovo ostalo bi se i dalo preraditi..
jedino je pitanje ima li blok rupe za španere kao na 16 V boxeru...
pošto su i oni drugačiji....

 :mahm
Ljudska zavist, zloba i glupost su totalno nenadjebivi...
 

Offline Stiv

  • Trade Count: (+20)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5341
  • Karma: 225
  • Spol: Muški
  • 146 1.9JTD & 156 V6 SW
    • Samobor
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #2 u: 27-06-2008, 19:48:15 »
Da, klipovi su drugačiji jer imaju na sebi udubine zbog 4ventila po cilindru, trebalo bi vidjet dali paše od koje druge alfe, trebalo bi nač koliki borug imaju V6 alfine mašine, možda sa njih paše klip.

Zanima me još jedna stvar, dali bi trebalo stavljat deblje brtve od glava,da se smanji kompresija te samo naprezanje bloka.

Baš me zanima kolka bi se snaga dobila sa ovakvom konverzijom, trebalo bi biti barem 120 kobila  :drive: i još kad bi se blokada pomaknula na kojih 7000 ili 7500okretaja bila bi to raketa.
:mahm QVMember of  U B OQV
 

Offline Radge

  • Trade Count: (+9)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1463
  • Karma: 174
  • Spol: Muški
  • alfa u mislima, golf u garaži
    • Đurđenovac
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #3 u: 27-06-2008, 20:22:04 »
Da, klipovi su drugačiji jer imaju na sebi udubine zbog 4ventila po cilindru, trebalo bi vidjet dali paše od koje druge alfe, trebalo bi nač koliki borug imaju V6 alfine mašine, možda sa njih paše klip.

Zanima me još jedna stvar, dali bi trebalo stavljat deblje brtve od glava,da se smanji kompresija te samo naprezanje bloka.

Baš me zanima kolka bi se snaga dobila sa ovakvom konverzijom, trebalo bi biti barem 120 kobila  :drive: i još kad bi se blokada pomaknula na kojih 7000 ili 7500okretaja bila bi to raketa.

samo je pitanje koliko bi okretaja mogla izdržati radilica

od ts motora ne pašu klipovi sigurno jer su drugačiji...

a sad neznam kakvi su kod v6 motora
Ljudska zavist, zloba i glupost su totalno nenadjebivi...
 

Offline Stiv

  • Trade Count: (+20)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5341
  • Karma: 225
  • Spol: Muški
  • 146 1.9JTD & 156 V6 SW
    • Samobor
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #4 u: 27-06-2008, 20:30:24 »
Tko zna zna, znači ipak ništa od moje sanjarije  :sad:

Ipak je najbolje onda nabavit cijelu mašinu 1.7 16V pa se probat sa njom igrat, stvait drugačiji diferencijal i kraću getribu, a na kraju možda ili turbinu ili kompresor.
« Zadnja izmjena: 27-06-2008, 20:35:06 od Stiv »
:mahm QVMember of  U B OQV
 

Boxer only

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #5 u: 12-07-2008, 14:34:43 »
Jel moguće i kako skinut blokadu ili ju još bolje pomaknut za 1000 rpm-a 1.6 boxer  :?: :?: :?:
 

Offline Isus

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 15289
  • Karma: 497
  • Spol: Muški
  • 156
    • ZG Pešča
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #6 u: 12-07-2008, 15:34:54 »
možeš sam onda čekaj da ti klip izleti iz bloka ili kroz glavu.
Kockasti auto, najbolji auto.
 

Offline Stiv

  • Trade Count: (+20)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5341
  • Karma: 225
  • Spol: Muški
  • 146 1.9JTD & 156 V6 SW
    • Samobor
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #7 u: 12-07-2008, 16:14:05 »
Ma prije bi mogla otić koja klipnjača ali opet tko zna, RR vrti svoju 33jku do 8000  :rol: :rol: i još je uvijek cijela a ide ko sumanuta, iako se to njemu više tako ne čini  :hehe: :hehe:
:mahm QVMember of  U B OQV
 

Offline Isus

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 15289
  • Karma: 497
  • Spol: Muški
  • 156
    • ZG Pešča
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #8 u: 12-07-2008, 16:32:36 »
on je stavio VW elektoniku i igrao se kutevima paljenja itd.
Kockasti auto, najbolji auto.
 

Offline Dalibor-L

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2386
  • Karma: 121
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo 145 2.0TS Quadrifoglio Verde
    • Sisak
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #9 u: 12-07-2008, 21:53:57 »
Jel moguće i kako skinut blokadu ili ju još bolje pomaknut za 1000 rpm-a 1.6 boxer  :?: :?: :?:
Nemoj to raditi, nema potrebe. I ovako te pušta skoro do cca 7500 okretaja, kad ga vrtiš 1-2-3 a to je cca 1300 okretaja više jer crveno počinje na 6200 okretaja. 5-a full gas ti je na 6200 i to je 192 km/h. Tak je bar bilo na mojoj.
…senza cuore saremmo solo macchine…
http://www.alfisti.hr/forum/index.php/topic,9175.0.html
 

Boxer only

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #10 u: 13-07-2008, 10:52:40 »
Sorry,nismo se razumjeli.Ja pričam o bokseru a ne o ts-u,meni je blokada na 6500.A to da će se razletit ako bi ju koji put zavrtio recimo do 7500 kad bi mogo,onda bi ju odma dao u metis nek ju sprešaju. :henker: :batin
 

Boxer only

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #11 u: 13-07-2008, 20:54:28 »
E pa onda je to kurac od motora,jer ja sam imo unica s masinom od ritma 1.5 koji se je vrtio bog zna kolko,i na motoru nikada nista,jos dan danas vozi kod prijatelja. :happ: :happ: :hello:
 

Boxer only

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #12 u: 13-07-2008, 21:44:38 »
onda moram kupit 16v :mahm
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Muški
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #13 u: 13-07-2008, 22:08:01 »
Na 16V ti je blokada na 6800 rpm-a!  :craz
Nećeš baš puno okretaja dobit!  :craz :craz
    "...if in doubt, flat out..."   
 

Offline Stiv

  • Trade Count: (+20)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5341
  • Karma: 225
  • Spol: Muški
  • 146 1.9JTD & 156 V6 SW
    • Samobor
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #14 u: 13-07-2008, 22:25:37 »
Na 16V ti je blokada na 6800 rpm-a!  :craz
Nećeš baš puno okretaja dobit!  :craz :craz

Daj snimi neki filimić kada 16V turiraš na mjestu, jednu scenu nek bude iz auta, drugu sa otvorenom haubom a treća scena neku bude iza kod lonca da se vidi šta 16V radi blizu i na blokadi i da nije stvarno potrebno dizat okretaje preko toga, ako baš želi nek uzme neku hondu civic sa duplim fergama i nek nju stišće do 8000 soma okretaja, one idu do tamo provjereno a neće im se mašine sam tak razletit  :da: :da:
:mahm QVMember of  U B OQV
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Muški
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #15 u: 13-07-2008, 22:47:25 »
Ako imalo voliš svoj auto, stvarno nema smisla dizat blokadu... Svima je poznato da je na Alfinim boxerima radilica najslabija karika (u 3 ležaja, dok je kod Subarua u 5 ležaja) i nema ju smisla vrtit preko 7000 rpm-a jer je razletanje motora neminovno...
Pogotovo na 8V motoru koji svoj moment i snagu izvlači na niskim okretajima... 16V se voli zavrtit i popravo vuće teko od 4000 rpm-a... Ali opet, bez nekih ozbiljnijih prerada motora, nema ga smisla vrtit jer maksimalnu snagu postiže na 6500 rpm-a! A koliko sam ja skužio, mjenjač je jako dobro proračunat i ako šaltaš na blokadi u višu, uvijek te vraća iznad 4000 rpm-a i uvijek iskorištavaš maksimum iz motora!

Squadrin chip za 16V boxera blokadu diže na 7200 rpm-a...  :da:


A što se tiće filmića Stiv, imam ovo snimljeno (dok je Boxerica bila na klocnama): YouTube - Alfa Romeo 1.7 16V Boxer Sound

A ovo je kad sam skinuo auspuh...  :craz  Tu sam ju vrtio samo do 3000 rpm-a jer je motor bio hladan. Kak bi se čula da sam ju zavrtio do blokade, ne smijem ni pomislit!  YouTube - Alfa Boxer Sound
    "...if in doubt, flat out..."   
 

Tbird

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #16 u: 08-02-2009, 03:41:14 »
Možeš dignut broj okretaja al ne dobijaš apsolutno ništa ni u kom pogledu, pogotovo jer je 8v motor. A da će se razletit, hoće i to jaaaaaako brzo

Meni je blokada na 6500. A to da će se razletit ako bi ju koji put zavrtio recimo do 7500 kad bi mogo,onda bi ju odma dao u metis nek ju sprešaju
E pa onda je to kurac od motora,jer ja sam imo unica s masinom od ritma 1.5 koji se je vrtio bog zna kolko,i na motoru nikada nista,jos dan danas vozi kod prijatelja.

Majstore, Ritmo 1.5 ima ekstremni omjer provrta i hoda, veći čak i od bušenog Sprinta kolege Boxera plus klasična radilica u 5 ležaja itd... tako da ga možeš vrtiti do mile volje, i traje. A da ne govorimo o Ritmu 1.3 koji ima još kraći hod, i mislim da je 1.3 bila najčešća ritmova mašina na utrkama  :ok:
Alfini boxeri imaju drugačiju radilicu (u negativnom smislu), tako da je kod većih brzina klipova opterečenje na istu veće za razliku od ritma.
Više ležećih ležajeva znači i bolje podmazivanje letećih, i manju vjerojatnost da pukne uljni film pri visokim okretajima.

Čitao sam dosta postova na forumu i svi tvrde da će se za razliku od 16V, 1.6 razletiti na većim okr., ali ne bih se baš složio sa tim  :?:
1.)   Najosnovnija je stavka omjer klipnjača/hod koja je kod 1.6 i 1.7 ista jer imaju radilicu i klipnjači istih dimenzija tako da 1.6 ne može teoretski imati nikakvu veću skolonost razletanju od 1.7
2.)   Štoviše, 1.7 ima veći klip i samim time i veću težinu klipa zbog koje su teoretski i inercijske sile veće, a razmjerno tome i opterećenje na radilicu.
3.)   S obzirom da 16V ima višestruko veću VE na visokim okretajima a samim time i sile su višestruko veće tako da i to onda pada u vodu, što drugim rječima znači da je na 6500 ili 7000 okretaja kod 1.7 16V opterećenje na radilicu višestuko veće nego kod 8V na istim okr. (a samim time i vjerojatnost da pukne uljni film pri tim okretajima veća). Što je sigurno jedan od razloga zašto 16V ima manju trajnost od 8V boxera.
4.)   Zašto se onda 8V ne vrti do 7,000? Jer mu VE to onemogućava. Znatno opada preko 6300 tako da nema smisla maltretirati motor i bespotrebno ga opterećivati.
Vrtio bi se, da se stave bregaste špicovane do 7,000  ali bi auto onda bio u normalnom prometu sa većim opterećenjem sasvim neupotrebljiv pri niskim okretajima, što nije slučaj kod 16V glava. Uostalom, ne pada mi na pamet niti jedan SOHC dvoventilac koji ima peak preko 6,000 :ok:


« Zadnja izmjena: 11-02-2009, 23:17:16 od Tbird »
 

Boxer only

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #17 u: 10-02-2009, 18:52:02 »
Lijepo objašnjeno tbird,bez previše filozofija,hvala na razjašnjenju. :ok: :ok: :ok:
 

Tbird

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: 145 - boxer 1.4 16V - PROJECT
« Odgovori #18 u: 12-02-2009, 12:45:12 »
 :ok: