18-11-2019, 10:59:12

Autor Tema: ABS ASR EBD problem  (Posjeta: 25318 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Nowa

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 838
  • Karma: 8
  • Spol: Muški
    • Celinac(BiH)
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #20 u: 13-08-2011, 11:23:00 »
ASR na 166 kada stisnes gumb upali se lampica i tada ne radi cim se auto ugasi i upali on je opet ukljucen,VDC-esp radi non stop
pa i ovak ti se na armaturi pali žuta lapmica ako jače zastartaš ili skreneš jače kad počne gubit grip,pali ti se esp tj.alfin vdc...a oni su povezani ako se ne varam
Jesu povezani ali VDC radi non stop sa i bez ASR probao   mislim da se moze VDC iskljuciti kada se iscupa osigurac sa ploce ispod armature ali koliko je to pozeljno  :mah:
 

Offline TOMMY_BOY

  • Član Alfa Kluba 1
  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 1916
  • Karma: 58
  • Spol: Muški
  • 147 1.9 8v GTB2256v
    • Croatia Križevci
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #21 u: 13-08-2011, 21:30:36 »
ASR na 166 kada stisnes gumb upali se lampica i tada ne radi cim se auto ugasi i upali on je opet ukljucen,VDC-esp radi non stop  Jesu povezani ali VDC radi non stop sa i bez ASR probao   mislim da se moze VDC iskljuciti kada se iscupa osigurac sa ploce ispod armature ali koliko je to pozeljno  :mah:


To nisam znao... :hap:

Offline Nowa

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 838
  • Karma: 8
  • Spol: Muški
    • Celinac(BiH)
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #22 u: 14-08-2011, 01:27:55 »

To nisam znao... :hap:
neki sam klip gledao u vezi giuliette i voditelj je isto rekao da bi htjeli vidjeti kao se auto ponasa bez VDC ali bi trebali da osigurac izvade
 

Offline GROM

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 124
  • Karma: 2
  • Spol: Muški
    • ZAGREB
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #23 u: 14-08-2011, 15:26:58 »
sve u svemu ćini mi se da neću ni gasit taj ASR :drive: :cigara:
 

Offline alfavu

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2617
  • Karma: 101
  • Spol: Muški
  • Mercedes W123--Alfa 166 2.4 x2 MT09 TRACER
    • VU
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #24 u: 15-08-2011, 15:23:54 »
nikakve koristi od tog asr-a
Music : ON
World: OFF
 

Fiuman

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #25 u: 15-08-2011, 15:31:41 »
nikakve koristi od tog asr-a
možda na dizlu i ne al na pravom motoru  :ok:  :funny: :funny:
 

Offline alfavu

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2617
  • Karma: 101
  • Spol: Muški
  • Mercedes W123--Alfa 166 2.4 x2 MT09 TRACER
    • VU
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #26 u: 15-08-2011, 16:02:41 »
možda na dizlu i ne al na pravom motoru  :ok:  :funny: :funny:

moguce...ja na jtd-u i nisam primjetio neku korist od tog  :ok:
Music : ON
World: OFF
 

Offline clubber

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 206
  • Karma: 7
  • Spol: Muški
    • BIH
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #27 u: 15-08-2011, 16:29:07 »
Kad pričamo samo o ASR-u, kod mene TS nema, a JTD ima. Šta da kažem, nemam neki stav - zimi je prilično naporan, jer ako imaš dobre gume (a trudim se da ih imam), u normalnoj vožnji i ne treba, a ako hoćeš zajebancije po snijegu, onda ti smeta. Po meni je ASR manje bitan, dok je ESP dobra rezerva, nek se nađe za one nepredviđene situacije kroz sjenovite krivine zimi, kad se može desiti nepredviđen led ili mokro.

Po meni, benzincu je manje potreban, bez obzira na snagu, jer se benzincima lakše dozira snaga i gas - ljepše se razvija snaga, veći je raspon obrtaja, pa se nogom sve rješava. Kod JTD je to opet potrebnije, jer je snaga skučena u užem broju obrtaja i razvija se prilično sirovo, pa se lako doda više gasa, nego planirano. Na 147-ici lijepo radi ASR, ne guši motor mnogo, taman kako treba. Imam ružno iskustvo sa Golfom V TDI, kod kojeg ASR skoro pa ugasi motor - recimo zimi, ako malo oštrije startuješ (u raskrsnici npr.), auto skoro stane, pa onda naglo krene - nije fino naštelovan.

ABS i ESP - uvijek, zlu ne trebalo
ASR - mogu i bez toga

 :ok:

 

Dino147

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #28 u: 15-08-2011, 19:25:15 »
ako hočeš tururat i divljat po gradu, isključi ASR, samo smeta.
Inače uvijek uključen, mada zimi koliko je koristan može bili i problem jer, u nekom smislu, autu daje dozu karakteristika automatika, bar ja imam takav osjećaj jer ASR dodaje motoru na uzvišenju, a oduzima pri naglom gasu.
Sa uključenim ASR lagano kreni na uzvišenje i vidjet ćeš da će alfa sama ubrzati da savlada uzvišenje, to mi se za snijega baš i ne sviđa.
Što se tiće ESP, on nije čest na alfama, a jeste dobra stvar.
 

Offline Nowa

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 838
  • Karma: 8
  • Spol: Muški
    • Celinac(BiH)
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #29 u: 15-08-2011, 21:43:58 »
ako hočeš tururat i divljat po gradu, isključi ASR, samo smeta.
Inače uvijek uključen, mada zimi koliko je koristan može bili i problem jer, u nekom smislu, autu daje dozu karakteristika automatika, bar ja imam takav osjećaj jer ASR dodaje motoru na uzvišenju, a oduzima pri naglom gasu.
Sa uključenim ASR lagano kreni na uzvišenje i vidjet ćeš da će alfa sama ubrzati da savlada uzvišenje, to mi se za snijega baš i ne sviđa.
Što se tiće ESP, on nije čest na alfama, a jeste dobra stvar.
na 166 je VDC ili ti ESP standard kao i ASR i rade kao sat barem koliko sam ja imao iskusio na svojoj alfi,za grad pogotovo sada kada su u BiH dopunili zakon o saobracaju da se kaznjava `divljanje`na cesti pod divljanje podrazumjevaju skripu ne iskljucujem ASR ali na glatkom asvaltu osjetim da pocnu proklizivati ono tek malo  ali povuce fino,na grubljem asvaltu(neki evropski po nekim EU standardima ili sta vec) auto se bukvalno lansira prvih par metara malo kao tromo dok ne ne ponese onad ode.
 

Offline Reno

  • Trade Count: (+6)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4700
  • Karma: 77
  • Spol: Muški
    • Rijeka
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #30 u: 16-08-2011, 14:58:13 »
ja sam se na svojoj bivsoj 147-ci jtd uvjek vozio sa iskljucenim asr-om bilo kisa ili sunce  :craz :)
 

Offline damir 166

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 923
  • Karma: 15
  • Spol: Muški
  • 166 2.4 JTD 20 V
    • Domaljevac, BIH
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #31 u: 27-08-2011, 14:01:57 »
nemaju sve 166-ice vdc meni se čini samo redizajn,jer nemam trokutić onaj na obrtomjeru.ispravite me ako griješim,ili je pokvaren ili ga nemam.Kod mene je tcs gumbić.2002 dizel.
 

Offline Nowa

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 838
  • Karma: 8
  • Spol: Muški
    • Celinac(BiH)
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #32 u: 28-08-2011, 10:05:53 »
ja mislim da imaju sve od prve do zadnje pitao sam i Seba prije koji mjescem i rekao mi je da imaju sve sad mozda se tvoja jos nije napregla dovoljno da se pali lampica ,meni se sinoc prvi put upalila u krivini (inace se upali kada je zakucam prvom ili drugom do poda) isao sam negdje 130km/h uletim u ljevu krivinu i podje auto da mi ide van krivine(citavo auto mi poslo klizati bocno)  i zablinka VDC lampica i auto mi vrati opet kontrolu kolega sjedio ozada i vau sta ti je ta lampica reko ne pitaj.
 

Offline alfa166twinspark

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1349
  • Karma: 16
  • Spol: Muški
    • Ljubljana
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #33 u: 28-08-2011, 12:13:38 »
stariji modeli sa slabijim motorima nemaju asr, medjutim, nema te elektronike koja ce pomoci autu od cca 1,6 tona i prednjim pogonom, u pitanju su samo kozmeticke stvari.
sa tim stvarima se nije zezati, jer 166 prilicno tesko zaplese, ali kad zaplese, onda je to strasno.
 

Offline Jibboom

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 243
  • Karma: 28
  • Spol: Muški
  • AR 156 JTDm 20V
    • Đurđevac
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #34 u: 28-08-2011, 15:53:35 »
fala na odgovorima mada mi je moram to priznati malo čudno :?: za sve ostalo lampica gori kad nešto upališ a ovo obrnuto :funny: nego kako i kad to koristiti , non stop ili samo u nekim uvjetima ? troši li auto više s tim?

Pa kaj nije logično da lampica gori dok je ugašen s obzirom da na gumbu piše ASR OFF, dakle, dok je enablirano ono šta piše na gumbu, lampica svijetli. Što se tiče gašenja toga, proizvođač sam preporučuje ga ugasiti po snijegu, našao u manualu "hint" glede toga.
 

Offline TOMMY_BOY

  • Član Alfa Kluba 1
  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 1916
  • Karma: 58
  • Spol: Muški
  • 147 1.9 8v GTB2256v
    • Croatia Križevci
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #35 u: 28-08-2011, 15:56:27 »
Pa kaj nije logično da lampica gori dok je ugašen s obzirom da na gumbu piše ASR OFF, dakle, dok je enablirano ono šta piše na gumbu, lampica svijetli. Što se tiče gašenja toga, proizvođač sam preporučuje ga ugasiti po snijegu, našao u manualu "hint" glede toga.



Ne kužim zkj ugasit po snjegu??  :?:

Offline Jibboom

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 243
  • Karma: 28
  • Spol: Muški
  • AR 156 JTDm 20V
    • Đurđevac
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #36 u: 28-08-2011, 16:13:31 »
Vjerojatno zato jer bi se stalno palilo po snijegu zbog čestog proklizavanja...

Edit: Ispravak - ako se vozi po snijegu s lancima, preporučuje se isključivanje ASR-a.

WARNING When driving on snow, with
snow chains fitted, if may be helpful to switch
off the ASR function: in these conditions in
fact, skidding of the driving wheels when
moving off helps to obtain better traction.

C/P iz manuala
« Zadnja izmjena: 28-08-2011, 16:21:50 od Jibboom »
 

Offline alfist@

  • Trade Count: (0)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 312
  • Karma: 3
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo 166 2.4 JTD FL / 159 1.9 JTS 160ks Full
    • Beograd/Zadar
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #37 u: 30-08-2011, 03:46:06 »
Alfa Romeo 166 ima ASR ( neke starije verzije pre Fl ga nemaju, i one uopšte nemaju dugme iznad menjača da se isti i ugasi ) , primer alfe 166 koja nema ASR možete videti na slici http://images2.polovniautomobili.com/user-images/classifieds/129/1294121/0b09faca4e25-640x480.jpg  , naravno neke verzije 3.0 i 3.2 imaju pored ASR i još jedno dugme , tačnije EBD (EBD-Electronic brake distribution, je najsavremeniji sistem dodat ABS-u koji uzima u obzir uslove puta, brzinu, opterecenje vozila... Vecina kocionih sistema rasporedjuje silu kocenja na sve tockove podjednako kod EBD rasporedjuje silu kocenja zavisno od gore navedenih uslova i sajdno sa ABS-om i ESP-om distribuira silu kocenja po tocku bilo da je prednji ili zadnji, levi ili desni. Ukratko, nema proklizavanja i nema blokiranja tockova. Rezultat je preciznije i efikasnije kocenje u svim uslovima.) I koliko sam mogao primeti to imaju samo neke verzije 3.0 i većina 3.2.

Vidim da se spominje da Alfa Romeo 166 ima i ESP (ESP-Electronic Stability Program, je zapravo savrsenija verzija ABS-a sa jos dva senzora, to su senzor ugla tocka i ziroskopski senzor. Radi krajnje jednostavno; Kada ziroskopski senzor detektuje da kretanje automobila ne odgovara uglu kretanja tockova aktivira ABS koji blokira neophodne tockove (najvise tri sa novijom verzijom ABS-a) i dovodi auto u zeljeni ugao kretanja.), i on se ocrtava lamicom kao na ovoj slici http://i29.tinypic.com/am5zz5.gif , koliko me sećanje sluzi od pre 2h kada sam vozio Alfu isto se tako ocrtava i ASR ili možda malo drugačije, ali na isti fazon .  Medjutim Alfa Romeo ima lampicu od ASR, a to nije ESP, ne treba mešati kontrolu proklizavanja točkova i kontrolu stabilnosti.  :da:  Lampica koja se pali pri startovanju automobila i pri nagolom startovanju točkova (proklizavanju) je lampica od ASR-a, i ona se po nekad zna upaliti ako naglo ućemo  u krivinu, vodu, pesak, put koji je zasut snegom i td...  Ta ista lampica par puta zablinka kada se tek da kontakt i nakon toga  se ugasi, i nalazi se  u krugu gde su obraji.  I ako se ASR ugasi na dugme, ona se vise nece paliti ma sta god da se uradi sa automobilom (prokliza, uleti u vodu, sneg i td... ).

E sad, da li VDC radi u pozadini bez nekih znakova ili lampica, sigurno da radi, tj makar bi trebao.

ASR se pali kada kljun alfe krene da beži u krivini (od silne težine) ili ako zbog prednje vuče krenu točkovi da proklizuju, ali se to ne dešava i ako krene dupe da beži, tj hoću reći da je ASR vezan samo za prednje kotače, dok je ESP vezan za sve, i daleko od toga da sam primetio da se neka korekcija desava kada zadnji kraj prokliza na mokrom kolovozu...

Nisam siguran da li grešim, možda... Inače Alfa je dosta stabilan auto, i kada krene da proklizava lako se dovodi u normalnu putanju, ali samo sa dobrim gumama i to 225 , sa 215 je to već dosta teže.    :mah:

ASR uvek treba držati upaljen na putovanjima, mnogo puta sam znao da uletim u velike količine vode koje su ostale na cesti nakon zaustavljanja padavine i zbog ububljenja na putu se voda zadrzala, vi vozite mislite suv asvalt kad na jednom hop velika bara  :sport: , tu ASR radi posao savršeno, bukvalno zaustavlja automobil čim oseti vodu i proklizavanje, isto važi i za pesak ili sitini sljunak.
« Zadnja izmjena: 30-08-2011, 04:08:26 od alfist@ »
 

Offline clubber

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 206
  • Karma: 7
  • Spol: Muški
    • BIH
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #38 u: 30-08-2011, 09:17:09 »
Ovo kao za prvi osnovne. Jesi se potrudio, nema šta, nisi ništa promašio, ali, brate, objašnjavaš nam kao da smo mulci na biciklima "ASR se pali kada kljun alfe krene da beži u krivini (od silne težine) ili ako zbog prednje vuče krenu točkovi da proklizuju, ali se to ne dešava i ako krene dupe da beži" - pa reci podpravljanje/preupravljanje, nismo u auto-školi.

- EBD nema dugme, već je to sistem usaglašen sa ABS-om kako si i opisao, a nije "ekskluzivan" kao što navodiš, ima ga i 147 1.6 - sasvim je standardan na svim novijim automobilima, nemaju ga pionirski ABS sistemi iz 80-ih i 90-ih.

- ESP nije "savršenija" verzija ABS-a, već zaseban sistem, koji koristi često iste senzore - ali radi drugačiji posao i kod većine automobile ima mogućnost gašenja. VDC je samo Alfin akronim za ESP (Vehicle Dynamics Control) - u početku su proizvođači pokušavali da daju sopstvena imena zbog marketinga (DSC - kod BMW-a, npr.) ali se vremenom to izgubilo, jer je ESP danas standardan na sve više vozila

- širina guma je veoma upitna tema kad je stabilnost vozila u pitanju - sve zavisi od uslova vožnje - šira guma na suvoj podlozi je uvijek prednost, ali na mokrom kolovozu ili po snijegu je uža guma uvijek bolja - tvrditi da ima razlike između 225 i 215 je zaista malo pretenciozno, pogotovo jer sve zavisi od podloge.
« Zadnja izmjena: 30-08-2011, 09:17:47 od clubber »
 

Offline GTzadar

  • Član Alfa Kluba 10
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9578
  • Karma: 328
  • Spol: Muški
  • Gt 1.9 jtdm
    • Zadar
Odg: ABS ASR EBD problem
« Odgovori #39 u: 30-08-2011, 12:10:56 »
Izjava o gumama odnosno dimenzijama ne drži vodu ....  :craz

Moraju bit nove ilitiga dobre kao prvo i osnovno... a drugo ,moraju po mogućnosti biti istih dimenzija a poželjno i marke i vrste i ostalo.
Da bi ti sustavi radili kako treba !!!...

Eto ukratko iz male crne knjigice   Alfaromeo GT & Alfaromeo 147 ...  :mah: :mah: :mah:
.... sempre gilles ....