21-11-2019, 18:49:22

Autor Tema: Test lambde voltmetrom  (Posjeta: 10449 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

146-ica

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Test lambde voltmetrom
« u: 09-03-2008, 22:03:56 »
Danas sam testirao lambdu voltmetrom, sve sam uredno uradio, na konektoru spojio - voltmetra na crnu zicu (ground) i + na sivu (signal), upalio motor, pustio da zagrijan radi jedno 10 minuta dok lambda ne dostigne radnu temperaturu. E sad ne znam da li je ovo moguce testirat na ovaj nacin jer sonda uopste nije stvarala napon (tek nekih 0.04 volta). Jel mozda problem u tome sto je ova sonda sa 4 zice,znaci ima grijac koji je kod testiranja iskljucen pa samim tim ne poztize radnu temperaturu ili je mozda skroz u kvaru pa ne generira napon. Inace auto je pocelo jako puno trositi,svakako je mislim mijenjati ali me ovo ipak zanima.  :?:
 

Offline vedran_zg

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 161
  • Karma: 6
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #1 u: 10-03-2008, 01:45:49 »
Danas sam testirao lambdu voltmetrom, sve sam uredno uradio, na konektoru spojio - voltmetra na crnu zicu (ground) i + na sivu (signal), upalio motor, pustio da zagrijan radi jedno 10 minuta dok lambda ne dostigne radnu temperaturu. E sad ne znam da li je ovo moguce testirat na ovaj nacin jer sonda uopste nije stvarala napon (tek nekih 0.04 volta). Jel mozda problem u tome sto je ova sonda sa 4 zice,znaci ima grijac koji je kod testiranja iskljucen pa samim tim ne poztize radnu temperaturu ili je mozda skroz u kvaru pa ne generira napon. Inace auto je pocelo jako puno trositi,svakako je mislim mijenjati ali me ovo ipak zanima.  :?:

moras je testirati sa digitalnim voltmetrom koji ima veliki ulazni otpor na voltmetru inace nemozes ocitati nista na njoj. (neznam da li ju mozes ostetiti spajajuci premali otpor na nju). Preporucam da to radis ne na lambda sondi nego na mjestu gdje signal od lambde ulazi u ECU. Tako mozes pratiti kako smjesa ide gore-dolje. Ali bolje ti je da znas sto radis inace ces spalit nešto :-)

 

146-ica

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #2 u: 10-03-2008, 09:29:54 »
moras je testirati sa digitalnim voltmetrom koji ima veliki ulazni otpor na voltmetru inace nemozes ocitati nista na njoj. (neznam da li ju mozes ostetiti spajajuci premali otpor na nju). Preporucam da to radis ne na lambda sondi nego na mjestu gdje signal od lambde ulazi u ECU. Tako mozes pratiti kako smjesa ide gore-dolje. Ali bolje ti je da znas sto radis inace ces spalit nešto :-)

Svaki voltmetar ima ogroman otpor nema veze je li digitialni ili analogni (a koristio sam digitalni),sam voltmetar predstavlja beskonacan otpor jel bi se inace spajanjem napravio kratak spoj u kolu,i spaja se paralelno. Ampermetar predstavlja kratak spoj i spaja se serijski,i ako se ampermetar spoji paralelno kao voltmetar nastaje kratak spoj u kolu. Ovo su neke osnove a ti slabo znas oko struje  :craz Dobro sam ja spojio samo ne znam da li se moze mjeriti ako je grijac iskljucen.
 

Offline SiKe_145

  • Trade Count: (+1)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 256
  • Karma: 13
  • Spol: Muški
  • AR 145 1.4TS & 156SW JTD
    • Vinodol
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #3 u: 10-03-2008, 23:28:41 »
meni redovito na tehnickom pregledu lik drzi gas na cca 3-4k okretaja dok se lambda ne zagrije i ne pocne djelovat...onda sve vrijednosti ekotesta naglo pocnu padat u zeleno.  iako ima te 4 zice, znaci trebala bi imat grijac...ne kuzim zasto se tako ponasa. mozda je i grijac u k*.

probaj drzat par minuta auto na 3-4k okretaja pa onda vidi dal ce ti se sto pocet pojavljivat na voltmetru. inace davno sam bio napravio sa led-icama instrument koji je pokazivao napon lamde...uglavnom citavo vrijeme u voznji je isao gore-dolje (tj. od bogate do siromsne smjese) i tako bi valjda i trebalo bit.


edit:

e da zaboravih skoro...ako se ne varam 0.45 volti odgovara normalnoj vrijednosti napona...gdje je lambda faktor=1. nizi napon (npr. 0.2 V) predstavlja siromasniju smjesu, a veci napon (npr 0.8) predstavlja bogatiju smjesu. U biti ti voltmetar mora oscilirat izmedju ove dvije vrijednosti.
« Zadnja izmjena: 10-03-2008, 23:33:49 od SiKe_145 »
 

Offline vedran_zg

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 161
  • Karma: 6
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #4 u: 11-03-2008, 01:17:07 »
Svaki voltmetar ima ogroman otpor nema veze je li digitialni ili analogni (a koristio sam digitalni),sam voltmetar predstavlja beskonacan otpor jel bi se inace spajanjem napravio kratak spoj u kolu,i spaja se paralelno. Ampermetar predstavlja kratak spoj i spaja se serijski,i ako se ampermetar spoji paralelno kao voltmetar nastaje kratak spoj u kolu. Ovo su neke osnove a ti slabo znas oko struje  :craz Dobro sam ja spojio samo ne znam da li se moze mjeriti ako je grijac iskljucen.

To sto si rekao su najosnovnije osnove, a ovo su ti detalji, koji su ipak bitni u ovom slucaju... to mi je struka pa da se malo raspisem: digitalni imaju unuatrnji otpor reda velicine Mohm, a analogni 10kOhm (desetke kohm). Ako izvor kojeg mjeris ima veliki unutarnji otpor, tj. usporediv sa otporom voltmetra, samim mjerenjem ces utjecati na napon i dobiti netocno mjerenje.  Lambda ima velik unutarnji otpor i treba ti dobar digitalni voltmetar da ju kvalitetno očitaš. Nije svejedno niti kako je sam voltmetar izveden sklopovski unutra, idealno bi bilo da je komparator koji ne utjece na mjereni napon.

Sto se grijaca tice, mozes mjeriti ako je iskljucen, ali lambda mora biti zagrijana na radnu temperaturu. Grijac se koristi kad tek upalis auto da ubrza zagrijavanje sonde.
 

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #5 u: 11-03-2008, 10:11:08 »
Vedrane   :clap2: :ok: Ti si to kratko i jasno.
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

146-ica

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #6 u: 11-03-2008, 17:01:06 »
E ovo su pravi odgovori, hvala svima.  :pivo:
 

Offline vedran_zg

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 161
  • Karma: 6
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #7 u: 12-03-2008, 11:29:06 »

e da zaboravih skoro...ako se ne varam 0.45 volti odgovara normalnoj vrijednosti napona...gdje je lambda faktor=1. nizi napon (npr. 0.2 V) predstavlja siromasniju smjesu, a veci napon (npr 0.8) predstavlja bogatiju smjesu. U biti ti voltmetar mora oscilirat izmedju ove dvije vrijednosti.

Cisto informativno: postoji obicna lambda i wideband lambda sonda. Mislim da vecina ili cak svi auti imaju obicnu lambdu. Gotovo sigurno da svi stariji imaju obicnu lambdu.
Razlika izmedju njih dvije je sto obicna moze samo detektirati da li je smjesa bogata/siromasna, a wideband moze i detektirati koliko je siromasna ili bogata.

Uglavnom, u voznji se moze lijepo vidjeti kako smjesa stalno skace izmedju 0 i 1 V, recimo, kocis motorom iznad 2000rpm, i smjesa padne na 0V, das gas: ode u bogato. Itd.
Sonda na odlasku nece tako brzo reagirati na promjene, biti će troma.

U tvom slucaju mislim da ti voltmetar pocucla lambdu zbog premalog otpora, ili si krivo spojio izvode, ili je stvarno otišla na kvasinu sonda. Vidim da ti pise lokacija sarajevo pa ti nemogu pomoci, ali ako prodjes kroz centar zg javi da ti to izmjerim sa svojim instrumentom :-)
« Zadnja izmjena: 12-03-2008, 11:34:10 od vedran_zg »
 

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #8 u: 12-03-2008, 14:29:48 »
Ja isto svoj alat uvijek nosim sa sobom.    :funny:
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

Offline romanus

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 77
  • Karma: 6
  • Spol: Muški
    • Strmec--Samobor
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #9 u: 13-09-2008, 07:22:28 »
malo kasnim s ovim al voltmetar neće baš previše toga pokazati jer lambda radi oscilacije u radu tj. svoja mjerenja pokazuje u nekom obliku signala a ne u promjeni napona
tak da se može provjeriti osciloskopom il neki testerom za lambde ovo s voltmetrom slabe koristi
isto tak ima lambda koje su s bržom il sporijom osjetljivošću pa treba bit ona lambda sonda koju tvornica propisuje inače opet slabe koristi

eto pozdrav
13 5
┼┼┤
24 R
 

Offline vedran_zg

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 161
  • Karma: 6
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #10 u: 14-09-2008, 19:06:08 »
malo kasnim s ovim al voltmetar neće baš previše toga pokazati jer lambda radi oscilacije u radu tj. svoja mjerenja pokazuje u nekom obliku signala a ne u promjeni napona

eto pozdrav

baš me zanima kak si ti zamišljaš taj signal :-) pa nije to cura pa da pratiš promjene izraza lica i govor tijela pa čitaš njene signale :-)

lambda daje vani napon ovisno o smjesi. Obične lambde nisu wideband tj. daju samo informaciju rich/lean odnosno daju napon koji ti govori kakva je smjesa. ECU čita taj napon i mjenja duljinu impulsa injektora tj. količinu uštrcanog benzina. Graf lambde izgleda kao vječno oscilirajući naponski signal koji ide iz rich u lean područje i natrag.

Također vrlo je bitno s kakvim voltmetrom to mjeriš, jer lambda kao izvor ima velik unutarnji otpor tj. opteretiš li ju dobit ćeš pad napona na unutarnjem otporu te nećeš imati dobro očitanje. Zato ti treba dobar digitalni voltmetar koji ima velik ulazni otpor koji onda neće svojim premalim ulaznim otporom opteretiti izvor te utjecati na mjerenu veličinu.

Naravno da je korisnije imati osciloskop koji će ti to sve nacrtati uz protok vremena na Y osi no nije apsolutno nužno.
 

Offline romanus

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 77
  • Karma: 6
  • Spol: Muški
    • Strmec--Samobor
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #11 u: 14-09-2008, 20:52:52 »
Već su drugi smislili kak izgleda taj signal nemoram niš zamišljati sada  :happ:
previše je tu terorije trebaš gledat lambdu za svaki auto posebno (1.6 jedna vrsta 2.0 druga itd.)
valjda imaš autodatu pa nađi svoju alfu

a malo sam kopao po netu i našao sam neke oscilograme nevezano za alfe
scope2
GH19/15 XxY/Z pa sve to na 2, napon sonde- sirok je to pojam

možeš mjerit s voltmetrom kak ti veliš (po autodati samo to i trebaš) al to neznaći da je lambda ispravna tj. da dovoljno brzo radi promjene (očitanje stanja) smjese
tak da ipak trebaš neki tester da točno pokaže

napatio sam se doma s tri lambde i nakraju otišao u servis di je ispalo da je lambda ok al je i prespora i nečita dost brzo tak da je to u biti i bio kvar
po svim mjerenjima voltmetrom i ohmmetrom je bila ok doma al eto..slabe koristi
senzor ima svoj rok trajanja i kad se potroši il ak neradi dovoljno dobro najbolje ga bacit i poštedit se muka
neko moje iskustvo..
13 5
┼┼┤
24 R
 

Offline vedran_zg

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 161
  • Karma: 6
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #12 u: 15-09-2008, 05:08:15 »
Već su drugi smislili kak izgleda taj signal nemoram niš zamišljati sada  :happ:
previše je tu terorije trebaš gledat lambdu za svaki auto posebno (1.6 jedna vrsta 2.0 druga itd.)
valjda imaš autodatu pa nađi svoju alfu

a malo sam kopao po netu i našao sam neke oscilograme nevezano za alfe
scope2
GH19/15 XxY/Z pa sve to na 2, napon sonde- sirok je to pojam

možeš mjerit s voltmetrom kak ti veliš (po autodati samo to i trebaš) al to neznaći da je lambda ispravna tj. da dovoljno brzo radi promjene (očitanje stanja) smjese
tak da ipak trebaš neki tester da točno pokaže

napatio sam se doma s tri lambde i nakraju otišao u servis di je ispalo da je lambda ok al je i prespora i nečita dost brzo tak da je to u biti i bio kvar
po svim mjerenjima voltmetrom i ohmmetrom je bila ok doma al eto..slabe koristi
senzor ima svoj rok trajanja i kad se potroši il ak neradi dovoljno dobro najbolje ga bacit i poštedit se muka
neko moje iskustvo..

e vidiš to je dobro za znati! da može biti spora a da se to uopće ne vidi.
 

Offline dstormyd

  • Član Alfa Kluba 5
  • Trade Count: (0)
  • Sa stažom
  • *
  • Postova: 495
  • Karma: 78
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Test lambde voltmetrom
« Odgovori #13 u: 28-05-2010, 16:46:12 »
s obzirom da sam natrčao na ovu zanimljivu tematiku.. donosim samo novi link iz prethodnih postova koji na lijep način pojašnjava rad lambda sonde
http://www.cbc.rs/forum/viewtopic.php?f=60&t=9075&start=25