20-11-2017, 06:08:52

Autor Tema: Alfa Romeo Tipo 512  (Posjeta: 2596 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 31610
  • Karma: 1260
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD
    • Fiume (RI)
Alfa Romeo Tipo 512
« u: 14-12-2006, 19:43:24 »
Alfa Romeo tipo 512 Monoposto (1940)





« Zadnja izmjena: 25-12-2009, 23:39:49 od a.m.alfa »
 

moj-auto

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Alfa Romeo Tipo 512
« Odgovori #1 u: 31-05-2012, 10:22:36 »
Motor u tipo512 imao je snagu od oko 230KS iz 1.5L V12 sa Roots turbom. Sa masom od oko 700kg imao je opake performanse za svoje vrijeme.
 

Offline jakov

  • Član Alfa Kluba******
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5164
  • Karma: 534
  • Spol: Muški
  • 156 JTS TI SS & 75 12v
    • Losinj
Odg: Alfa Romeo Tipo 512
« Odgovori #2 u: 19-11-2014, 12:41:44 »
Neupitni prijeratni prvaci u tehnologiji srednje smještenog motora su bili uspješni "super-bolidi" izrađeni od trkaćeg odjela Auto-Uniona. Iako su Auto-Unioni bili vrhunac motosportskog svijeta 5 godina, trebalo je neko vrijeme dok su ostali Europski dizajneri uvidjeli da moraju slijediti Porscheov dizajn i smjernice, u kreiranju vlastitog bolida sa središnje smještenim motorom.

Prijašnji pokušaji vrijednog Alfinog dizajnera Wilfreda Ricarta da nadmaši nadmoćnu njemačku mašineriji sa 8, 12 i 16 cilindričnim bolidima su neslavno propali. Alfa Corse je također jako kasnila sa svojim 16-cilindričnim, nikad zaživjelim bolidom 162, stoga kad su postala poznata Grand Prix pravila za sezone od 1941-ve (Alfa Corse nezna gdje je bila 1941-ve) na dalje, koja su predvidala 1.5 litara sa kompresorom specifikaciju za Grand Prix utrke, odlučili su pristupiti dizajniranju novog bolida.

Ta nova Grand Prix specifikacija zapravo je bila identična manjoj "voiturette" specifikaciji, a kako su jos bile sviježe rane zbog neočekivanog poraza od strane Mercedesa W165 na Velikoj Nagradi Tripolija (prevara koja je trebala pogurati Alfine bolide), voženoj u toj klasi, osiječala se nelagoda. Ta nelagoda je prerasla u strah kad je Auto-Union najavio Type-E u toj specifikaciji. Proširile su se glasine da "baby" Auto-Union razvija preko 300 konja na 9000 okr/min. Postalo je očito da uspješna "Alfetta" 158 neće moći konkurirati sa svojim rednim osmocilindričnim motorom od 225 konja na 7600 okr/min. Došlo je vrijeme za drastične promjene.

Naravno, svima su u Alfa Romeu bile poznate poteškoće u ležanju bolida koncipiranog sa motorom u sredini, i da je potreban veliki talent poput Rosemeyera da potpuno iskoristi mogućnosti bolida. Vozač smješten daleko u nosu, nije u mogućnosti dovoljno brzo osjetiti promjene u handlingu kao inače kad sjedi na stražnjoj osovini. Ipak, očite prednosti u takvom rasporedu težina u bolidu, postaju očite Ricartu, Španjolcu koji je naslijedio Vittorio Jana kao glavnog dizajnera u Portellu, kad je ovaj odlučio preći u Lanciu.  Između ostalih, njegov tim se sastojao od talentiranog Gioacchino Colomba, tko je kasnije bio odgovoran za razvoj Alfette, i Luigi Bazzija koji je bio odgovoran za razvoj čuvenog Bimotore-a.

I tako kad je nova 1.5 litrena supercharged Grand Prix formula postala buduće pravilo, Colombo je nacrtao bolid inspiriran sa Auto-Union Type-D bolidom, kao buduceg suparnika Mercedesu W165 i budućem Auto-Unionu Type-E.
Alfa 512 koristi "flat" V12 (kut od 180*), DOHC motor sa dvostupanjskim (dva Roots kompresora) kompresorom. Motor ima vrlo kratki hod od 54.2 millimetara u usporedbi sa tadasnjim Grand Prix bolidima. Prva testiranja na stolu daju najveću vrijednost od 370 konja na 9000 okr/min, dok se srednja vrijednost kretala oko 335 konja na 8600 okr/min. Ovo je bilo zamjetno više nego navodna snaga Auto-Uniona i optimizam se uvukao u redova radione u Portellu.

Bolid je sam po sebi slijedio smjernice Auto-Uniona, postavljanjem rezervoara za benzin direktno iza vozačevih leđa i smještajem mjenjača iza stražnje osovine. Šasija bolida je bila dvogredna cijevna konstrukcija "ljestvastog" tipa, prednji ovjes imao je rješenje sa vilicama dok je stražnji bio De Dion. Usavršavanje ovog projekta postao je sve veći problem kako se Italija sve više uvlačila u rat pa je pravo čudo kako su uspijeli završiti projekt do kraja 1943-će, iako su testovi komponenata započeli još u ljeto 1940-te. Neki testovi su se održavali na autoputu Milano-Varese, tako da je u rano jutro 19. Lipnja 1940-te, za vrijeme jednog od testova poginuo Alfin vjerni test vozač Attilio Marinoni vozeći Alfu 158 opremljenu sa stražnim ovjesom predviđenim za 512. Prilikom pretjecanja, zabio se pod kamion. Drugi test vozač Carlo Pintacuda, koji je odradio dosta kilometara na Monzi, upozorava na zahtjevno upravljanje ovim bolidom, i po njegovom mišljenju Alfetta je još uvijek brža. Ipak postoje naznake da projekt ide u dobrom smjeru. 

Na kraju, nikad se neće točno znati krajnji potencijali. Skupa sa ostalim trkaćim Alfama, 512-tice su bile spremljene u poznatoj tvornici Sira gdje su dočekale kraj rata. Svijet je doznao za ove modele tek u 1946-toj nakon članka u Auto Italiana. Alfa je prijetila ovim modelima u slučaju poraza Alfette a kako se to nikada nije dogodilo, ovi modeli ulaze u rubriku mnogih trkaćih bolida koji nikada nisu dokazali svoju vrijednost na stazi. Pobjede Alfette u prvim prvenstvima Formule 1 uzimaju mjesto na naslovnicama koje je trebalo biti rezervirano za ovaj model.

Oba prototipa su danas u muzejima. Jedan je u Nacionalnom muzeju Znanosti i Tehnologije "Leonardo da Vinci"  u Milanu a drugi je u Tvorničkom muzeju Alfe Romea u Areseu. Pored tog modela stoje podaci o predviđenoj snazi od 500 konja na 11 000 okr/min i maksimalnoj brzini od 350km/h.

Dijelić duha ovog bolida zaživio je na kratko u još jednom Alfinom bolidu koji nikada nije vidio utrke. Radilo se o Alfi 160 koja je bila sagrađena oko novih F1 pravila i motoru maksimalnog obujma od 2.5 litre bez punjaca. Tada je sagrađen bolid sa pogonom na sva 4 kotača koji je kao pogonski stroj koristio 2.5 litrenu verziju ovog motora izgrađenog od magnezija.



http://www.forix.com/8w/rear-engines-prewar.html

http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Tipo_512
« Zadnja izmjena: 19-11-2014, 14:04:04 od Argor »
 

Offline a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 31610
  • Karma: 1260
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD
    • Fiume (RI)
Odg: Alfa Romeo Tipo 512
« Odgovori #3 u: 19-11-2014, 19:49:49 »



Offline a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 31610
  • Karma: 1260
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD
    • Fiume (RI)
Odg: Alfa Romeo Tipo 512
« Odgovori #4 u: 19-11-2014, 19:54:48 »


« Zadnja izmjena: 19-11-2014, 19:55:35 od a.m.alfa »
 

seni kt

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Alfa Romeo Tipo 512
« Odgovori #5 u: 19-09-2015, 23:22:17 »
 

Offline a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 31610
  • Karma: 1260
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD
    • Fiume (RI)
Odg: Alfa Romeo Tipo 512
« Odgovori #6 u: 12-09-2017, 21:21:54 »