Alfisti.hr 
		Alfa Romeo općenito => Naša iskustva => Uradi sam => Autor teme: Zvonimir - 11-06-2011, 21:16:57
		
			
			- 
				Pošto je došlo vrijeme promjene diskova i pločica na mojoj 159, a  radim kao programer cnc strojeva odlučio sam pokušati sam napraviti rezane diskove (tipa Tarox f2000) od običnog diska :craz
Razgovarao sam sa par kolega tehnologa i došli smo do zaključka da bi utori radiusa 2mm i dubine 2mm neznatno oslabili disk debljine 28mm
Kupio sam standardni disk za 159
(http://img96.imageshack.us/img96/9817/image095c.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/96/image095c.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Crtanje diska i priprema programa
(http://img580.imageshack.us/img580/5450/image097k.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/580/image097k.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Simulacija da se vidi kako če to izgledati
(http://img171.imageshack.us/img171/2595/image104y.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/171/image104y.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Utori če se glodati na vertikalnom obradnom centru Bridgeport VMC 1000 jer je trenutno najtočniji odradni centar u firmi u kojoj radim
(http://img856.imageshack.us/img856/3905/image099h.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/856/image099h.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Disk sam centrirao po rubu koji sjeda na glavčinu tako da bude sto točnije ( odstupanja nebi trebala biti veča od 0,02mm)
Glodanje utora na disku, obrada jedne strane je trajala oko 2min
(http://img27.imageshack.us/img27/3238/image102m.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/27/image102m.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img801.imageshack.us/img801/7887/image100w.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/801/image100w.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Gotov disk
(http://img815.imageshack.us/img815/4618/image103t.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/815/image103t.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Montaža na auto kod Vlatka u radioni
(http://img20.imageshack.us/img20/1751/image105a.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/20/image105a.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Gotovo  :love:
(http://img687.imageshack.us/img687/8780/dsc0028ovv.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/687/dsc0028ovv.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
(http://img710.imageshack.us/img710/6606/imgp5362w.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/710/imgp5362w.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
Troškovi:
2 diska cca 800kn
kava poslovođi da sat vremena ne pita šta radim 6kn
mojih sat vremena za crtanje i programiranje i centriranje
ukupno 806kn
			 
			
			- 
				 :care :ok:
			
 
			
			- 
				bravo bravo ... javi dojmove  :mah:
			
 
			
			- 
				Ti odmah s riječi na dijelo  :hap:
Odlično je ispalo  :ok:
			 
			
			- 
				Jako dobro je ispalo :love3:...još ako i koči :hap: :ok:
			
 
			
			- 
				svaka cast. e sad kad bi još svi imali doma takav stroj za rezanje  :rolll:
			
 
			
			- 
				... ma dat ćemo i mi Zvonimirovom šefu za kavicu  (http://www.cosgan.de/images/smilie/nahrung/c060.gif) i evo nam narezanih diskova  :hello: :hello:
			
 
			
			- 
				
... ma dat ćemo i mi Zvinimirovom šefu za kavicu  (http://www.cosgan.de/images/smilie/nahrung/c060.gif) i evo nam narezanih diskova  :hello: :hello:
ali nas će ispast jeftinije jer ce nam on kupit diskove i napravit sve, a mi plaćamo samo kavu
			 
			
			- 
				Fenomenalno :ok:
			
 
			
			- 
				 :care :care
narezi sefu diskove, neka on sad placa kavu  :da:
odlicno  :clap: :clap:
			 
			
			- 
				
Jako dobro je ispalo :love3:...još ako i koči :hap: :ok:
nisam baš isprobavao neka jaka kočenja dok se malo ne razrade, ali prvi dojmovi su  :ok:, ne buče, ništa ne trese...
grobnik če biti test :craz
			 
			
			- 
				Zanimljivo  :da: dosao nam u firmu prije 3 tjedna slican obradni centar ali je HURCO pa bi se dallo nesto kemijat  :hehe:
			
 
			
			- 
				 :clap: :ok:
			
 
			
			- 
				 :craz
super, to je obje strane diska  :mah:
			 
			
			- 
				
 :craz
super, to je obje strane diska  :mah:
sa obje strane sam narezao :da:
			 
			
			- 
				Izgleda profesionalno  :ok:
			
 
			
			- 
				Predobro.
Mogel bi ti tu kavu kaj te koštala 6 kn i unoFčiti lagano.
Recimo 50-100 kn po disku  :batin
			 
			
			- 
				
Predobro.
Mogel bi ti tu kavu kaj te koštala 6 kn i unoFčiti lagano.
Recimo 50-100 kn po disku  :batin
da imam svoj stroj doma bez problema bi napravio par kom za prodaju :) ali ovako u firmi nesmijem :ne:
			 
			
			- 
				baš dobro  :craz
			
 
			
			- 
				extra izgleda valjda ce i tako i kociti
			
 
			
			- 
				Ma 1 - max 2 seta diskova tjedno nebi nitko primjetio, a poslovođa bi stalno pio fine kavice  :craz :ok:
Našlo bi se sigurno interesenata za to, ja sigurno jer imam praktički nove diskove, imaju tek cca 5tisuća km  :craz :ok:
			 
			
			- 
				svaka čast, ispalo je super  :ok: 
i slažem se sa Stivom, bilo bi dosta zainteresiranih  :song:  :craz 
			 
			
			- 
				Bravo Zvonimire!
Može nekoliko pitanja?
Vidim da utori ne idu od ruba diska do centralnog dela, već su nešto kraći... Neki poseban razlog ili je u pitanju problem pozicioniranja alata?
Oblik utora je polukrug Ø2mm... Neki poseban razlog ili je to diktirano oblikom vrha alata?
Oblik krive koja definiše utor na disku je izabran prema nekom uzorku?
Pozdrav. Dušan.
			 
			
			- 
				Cudo posao!! :ok:
			
 
			
			- 
				
Bravo Zvonimire!
Može nekoliko pitanja?
Vidim da utori ne idu od ruba diska do centralnog dela, već su nešto kraći... Neki poseban razlog ili je u pitanju problem pozicioniranja alata?
Oblik utora je polukrug Ø2mm... Neki poseban razlog ili je to diktirano oblikom vrha alata?
Oblik krive koja definiše utor na disku je izabran prema nekom uzorku?
Pozdrav. Dušan.
utore sam glodao samo na površini na koju dolazi pločica, pošto pločica nikad ne skida disk do samog ruba nisam ni glodao taj dio.
Oklik utora je radijus 2mm jer sam glodao sa tvrdometalnom kuglom Ø4mm
oblik krivulje sam radio po ovom disku
(http://img89.imageshack.us/img89/1076/f200disc.jpg) (http://img89.imageshack.us/i/f200disc.jpg/)
Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
			 
			
			- 
				:ok: :pivo:
Inače, koja je cena za "Tarox" F2000 i odgovarajuće pločice?  
			 
			
			- 
				
:ok: :pivo:
Inače, koja je cena za "Tarox" F2000 i odgovarajuće pločice? 
oko 300 eura :da:
			 
			
			- 
				Iz razgovara sa kolegama koji se bave obradom metala razumeo sam da diskovi sa utorima (ili rupama) renomiranih proizvođača prolaze kroz termičku obradu koja im "popravlja" mehaničke karakteristike...
U tom smislu nameće se pitanje: da li je obrada standardnih (i relativno jeftinih) diskova (Valeo, ATE i slično) potpuno "bezopasna"?  
			 
			
			- 
				Lijepo,lijepo
Ja sam baš dobio Brembo Max, 1500 kn Prednji diskovi.
Ipak sam ja za oriđiđi diskove, nije za zahebavati se sa kočnicama da bi se malo uštedilo.
			 
			
			- 
				to su oni sa ili bez rupica  :?: sorry na off topic
			
 
			
			- 
				Svaka cast  :care :care :love:
			
 
			
			- 
				
Iz razgovara sa kolegama koji se bave obradom metala razumeo sam da diskovi sa utorima (ili rupama) renomiranih proizvođača prolaze kroz termičku obradu koja im "popravlja" mehaničke karakteristike...
U tom smislu nameće se pitanje: da li je obrada standardnih (i relativno jeftinih) diskova (Valeo, ATE i slično) potpuno "bezopasna"? 
diskovi sa rupama možda prolaze kroz termičku obradu grijanja i napuštanja da di se spriječila pojava pukotina oko rupa prilikom jakog zagrijavanja kod kočenja,zato ja nisam ni pokušavao bušiti diskove. 
kod bušenja ti ipak oslabiš disk jer izbušiš dosta marerijala iz njega i taj bušeni disk je nešto lakši.
kod rezanja diskova ovako kako sam ja radio se disk neznatno olakša jer ga samo zaglodaš po površini di prolazi pločica i praktički ga ništa ne olakšaš i ne oslabiš na točkama di se najviše napreže.
Nakon obrade diskova sa obadvije strane nisam imao strugotine niti za pola čašice od jogurta, a svaki disk ima preko 12kg pa probaj izračinati koliko sam ih oslabio :hehe:
ništa nije "potpuno bezobasno" ali ja radim u strojarstvu preko 10godina i radio sam na izradi alata za ljevanje, špricanje i odrezivanje metala i jako dobro sam upoznat sa karakteristikama metala i mogu ti jamčit da je ovako obrađen disk siguran za vožnju :ok:
			 
			
			- 
				Ovo je dobra informacija - hvala Zvonimire...
Mislim da sad mogu da se upustim u "Uradi sam..." varijantu sa prednim diskovima. Probaću sa ATE diskovima i pločicama jer su dosta jeftiniji od Taroxa, Bremboa i sličnih... 
			 
			
			- 
				dal bi se to dalo napraviti i na straznjim 276mm punim diskovima a da je ziher da se ne izvitopere il nes slicno,hvala ?
			
 
			
			- 
				
Ovo je dobra informacija - hvala Zvonimire...
Mislim da sad mogu da se upustim u "Uradi sam..." varijantu sa prednim diskovima. Probaću sa ATE diskovima i pločicama jer su dosta jeftiniji od Taroxa, Bremboa i sličnih...
da ja sebi radim ponovo nebi glodao 2mm dubine sa kuglom fi4 nego bi stavio kuglu fi 3 i 1,5mm dubine :da:
malo če biti uži i pliči utori, ovi moji su možda ispali malo široki, a i tanji bi se dovoljno vidjeli kroz felgu
javi kako je ispalo :ok:
			 
			
			- 
				
dal bi se to dalo napraviti i na straznjim 276mm punim diskovima a da je ziher da se ne izvitopere il nes slicno,hvala ?
da se napraviti :da:
neče se izvitoperiti :ne2:
to je dosta tanki disk pa nebi trebalo glodati duboko, 1-1,5mm
na stražnjim kočnicama ti rezani diskovi nemaju neke svrhe, osim naravno izgleda :craz
			 
			
			- 
				Zvonimire, šta misliš o "pomerenom" rasporedu utora na obe strane diska?
Ako imaš osam utora na svakoj strani diska (po jedan na svakih 45°) može li sistem utora na unutrašnjoj strani da bude pomeren za 22.5° u odnosu na sistem na spoljnoj strani? Na slici dole su "plavi" utori spolja, a "crveni" (pomereni za 22.5°) na unutrašnjoj strani diska.
Ionako malo slabljenje je još manje, sile trenja ima ravnomerniju promenu, a efikasnost utora je ista...
			 
			
			- 
				
Zvonimire, šta misliš o "pomerenom" rasporedu utora na obe strane diska?
Ako imaš osam utora na svakoj strani diska (po jedan na svakih 45°) može li sistem utora na unutrašnjoj strani da bude pomeren za 22.5° u odnosu na sistem na spoljnoj strani? Na slici dole su "plavi" utori spolja, a "crveni" (pomereni za 22.5°) na unutrašnjoj strani diska.
Ionako malo slabljenje je još manje, sile trenja ima ravnomerniju promenu, a efikasnost utora je ista...
tako sam i ja radio, kada sam radio drugu stranu diska gledao sam da ga postavim tako da utori budu između ovih sa druge strane.
pazi da se ne zezneš kod zrcaljenja programa, program za drugu stranu diska ti mora biti zrcalni, i jedan i drugi disk ti moraju ispast zrcalni jedan naspram drugog :000:
jučer sam isprobao kočnice na grobniku i jako sam zadovoljan, auto je kočio puno bolje nego prije sa običnim diskovima, nisu se pregrijavali niti tresli, kočnice ni u jednom trenutku nisu pokazivale znakove umora :care
			 
			
			- 
				Ovo su veoma korisne informacije i dobre vesti - još jednom  :pivo: 
			
 
			
			- 
				svaka cast za diskove ispali super, najbolje bi bilo da si takav stroj uzmes za doma isplati se kroz godinu dvije
sta se tice termicke obrade, ne sekirajte se decki obrade se oni sami na autu :hehe: pogotovo poslje grobnika
			 
			
			- 
				Odlicno odradjeno svaka cast  :clap2:
			
 
			
			- 
				...nebi bilo loše, ako si u mogućnosti, napraviti par gotovih fileova (mjerila/nacrta) za standardne prednje i zadnje diskove od "vodećih" modela alfi (145/6, 147, 156, GT, 159, itd.) i okačiti ovdje...nisam upoznat sa cnc tehnologijom, ali pretpostavljam da svi modeli strojeva, čitaju iste vrste fileova, pa si tako svako može skinuti file za svoj model i dati nekome tko vrši uslugu rezanja CNC-om i složi si rezane diskove... :ok:
			
 
			
			- 
				
...nebi bilo loše, ako si u mogućnosti, napraviti par gotovih fileova (mjerila/nacrta) za standardne prednje i zadnje diskove od "vodećih" modela alfi (145/6, 147, 156, GT, 159, itd.) i okačiti ovdje...nisam upoznat sa cnc tehnologijom, ali pretpostavljam da svi modeli strojeva, čitaju iste vrste fileova, pa si tako svako može skinuti file za svoj model i dati nekome tko vrši uslugu rezanja CNC-om i složi si rezane diskove... :ok:
.............kao to je zbog drugih  :?: :) :) Znaš onu o psu, lajanju i selu  :) :)
			 
			
			- 
				
.............kao to je zbog drugih  :?: :) :) Znaš onu o psu, lajanju i selu  :) :)
...znam, selo nikad nije tiho, kad pas laje... :)
...prednje zasada netrebam jer imam tarox, ali zadnje nebi bilo loše ukomponirati... :clap:
			 
			
			- 
				Zvonac, što reći ?!   :care
Btw: kad ćeš opet 'vamo na jug ?  :song:   :craz
			 
			
			- 
				
...nebi bilo loše, ako si u mogućnosti, napraviti par gotovih fileova (mjerila/nacrta) za standardne prednje i zadnje diskove od "vodećih" modela alfi (145/6, 147, 156, GT, 159, itd.) i okačiti ovdje...nisam upoznat sa cnc tehnologijom, ali pretpostavljam da svi modeli strojeva, čitaju iste vrste fileova, pa si tako svako može skinuti file za svoj model i dati nekome tko vrši uslugu rezanja CNC-om i složi si rezane diskove... :ok:
pa mogao bi napraviti kad ulovim malo vremena, trebao bi napraviti .dxf file-ove jer večina cad-cam software-a čita taj file, ali to je ustvari samo elektronski crtež u 3d ili 2d po kojem radiš program u nekom cad-cam software, onda taj program šalješ u stroj, a taj program je ustvari .txt file koju sadrži "iso koordinate i G i M"  kodove koje stroj čita i obrađuje materijal :rol:
znači ako napravim dxf file neko mora po njemu napravit program, a ako napravim iso txt file operater koji radi na stroju vidi samo kodove...
			 
			
			- 
				CNC na kojem će mi kolega (kad se vrati sa odmora) rezati utore u diskovima zahteva da program sadrži: koordinate početne i krajnje tačke kružnog luka (ima osam lukova sa svake strane koji definišu utore) i koordinate centra kruga čiji je taj luk deo i dubinu rezanja... Mislim da oblik luka nije od presudnog značaja  :?:.
Kad budem završio crtež (za 147cine 284mm diskove) kačim ga ovde...  
			 
			
			- 
				Super ideja.... samo sto sam danas dosta daleko od CNC strojeva a ni alfe vise nema .....
OFF TOPIC radis CNC programe samo u Esprit-u?
			 
			
			- 
				
Iz razgovara sa kolegama koji se bave obradom metala razumeo sam da diskovi sa utorima (ili rupama) renomiranih proizvođača prolaze kroz termičku obradu koja im "popravlja" mehaničke karakteristike...
U tom smislu nameće se pitanje: da li je obrada standardnih (i relativno jeftinih) diskova (Valeo, ATE i slično) potpuno "bezopasna"? 
Bilo kakva obrada metala u vidu brušenja, glodanja, vijanja itd unosi na atomskoj razini defekte u metalnu rešetku materijala... Nema tako preciznog alata da on nebi na tako maloj razini stvarao rupe, pukotine i ostale defekte na ATOMSKOJ razini... 
Uslijed mehaničkog opterečenja, a posebno kod povišenih temperatura taj defekt može prerasti u pukotinu na mikro razini koja se može uslijed daljnjeg opterečenja povečati do pukotine na makro razini...
Smisao termičke obrade je taj da se atomima dovede dovoljno energije (u obliku topline) da oni "poblesave" i počnu se "gibati" uokolo i "popravljati", "zapunjavati" sve defekte u metalnoj rešetki metala...
E sad, trebalo bi znati TOČAN sastav legure da bi se znalo na koju temp zagrijati, a pretpostavljam da taj podatak proizvođač čuva za sebe. 
da rezimiramo:
Da li će takva ili bilo kakva mehanička obrada diska istog oslabiti, hoće... 
Da li će ga samo to narezivanje oslabiti do te mjere da to bude opasno, čisto sumnjam...  
Kao što je kolega rekao, bušenje još možda, samo ovakovo narezivanje jaaaakooo teško da će ostaviti posljedice koje bi mogle biti "opasne"...
			 
			
			- 
				E sad kad smo krenuli ovako, toliku napetost koju je unio obradom u sam materijal s obzirom da se radi o malim kanalima, vjerujem da ce doc do smirivanja materijala zbog zagrijavanja uslijed kocenja, i laganog hladjenja na zraku....
Kolicina unesene topline prilikom obrade je zanemariva uz hladjenje emulzijom, te s obzirom koliko se materijala skida....
S druge strane, sto mislite kako su original diskovi Tarox radjeni? Toplinska obrada nikada nije zadnja obrada na strojnom dijelu...... tako da su sigurno i tamo utori jedna od zadnjih operacija na disku.
Kao sto Zvonimir rece, ima 10 god. iskustva rada sa strojnom obradom........ koliko sam vidio u firmi gdje se stvarno i moze puno toga nauciti sto od ljudi, sto kroz posao koji prolazi kroz firmu....
S druge strane koliko vidim ima ocekivanja od ekipe ovdje da ovaj posao sto je Zvonimir napravio vrijedi pivu i sl.
Da idete realno racunati troskove tipa sat stroja, tehnologa (Zvonimira), amortizacija alata, vrijeme pripreme, izrada programa i crteza...........
Za dijagnostiku preko raculala necete proci ispod 100 kn ... (osim ako to ne radi majstor "Miro" kod susjeda u garazi)
Bilo kakva obrada metala u vidu brušenja, glodanja, vijanja itd unosi na atomskoj razini defekte u metalnu rešetku materijala... Nema tako preciznog alata da on nebi na tako maloj razini stvarao rupe, pukotine i ostale defekte na ATOMSKOJ razini... 
Uslijed mehaničkog opterečenja, a posebno kod povišenih temperatura taj defekt može prerasti u pukotinu na mikro razini koja se može uslijed daljnjeg opterečenja povečati do pukotine na makro razini...
Smisao termičke obrade je taj da se atomima dovede dovoljno energije (u obliku topline) da oni "poblesave" i počnu se "gibati" uokolo i "popravljati", "zapunjavati" sve defekte u metalnoj rešetki metala...
E sad, trebalo bi znati TOČAN sastav legure da bi se znalo na koju temp zagrijati, a pretpostavljam da taj podatak proizvođač čuva za sebe. 
da rezimiramo:
Da li će takva ili bilo kakva mehanička obrada diska istog oslabiti, hoće... 
Da li će ga samo to narezivanje oslabiti do te mjere da to bude opasno, čisto sumnjam...  
Kao što je kolega rekao, bušenje još možda, samo ovakovo narezivanje jaaaakooo teško da će ostaviti posljedice koje bi mogle biti "opasne"...
			 
			
			- 
				
E sad kad smo krenuli ovako, toliku napetost koju je unio obradom u sam materijal s obzirom da se radi o malim kanalima, vjerujem da ce doc do smirivanja materijala zbog zagrijavanja uslijed kocenja, i laganog hladjenja na zraku....
Kolicina unesene topline prilikom obrade je zanemariva uz hladjenje emulzijom, te s obzirom koliko se materijala skida....
Nije mi bila namjera umanjivati niciji posao...
Dapače. 
Kao što sam rekao, stojim iza izjave da ovakvo narezivanje nije "opasno"  :da:
Ali...
Ovaj dio koji sam citirao moram komentirati. 
1) Zagrijavanje prilikom kočenja je popračeno mehaničkim naprezanjem, i to popriličnim, tako da to definitivno ne može popraviti defekte u materijalu...  čak obrnuto. Termička  obrada se radi kad je materijal opušten...
2) Hlađenje emulzijom je korisno iz više razloga, ali oštečenja metalne rešetke su i zbog mehanike a ne samo zagrijavanja...
Da me netko krivo ne shvati, ja pričam o atomarnoj razini i ovdje definitivno nema šanse da je materijal oslabljen do primjetive razine... Čak ni da ih stavimo na Formulu 1
I prvom prilikom kad uhvatim nekog s CNC-om narezujem nove diskove koji čekaju ugradnju  :hap:
Evo neću više zagađivati temu, obečajem  :color:
LP
			 
			
			- 
				
Nije mi bila namjera umanjivati niciji posao...
Dapače. 
Kao što sam rekao, stojim iza izjave da ovakvo narezivanje nije "opasno"  :da:
Ali...
Ovaj dio koji sam citirao moram komentirati. 
1) Zagrijavanje prilikom kočenja je popračeno mehaničkim naprezanjem, i to popriličnim, tako da to definitivno ne može popraviti defekte u materijalu...  čak obrnuto. Termička  obrada se radi kad je materijal opušten...
2) Hlađenje emulzijom je korisno iz više razloga, ali oštečenja metalne rešetke su i zbog mehanike a ne samo zagrijavanja...
Da me netko krivo ne shvati, ja pričam o atomarnoj razini i ovdje definitivno nema šanse da je materijal oslabljen do primjetive razine... Čak ni da ih stavimo na Formulu 1
I prvom prilikom kad uhvatim nekog s CNC-om narezujem nove diskove koji čekaju ugradnju  :hap:
Evo neću više zagađivati temu, obečajem  :color:
LP
ma ne zagađuješ temu :ne2:
zato sam i otvorio temu, da razmjemimo iskustva... to je i bit ovog foruma :ok:
nedavno sam gledao novi tarox f2000 disk, i mislim da ni taj disk nije termički obrađen poslje glodanja-rezanje utora :ne2: da su bili termički obrađeni poslje izrade utora, utori bi bili smeđi, ili barem žuti od topline, a na ovom su bili skoz svijetli :?:
ja vjerujem da oni te utore rade na cnc tokarilicama sa gonjenim alatima i to u zadnjoj završnoj operaciji kada se disk tokari na mjeru :da:
do sada sam napravio nekih 10 000km sa diskovima, kočio sa 200+kmh, bio na grobniku :craz uglavnom nisam ih baš štedio, dapače, namjerno sam ih forsirao...
još uvjek koče odlično, pločice se se nisu potrošile ništa više nego na punim diskovima, ništa ne trese i nema onih sitnih pukotina na koje se često znaju pojaviti na bušenim diskovima, na ovakvim rezanim ih nisam nikad vidio...
za sada nema nikakvih problema :happ:
			 
			
			- 
				evo jedna slika tarox-a f2000, utori su skroz svijetli, što pokazuje da tu nije bilo termičke obrade poslje izrade utora :ne2:
(http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/150/1927/17211768/30032010121-1253766429751069929.jpg)
a na ovom f2000 disku su utori crni, što bi moglo ukazivati na termičku obradu :da:  
(http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/97/4841/13261820/dsc00382-20183.JPG)
ma nemam pojma više :rol:  
			 
			
			- 
				
1) Zagrijavanje prilikom kočenja je popračeno mehaničkim naprezanjem, i to popriličnim, tako da to definitivno ne može popraviti defekte u materijalu...  čak obrnuto. Termička  obrada se radi kad je materijal opušten...
2) Hlađenje emulzijom je korisno iz više razloga, ali oštečenja metalne rešetke su i zbog mehanike a ne samo zagrijavanja...
Evo jos samo kratko da i ja kazem, vidim da nisam ni ja dovoljno dobro se izrazio.
odnosi se na 1) Znaci u materijalu sva naprezanja slabe i s vremenom. Tako se i u biti otkrio pstupak popustanja (uklanjanja napetosti). U ovom slučaju se termička obrada se radi i sa svrhom opuštanja materijala.
2) u pravu si potpuno  :craz    Zasto sam ja ovo spomenuo je zato sto vjerujem da je ovdje zapravo puno veca opasnost da se zbog prevelikog unosa topline u materijal uslijed obrade nesto desi (npr. disk se iskrivi), nego zbog samog glodanja utora s obzirom da su utori relativno plitki, uski i zamaknuti.
No s obzirom da Zvonimir jos ziv i zdrav vozi autic i sve sljaka vjerujem da ce tako i ostati  :clap:
Vidim da si upucen u ove stvari samo nekad u tim nasim promisljanjima neke stvari ne uocimo odmah. Nije mi se jednom desilo  :song:
S druge strane Zvonimir je napisao da se je konzultirao se i s kolegama tako da se tu nasao prilican broj godina staza u struci.
OSobno sam se uvjerio sto znaci imati iskustvo. Alatncar u firmi gdje sam nekad radio je zajedno s jednim takodjer vrlo iskusnim majstorom na komadu duljine 1000 mm (za zidare 1 m  :craz) ganjao toleranciju od 3 mikrona (0,003 mm) i naravno dobio ju. Stroj inace je imao preciznost mislim 0,02 mm. Taj komad se radio u manjim serijama i rezultat je bio ponovljen barem 20setak puta na jednako toliko komada tako da nije bila slucajnost.
Ma zapravo ja sve ovo pricam da pohvalim Zvonimira  :smijeh
			 
			
			- 
				ja sam odvozio preko 20tkm na tokarenim diskovima, busio sam rupe od 8mm i dalje sam ziv tako da ovo sto vi pricate su price ko o babarogi, ja se slazem da su tarox ili neki tamo žnj diskovi kvaliteniji al puno ljudi nema para za to i dobri su im serijski obrađeni
			
 
			
			- 
				Kad već diskutujemo u tom pravcu, evo i mene...
Dakle, stanje naprezanja u diskovima koje pritiska kočiona pločica sa obe strane je kombinacija smicanja i aksijalnog pritiska. Ima i malo savijanja, koje je posledica imperfekcije u naleganju pločica, što postoji uvek, posebno kod novih, tek montiranih, pločica. U tom smislu je kod neventilirajućih (jednodelnih) diskova situacija nešto bolja nego kod samoventilirajućih (dvodelnih). S obzirom na raspored i veličinu ojačanja (u isto vreme i ukrućenja) koja povezuju u jednu celinu dve ploče samoventilirajućeg diska, debljinu tih diskova, veličinu slabljenja zbog "imitiranja" Taroxa i sile koje deluju na disk, problemi su veoma malo verovatni. Za to imamo i eksperimentalni dokaz (Zvonimir  :mah:).
			 
			
			- 
				evo i ja sam se bacio na posao, za par dana montaža  :hap:
(http://img3.imageshack.us/img3/599/20111029161438945.jpg)
			 
			
			- 
				Evo ako tko hoče neka pošalje mjere diska,ja mu zabadava zmodeliram disk sa rezovima ili rupama po želji i snimim program za CNC samo si morate naci nekoga tko ce vam to obraditi na CNC-u :mah:
			
 
			
			- 
				
evo jedna slika tarox-a f2000, utori su skroz svijetli, što pokazuje da tu nije bilo termičke obrade poslje izrade utora :ne2:
i 100% si u pravu
[ Invalid YouTube link ]
			 
			
			- 
				Koliko bih koštalo za moju 159? 806 kn ili puno više?  :craz :craz
 :ok:
			 
			
			- 
				Vidim da sad koći dost bolje kak si napisal nakon testa. Drago mi je to čut. Pločice si standard uzeo ili neke "mekše"?
Mene najviše zanima jel bi se isplatilo tak narezati diskove ventilirajuće prednje 284/22mm na 156, ali ne nove nego korištene, imaju 1 mm zub.i kolko duboko bi ih bilo pametno narezati?
Za nove diskove nema potrebe još, a rado bih kočnice poboljšao s narezivanjem + neke bolje pločice everyday mekanije, Ferodo premier.
Hvala
			 
			
			- 
				
Vidim da sad koći dost bolje kak si napisal nakon testa. Drago mi je to čut. Pločice si standard uzeo ili neke "mekše"?
Mene najviše zanima jel bi se isplatilo tak narezati diskove ventilirajuće prednje 284mm na 156, ali ne nove nego korištene, imaju 1-1.5 mm zub.i kolko duboko bi ih bilo pametno narezati?
Za nove diskove nema potrebe još, a rado bih kočnice poboljšao s narezivanjem + neke bolje pločice everyday mekanije, Ferodo premier.
Hvala
ovo ti je vec jako potroseno...22 mm je sirina novih, preporuceni minimum je 20,5 mm