Alfisti.hr

Alfa Romeo općenito => Tehnika i mehanika => Autor teme: maki21 - 09-12-2009, 13:20:04

Naslov: Antifriz
Autor: maki21 - 09-12-2009, 13:20:04
koji antifriz u 2.0ts?crveni,plavi,zeleni,zuti?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Isus - 09-12-2009, 14:29:09
sve jedno. Ja sam uezo Ina-in imao ga i prije neg kaj je motor prolupao koristim ga u Puntu duže vremena i zadovoljan sam.

50:50 je do -36°C
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Alfa_gtv - 09-12-2009, 16:13:55
baš... pa nebitno koja boja... glavno da ima što nižu točku ledišta i da je pomiješaš kak je isus reko 50:50... kaj misliš kak bi daltonisti onda uljevali antifriz da je samo do boje  :hap:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: SALE-82 - 09-12-2009, 17:22:39
ako se nevaram a mislim da se nevaram onaj antifriz crvene boje za motore koji imaju aluminijski blok motora i on se koristi isključivo za takve
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Alfa_gtv - 09-12-2009, 17:48:44
ma ima neka fora sa tim bojama... al nije to baš toliko striktno, glavno da je omjer dobar  :ok:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: imc1 - 09-12-2009, 18:27:58
ako se nevaram a mislim da se nevaram onaj antifriz crvene boje za motore koji imaju aluminijski blok motora i on se koristi isključivo za takve
Točno tako...
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Marcus - 09-12-2009, 18:36:09
ma ima neka fora sa tim bojama... al nije to baš toliko striktno, glavno da je omjer dobar  :ok:

meni su rekli da je najbitnije da se ne mjesaju boje antifriza..ak je nutra zeleni denes zelenoga, ak je crveni crvenoga...objasnjenje je bilo nekaj da su na razlicitim bazama  i da ne podnose bas najbolje ak se zmjesaju i tak...uglavnom tak delam i sve ove godine na svim autima je bilo ok... :craz :craz :craz
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Alfa_gtv - 09-12-2009, 18:37:19
pa to se podrazumijeva da ne miješaš...
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: SALE-82 - 09-12-2009, 18:39:35
plavi,zeleni i žuti se mogu pomješati međusobno iako je najbolje čisto.crveni se ne smije miješati :afr:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Alfa_gtv - 09-12-2009, 18:40:57
sam ti mješaj međusobno pa buš pisal ko isus 100 stranica  :hehe:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: SALE-82 - 09-12-2009, 18:45:38
ja nemješam,samo kažem da se u nuždi ta tri mogu međusobno mješati iako nije preporučljivo.
ja sipam uvijek jedan i to je onaj od alfe preporučeni paraflu ili kako se već zove.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Alfa_gtv - 09-12-2009, 18:48:05
 :ok:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: sale3x - 09-12-2009, 20:28:12
Pitanje :?:!!!Ja imam lanciu themu 2.5td uzeo sam 5 lit. antifriza plavog od shella je to dosta???, koliko ide vode u cijeli sistem;motor je isti kao u cromi!!! :?: :?: :?:ce biti dosta to za 50:50
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: gtv625 - 09-12-2009, 20:56:10
Osnovna je struktura rashladnog sredstva (antifriza): BAZNI FLUID + ADITIV + VODA

- Bazni fluid = monoetilenglikol
- Aditiv = inhibitor korozije, inhibitor kovitacije, inhibitor taloženja, antipjenušavac, stabilizator i pufer
- Voda = mora zadovoljiti; tvrdoća 5 - 9°dN, pH vrijednost na 20°C = 7 - 8, sadržaj klorida i sulfata max = 80mg/l.

Nerazrijeđeni antifriz-koncentrat mora sadržavati 90% MEG-a, najviše 4% vode te 6% aditiva.

Antifriz mora zadovoljiti sljedeće osnovne zahtjeve:
- sprečava koroziju pod utjecajem vruće vode
- sprečava površne korozije
- sprečava kontaktne korozije
- sprečava koroziju u pukotinama
- sprečava taloženje vapnenca
- sprečava pjenušanje
- kompatibilnost s brtvama.

to je teorija koju sam naravno prepisao

meni u manualu iz 1997.godine za gtv 20ts piše: upotrebljavati Alfa Romeo Climafluid Super Permanent -40C.

koliko sam vidio crveni je za aluminijske motore. u svakom slučaju ako se razrjeđuje razrijediti sa destiliranom vodom.

i sada sam išao vidjeti koje je meni boje u autu kad tamo zelena!
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Alfa_gtv - 09-12-2009, 21:14:23
Osnovna je struktura rashladnog sredstva (antifriza): BAZNI FLUID + ADITIV + VODA

- Bazni fluid = monoetilenglikol
- Aditiv = inhibitor korozije, inhibitor kovitacije, inhibitor taloženja, antipjenušavac, stabilizator i pufer
- Voda = mora zadovoljiti; tvrdoća 5 - 9°dN, pH vrijednost na 20°C = 7 - 8, sadržaj klorida i sulfata max = 80mg/l.

Nerazrijeđeni antifriz-koncentrat mora sadržavati 90% MEG-a, najviše 4% vode te 6% aditiva.

Antifriz mora zadovoljiti sljedeće osnovne zahtjeve:
- sprečava koroziju pod utjecajem vruće vode
- sprečava površne korozije
- sprečava kontaktne korozije
- sprečava koroziju u pukotinama
- sprečava taloženje vapnenca
- sprečava pjenušanje
- kompatibilnost s brtvama.

to je teorija koju sam naravno prepisao

meni u manualu iz 1997.godine za gtv 20ts piše: upotrebljavati Alfa Romeo Climafluid Super Permanent -40C.

koliko sam vidio crveni je za aluminijske motore. u svakom slučaju ako se razrjeđuje razrijediti sa destiliranom vodom.

i sada sam išao vidjeti koje je meni boje u autu kad tamo zelena!

i meni isto zelena...  :)  mijenjano u AC-u...
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: maki21 - 10-12-2009, 01:00:29
rijeseno,kupljeno,promijenjeno
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Isus - 10-12-2009, 12:24:55
jasno kad je zeleni paraflu. Koji je koa i selenia i tutela dio grupe Lubrifcani&fluidi fiat.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Narayan - 10-12-2009, 13:22:36
jasno kad je zeleni paraflu. Koji je koa i selenia i tutela dio grupe Lubrifcani&fluidi fiat.

Imaš i crveni Paraflu :da:

Crveni se u principu ne mijenja...
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: alfaQ - 10-12-2009, 13:31:59
Zna li ko koja je razlika između zelenog i plavog paraflua?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Narayan - 10-12-2009, 13:36:34
Zna li ko koja je razlika između zelenog i plavog paraflua?

Misliš zelenog i crvenog :?:

Naslov: Odg: Antifriz
Autor: alfaQ - 10-12-2009, 14:48:01
Ne nego zeleni i plavi.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Narayan - 10-12-2009, 14:51:22
Evo našao sam ovo

PARAFLU UP ima u sebi 91-96% etilenglikola ostalo je destilirana voda
PARAFLU 11 u sebi ima 90-95% etilenglikola, 4% sode bikarbone i ostalo do 100% je destilirana voda
PARAFLU 11 F.E. u sebi ima 30-60% etilenglikola, 3% sode bikarbone , 0.2% sodium nitrita i ostatak do 100% je destilirana voda.

UP crveni
11 zeleni/plavi
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: alfaQ - 10-12-2009, 17:14:49
Svaka čast na pojašnjenju sad mi je jasno, zanimalo me jer mi je majstor nedavno nadolio 1/2 lit plavog u zeleni koji je motoru.Iz ovog vidim da se mogu slobodno miješati.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Isus - 10-12-2009, 22:53:28
Po sastavu mi se čini da je zeleni koncentrat dok je plavi spreman za upotrebu.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: gtv625 - 10-12-2009, 23:45:07
Po sastavu mi se čini da je zeleni koncentrat dok je plavi spreman za upotrebu.
ispravan zaključak
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: LIMENKA - 16-01-2010, 11:42:08
Jednostavno pitanje,koji antifriz tocit ako mi je tekucina zelene boje a ne znam dali je tocena plava ili zelena posto kao plava zna pozelenit.......dali ta plava pozeleni tamnozeleno ili svijetlozeleno ili je stvarno svejedno ako sada natocim plavu ili zelenu??? :) ugl. termostat je mijenjan pa fali antija :D
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: LIMENKA - 16-01-2010, 11:58:08
Ok....mal si me zbunio no fala na statistikama no kaj da tocim???
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Isus - 16-01-2010, 12:02:55
Ok....mal si me zbunio no fala na statistikama no kaj da tocim???

kupi 4 l koncentrata i promjeni sve.
jer se ne smiju mjesat plavi i zeleni.

Ina Al super 4 l je 168kn.
Kupis jos 5 l destilirane ( cca 9kn u kauflandu) i promjenis fino sve.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: jimmy - 16-01-2010, 17:58:36
ja sam imao zeleni nutra i  izmjesao sa plavim i nije se nista desilo....i kaze da mi je na minus 30....
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: LIMENKA - 17-01-2010, 19:13:27
Tako sam i napravio i sve ok.....hvala na pomoci svima!!!!
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: LIMENKA - 17-01-2010, 19:14:18
I btw ne vozimo ferrarije tako da ne treba picajzlat i dramatizirat oko ovakve sitnice :)
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: zoran - 08-02-2010, 13:57:14
naišao sam na post od sale67 ide ovak:
Ej, sad vidim da imaš zeleni antifriz.Mislim da u ove motore sa alu. glavom ide isključivo crveni,u oznaci ima br. 12.

crveni ili zeleni antifriz?   :?: :?:
svi noviji motori valjda imaju alu glave tj. vjerovatno nekakve legure aluminija
pitanje je: dali stvarno treba i oko čega voditi računa kada prvi puta stavljamo antifriz u motor/prva izmjena kod novih
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: yedwy - 08-02-2010, 21:14:07
Nisam neki ekspert ali mislim da kod novijih formulacija antifriza to nema nikakve veze, štoviše mogu se i mješati samo je problem da kad pomješaš kemijski različite antifrize nemaš zbrajanje djelovanja nego točka leđenje ostane daleko višlje od one koju bi dobio sa istom vrstom pa može bit problema s tim, nema nekih kemijskih reakcija, svi su antifrizi kemijski alkoholi i međusobno se mješaju bez pardona osim toga nebi trebali bitnije utjecati na aluminij, jedino su možda aditivi drugačiji pa nema onih zaštitnih i antikorozivnih djelovanja ako je krivi metal u pitanju, osim toga puno motora imaju alu blok i čelične glave kroz koje isto valjda cirkulira tekućina i kaj s njima po tome...
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: ErrAseR - 04-08-2010, 13:49:55
dečki jedno pitanjce...
alfa 156, 1.9, ispustio antifriz na doljnjem crijevu koje vodi u kiler
nasuo 3l paraflu 11 , i stala je jedva 1l destilirane vode...
em je očito da nije sav stari antifriz izašo van, imam omjer 3:1 ili 75:25%...

kaj napraviti?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: reddevill - 04-08-2010, 20:45:57
dečki jedno pitanjce...
alfa 156, 1.9, ispustio antifriz na doljnjem crijevu koje vodi u kiler
nasuo 3l paraflu 11 , i stala je jedva 1l destilirane vode...
em je očito da nije sav stari antifriz izašo van, imam omjer 3:1 ili 75:25%...

kaj napraviti?
tebi po papirima tvornički ide 6.1 L tekučine, trebao si itvoriti i grijanje i ispustiti onda sve van, to ti je negdje razlika koja je ostala u motoru još te 2L koje nisu izašle.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: ErrAseR - 06-08-2010, 22:22:15
dobro, znaci zbog grijanja nije sve išlo van....

zanima me što dalje? hoće prejak omjer stvarat probleme ili napraviti sve ispočetka? (opet novi antifriz) ?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: reddevill - 07-08-2010, 08:30:47
napravi sve ispočetka, i nemoj zaboraviti otvoriti grijanje, i kada staviš novi antifriz ostavi da auto radi dok se ventilator ne uključi i onda ugasi auto i nadolij još tekučine koliko treba i to je to  :ok: i zatvori grijanje  :drive:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: lost - 03-03-2011, 16:25:52
Koje boje antifriz bi trebao ic u orginalu u alfin v6 tb?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: cova-ri - 17-05-2011, 12:31:48
napokon mijenjam hlanjak ovih dana pa me zanima koji antifriz da stavim...tj.. koji je bolji..neki govore da ide plavi a vidim da neki imaju crveni pa sad neznam koja je razlika i koji je  bolji..auto je 145 1.9 TD 98. godiste..
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: mali - 17-05-2011, 15:31:24
paraflu crveni
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Fiuman - 17-05-2011, 22:40:56
Paraflu zeleni jer je crveni preagresivan(namjenjen za ALU blokove) a s obzirom da taj tvoj motor ima pol miliona propustit če na svim spojevima  :funny:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: mali - 17-05-2011, 22:45:31
e sad kakvo mu je stanje motora nisam znao  :funny: :funny:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Fiuman - 17-05-2011, 22:47:34
ma u principu nije poželjan crveni antifriz na tim starijim motorima , Stanko zna iz iskustva  :funny: , a i on se počeo tek na novijim modelima stavljat tako da nema potrebe na starije ga stavljat
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: mali - 17-05-2011, 22:59:04
ma u principu nije poželjan crveni antifriz na tim starijim motorima , Stanko zna iz iskustva  :funny: , a i on se počeo tek na novijim modelima stavljat tako da nema potrebe na starije ga stavljat

ja ga imao i bilo sve ok, a ima neki zeleni na koji su se žalili a nije paraflu :?:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Fiuman - 17-05-2011, 23:03:19
ma ima svakakvih antifriza danas al orginal za talijane je Paraflu i ja neman pritužbe na njega
treba ga mješat u predviđenim omjerima i sve  :ok:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: mali - 17-05-2011, 23:16:30
ma ima svakakvih antifriza danas al orginal za talijane je Paraflu i ja neman pritužbe na njega
treba ga mješat u predviđenim omjerima i sve  :ok:

znači bolje gušće nego rjeđe  :craz
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: cova-ri - 18-05-2011, 21:17:24
ja stavio crveni shell pa sad nek piša di god hoce... a ako propiša, bit ce jedna karoserija malo razbijena na prodaju  :box: :)
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Stanko - 18-05-2011, 21:55:38
izgledao si mi normalan na kavi....









 :funny:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: cova-ri - 18-05-2011, 22:00:04
izgled vara  :o000: :hehe: :hehe: :hehe: :hehe:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: alfa_155 - 04-10-2011, 00:41:37
Pozdrav svim alfistima  :pivo:
Vidim da postoji razlika , u blokovima motora , između između 8V i 16V Alfe_155
 Zamima me koji antifriz ide u Alfa 155 1.8 T.S.  8-ventilski  motor  :?: 
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Mike20 - 04-10-2011, 07:31:17
Stavi bilo koji G12 antifriz, onaj crveni/naranđasti kakav već  :pivo:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: alfa_155 - 04-10-2011, 09:16:34
Ja isto mislim da ide G12 (crveni) za aluminijske motore .

Neki "majstori"  :wal: su mi savjetovali G11, a neki G12.   :?:
 
Izvorni 8 vent. motor napravljen je od lake legure (Si poboljšane alu legure) blok + glava - G12 ( crveni antifriz )
Kasnije napravljen 16 ventilski motor je teži , jer je blok motora od lijevanog željeza - G11 ( plavi ili zeleni ).

Ako je ovo tačno , idemo dalje ....  :drive:

Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Mike20 - 04-10-2011, 09:30:42
Ja sam stavio G12 i u Mareu i u Punta, ne mislim više ni stavljati nikad ovaj plavozeleni.
Bolji je po svemu, posebno u zaštiti, manje je agresivan za brtve itd-tak su mi pametniji od mene rekli.
Ja sam npr uzeo od BASF-a G12 antifriz
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: zoranm - 04-10-2011, 09:47:48
 :?: ovo prvi put čujem,pa zar nije antifriz-antifriz.koji bi onda išao u moju 166 2.4 jtd 100 kw?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Igica - 04-10-2011, 14:45:06
Točite paraflu i nema brige
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Mike20 - 04-10-2011, 15:02:46
Paraflu al G12 naranđastocrveni, onaj zelenoplavi više nikad neide u moj auto
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: clubber - 04-10-2011, 15:28:08
Paraflu al G12 naranđastocrveni, onaj zelenoplavi više nikad neide u moj auto

sa crvenim ne možeš fulati - sa plavim itekako možeš.

naspeš crveni, a trebao si plavi - sve OK
naspeš plavi, a trebao si crveni - nije sve OK
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: mali - 04-10-2011, 15:43:56
ja imao i jedno i drugo i isti k...
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: zoranm - 04-10-2011, 16:41:12
ja imao i jedno i drugo i isti k...
ovo mi je još najlogičnije
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: alfa_155 - 05-10-2011, 15:04:32
Evo sam pronašao jako zanimljiv tekst o antifrizu , pa da podijem sa ljubiteljima Alfe .

Činilo mi se da je antifriz tema o kojoj nema šta da se kaže, "prosto k'a antifriz", međutim kako se udubite u misli i prisjećate se, pa kad uzmete da listate literaturu, odjedanput to nije baš tako.

Ipak ne računajući ovaj uvod pokušaću da ne dužim.

Antifriz u manje od 1000 riječi ? Ma nema problema!!
Uvod: do tridesetih godina XX stoljeća su se koristili antifrizi na bazi alkohola i to najviše metil alkohola a manje etil i izopropil alkohola.
Kada su se na tržištu pojavili "antifrizi" na bazi (mono) etilen glikola brzo su razbucali ostale koncepte i do dana današnjeg nije zaživjelo ništa što bi bilo bolje a makar približno po cijeni.
Što je to toliko iznimno kod etilen glikola ?
Ništa posebno osim što je jeftin a odlično snižava točku smrzavanja vodenih otopina i obratno. Da objasnim ovo obratno: voda također jako snižava točku smrzavanja čistog etilen glikola.
Da ne crtam ovisnost samo skraćeno:
20% EG-a ima tm (točku smrzavanja) od -8 ° C 0,30% -16 ° C
 dok 40% ima -25 ° C,
zatim 50% -38 ° C
i 60% -55 ° C.
Od 60% tm pada , da bi
za 100% antifriza , bila tek -17,5 ° C (oko 0 ° F).
Dakle ako vidite koncentrat koji se na -20 ° C smrzao ne berite brigu s još pola vode izdržat još toliki minus preko !

Idealna kombinacija (voda-etilenglikol) za danu primjenu ?

1) Problem je korozivnost obje komponente - rješava se inhibitorima korozije koji su ujedno i glavni aditivi (uz antipjenušavce i bogatu ili bazne soli za tzv. "Baznu rezervu" skoro da više i nema šta od aditiva kod klasičnog tipa).
2) Voda drastično snižava točku vrenja etilen glikola što nije najpovoljnije ali rezultat od oko 108 do 110 (za 50:50 mješavinu) je zadovoljavajuća vrijednost.
3) etilenglikol je prilično otrovan.

Otrovnost zaslužuje malo više mjesta (makar prekoračio projektiranu duljinu teksta).

Da ne ulazim u mehanizam kojim djeluje moram da napomenem da je smrtonosna doza nekih 1,2 do 1,5 g etilenglikola na kg tjelesne mase. Ovo znači da je za odraslog čovjeka dovoljno nekih 100ml (oko 110 grama) ili nešto manje za tzv. LD50 dozu (gdje 50% ili više ljudi umire, praktički max. Doza gdje još možete uz dosta sreće izvući živu glavu).
Za djecu je nažalost potrebno i manje i specifično a naročito ukupno te i 10 do 20ml je već fatalno i na opću nesreću već dokazano u praksi.
Nije pretjerano toksičan putem kože , ali ipak što prije ga isperite , jer postoji mogućnost resorpcije putem kože ( najbolje koristiti rukavice pri radu ).
Zanimljivo je da tek (uvjetno) spada u treću skupinu otrovnosti (prva grupa najotrovnije supstance) jer kod štakora treba više od 2000 mg/kg za smrtni ishod.
Ipak kako je kod čovjeka ta granica nešto niža ,  ne treba se zezati !

 ČUVAJTE IZVAN DOHVATA DJECE!!

Opasnost je u tome što: izgleda slično nekom sirupu zbog viskoznosti, ima lijepu boju (čak i ljepšu od većine prehrambenih proizvoda) i osobito jer IMA SLADAK OKUS !
Nije kao što je netko rekao problem u tome da su Amerikanci ti koji su "dovoljno glupi da piju antifriz" već baš obratno, dovoljno su mudri da nametnu i ostatku svijeta da je propil glikol dovoljno dobra alternativa (iako ni on nije naivna supstanca ipak je daleko manje otrovan ai nema sladak okus već više neutralno-gorak i pomalo opor, ako se dobro sjećam ili bi trebao ponovo da ga "kusam").
Da bi spriječili trovanje u antifrize se dodaju tvari koje ga čine gorkim (kao kod metil alkohola ili denaturaciju etilnog alkohola), najvjerojatnije denatonijum benzoat (jedna od najgorkijih (najgorčijih) supstanci poznatih).

VEOMA VAŽNO:

U slučaju trovanja ne poduzimajte ništa na svoju ruku. Potražite hitnu medicinsku pomoć! Najbitnije je da stignete do medicinske ustanove u 15 do 20 min. ukoliko ne možete (ili oni ne mogu do vas) za manje od 30 min. tražite savjet liječnika.
Lizuckanje antifriza je loša navika. Iako nećete krepati ako unesete 100 puta po 1 ml u sto dana, vodite računa da izvjesna akumulativna djelovanja postoje , utječu na jetru i malo manje i na bubrege (kronična upotreba) , a i da je sam etilen glikol (najvjerojatnije) kancerogen,  te iako nema brže analize nema ni gore !
Držite antifriz u originalnoj ambalaži, na što nepristupačnijem mjestu.


I da se vratimo tehnikalijama.

Svi aktualni antifrizi se baziraju na glikolom. U pitanju su etilen glikol, dietilen glikol i propil (en) glikol. U skorašnje vrijeme sve je češća uporaba propilen glikola prije svega zbog niže toksičnosti, manje iritantnosti (do 10% pa čak i više se koristi u specijalnim tekućim sapunima (gelovima) za ruke, za radionice) i naravno i ekoloških razloga (manja fito i akva toksičnost itd..).
Ako ste se zapitali zašto "zvučno ime" u odnosu 50:50 "drži" samo do -35 ° C a manje poznatnog proizvođača do -38 ° C pa čak i -40 ° C to je zato što brend sadrži propilen glikol umjesto etilen glikola .
Dakle (konačno):
Koncetrirani antifriz ima: 90-tak% etilen glikola (propilen glikola, dietilen glikola ili njihovu smjesu, najčešće etilen i dietilen), par postotaka vode (u svakom slučaju manje od 5% što je i po standardima zahtjev) i 5% ili nešto više aditiva (ranije spominjanih).
Otprilike postoji dva osnovna tipa antifriza i nekoliko podtipova.
Prvi tip je klasičan antifriz a drugi tip su tzv. OAT bazirani antifrizi. Ovo drugo je skraćenica za Organic Acid Technology a odnosi se zapravo na aditive i prije svega inhibitorsku aditive. Bolje je i preciznije reći da su i oni (zapravo) BAZIRANI na glikol. Ovi se još nazivaju i Long Life Coolant-ima.
Prvi i drugi se ne trebaju miješati. Drugi se ne trebaju miješati ni kad su različitih proizvođača a kod prvih uz malo opreza i mogu (voditi računa da se oni koji sadrže silikate ne idu u one koji ne sadrže i obratno, iako je rashladna tekućina sa silikatima sve veća rijetkost malo opreza nije na odmet, obratite pozornost na etiketu proizvoda mada nisu sve s dovoljno informacija).
Uvjerljivo je najbolje ne miješati čak ni različite proizvođače. Ipak u smislu dolijevanja isti tipovi su dovoljno kompatibilni ai kod promjene nije neophodno ispiranje sustava mada to nije loše uraditi (demineralizirane vodom ili destiliranom koju je sve teže naći).
Ukoliko razblažujete koncentrat (jeftinije je) vodite računa koristiti kvalitetnu demineralizirane vodu (izbjegavajte onu iz super i hiper marketa jer može biti dobra ali ne 100%) najbolje renomiranih proizvođača (FAM, NIS) ili manje renomiranih (solidnih) ali iz svijeta automobilizma ( Viskol) koji su kvalitetniji od "svaštara".
Demineralizirana voda za hladnjak ne samo da ne treba imati tvrdoću (da ne sadrži ione kalcija i magnezija) i da je nisko provodna već mora imati i pH vrijednost (koja pokazuje kiselost ili baznost otopine, 7 je neutralna vrijednost) između 6 i 8 (inače može i od 5 do 9 pa i šire a da ima nultu tvrdoću) i još važnije da nema plinova u sebi (ne samo korozivni klor već ni kisik prije svega tj.. zrak).
Što se OAT rashladnih tekućina tiče u skorije vrijeme su se pojavile i one kompatibilne sa svim drugim OAT ali is klasičnim ali ipak je bolje "ne čačkati mečku". Zanimljivo je da je prva generacija OAT-a izazvala velike kontroverze jer su prijavljeni slučajevi oštećenja brtvi i čak i krupnijih kvarova motora (miješanje ulja i antifriza i sl..) Ali da je tehnologija već sazrela.
Zvanično DexCool (Shell, extended life antifreeze) tip Long Life rashladnih tekućina je službeno iako nekompatibilan ipak djelomično kompatibilan sa klasičnim antifriza.
Izvješća o talozima u rashladnom sustavu su jako rijetki te iako nije nemoguća pojava službeno se u slučaju miješanja ova dva tipa antifriza samo skraćuje interval zamjene na onaj koji ima klasični antifriz (100.000km) a druge nuspojave su izuzetno rijetke i nisu predviđene da se dešavaju iu kontroliranim uvjetima nisu zabilježene.

BOJA Antifriza

Boja ne znači mnogo ali ipak je (nepisano) pravilo:
Klasični su antifrizi plavi ili zeleni.
Ili čak žuti ( e ovo je baš katastrofa jer liči na drugu skupinu )

OAT antifrizi su (najčešće) narančasti,
crveni (neki "Al" klasični su isto takvi) ili ljubičasti.
Po pravilu bi trebali biti isključivo NARANČASTI ali nije baš 100% ali ako jeste narančast onda je OAT ( pazite ne žut ! ).

Da ne zaboravim. Tzv. "Al" ili za Al specijalni antifrizi su podskupina koja je više marketinška nego tehnološka jer svi antifrizi moraju biti kompatibilni sa aluminijem (i Al hladnjacima) i često su "obični" manje korozivni prema aluminiju a ionako svi prolaze iste kriterije (ispitivanja) korozivnosti. Oni su najčešće crvene boje.
Klasični se antifrizi mijenjaju na 2 do 3 godine a OAT na 5.
Kilometraža je kod prvih 60 do 100 tisuća km a kod drugih 240 tisuća km.
I kod antifriza je kao kod motornih ulja: mijenjaju se prije svega jer se istroše aditivi!!
Najpoznatiji OAT su po VW G12 + standardu (VW TL 774 F) obično i Ford WSS-M97B44-D ali je još impozantniji i impresivniji je GM-ov Opel / GM 19 40.650 razinu kvalitete. Antifrizi po tom standardu su praktično neograničenog roka trajanja i projektirani su za "singl punjenje" no ipak im je servisni interval identičan kao kod G12 + rashladnih tekućina (150 tisuća milja, 240 tisuća km ili 5 godina). Iznimno se ovo može produžiti za godinu ili dvije ako se redovito kontrolira razinu i ne prijeđe više od polovice gore spomenute kilometraže. Često se uzima da se ovi antifrizi mijenjaju na 200 tisuća milja ili 300 tisuća km a opet na 7do 10 godina da bi se "uparili" sa promjenom ulja u ručnom mjenjaču, no prethodni podaci (5god./240k km) su službeni (servisni intervali za GM vozila i samih proizvođača antifriza) te ih tako i tretirajte.

Antifrizi se korist u koncentracijama: 45 do 55 posto ili šire od 40 do 60 posto. Iznimno se u mediteranskim zemljama ili onim sa još toplijom klimom prakticira i 33% (1:2) a 30% je apsolutni minimum čak i gdje temperatura ne pada ispod 10 ° C jer rashladna tekućina ima i druge funkcije kao što je zaštita od korozije i drugo.
I na kraju ali ne i po značaju:
Prijenos topline je bolji kada se radi o čistoj vodi. I protok je (zbog manje viskoznosti) minimalno veći te to još pojačava prednost vode. I posebno: toplinski kapacitet je manji kod otopine vode i etilen glikola te kod 50:50 odnosa ovisno od temperature dostiže tek 80 do 85 posto od onog koji ima čista voda. To ipak ne znači da ljeti koristite čistu pa makar i prečišćenu (destiliranu) vodu. Kod nekih starijih tipova motora to još i može ali svi moderniji motori su predviđeni za rad sa isključivo mješavinom vode i rashladnog sredstva.
Maksimalna koncentracija pogodna za rad motora kod klasičnih antifriza je 65 do 70% a minimalna 25 do 30 posto jer iznad i ispod se više gubi nego dobiva.
Par stupnjeva iznad sto celzijusa čini značajnu razliku u uvjetima velikih vrućina te se čak iu tropskim predjelima koristi omjer od 1:2 ili jedna trećina koncentriranog rashladnog sredstva gdje se postiže idealan kompromis svih potrebnih osobina za jedan tako važan fluid u vozilu.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: mali - 05-10-2011, 15:46:29
ili si u penziji ili imaš jako dosadan posao, mislim svaka čast na trudu i sve ali nemoraš se toliko zamarat čovječe oko antifriza, kao što piše ista stvar ko i ulje promjeniš tu i tamo i gotovo,

PS pročitao sam samo svaki 20-ti redak
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: alfa_155 - 05-10-2011, 18:06:04
Pa stručno tehničke stvari , mislim da svi mi volimo čitat.
Nije dovoljno sjest za upravljač i gas do daske  :pol:

Ne mogu vozit F-1  :wal: , zato vozim Alfu  :love:
:drive:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Mike20 - 05-10-2011, 18:16:39
Ok, doznali smo detaljno stvari  :ok:
Antifriz mijenjam u autu svake 3 godine, isto ko i tekućinu za kočenje i servo ulje volana
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: mali - 05-10-2011, 18:21:59
pa volim čitat tehničke stvari, ali ovo mi je too much, svejedno ko voli svaka čast, a gas do daske još nikad nije bio, da se i na druge načine iz auta izvuć maximum
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: alfa_155 - 05-10-2011, 18:43:33
 :pivo:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: mali - 05-10-2011, 19:17:06
:pivo:

 :pivo:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: SrdjanBL - 07-10-2011, 23:52:24
Moze li mi neko reci da li je svaki crveni antifriz G12???? Ili ima i drugih koji nisu G12 a crveni su? Ukratko jeli svaki crveni antifriz odgovara Alfi?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: alfa_155 - 09-10-2011, 01:03:45
Ovisi ti sve i o proizvođaču  :wal:, npr. BASF ima neke svoje oznake :

 http://www.glysantin.de/files/glysantin_orientation-list_car_a4_engl_03-11.pdf (http://www.glysantin.de/files/glysantin_orientation-list_car_a4_engl_03-11.pdf)



Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Alfa-Dodo - 09-10-2011, 10:48:30
evo ovako, pohvala s moje strane  :ok:
Malo dugačko ali dobro, od viška glava ne boli  :craz osim  :song: :song: :song:

Uglavnom, u staru 1.9 stavljao sam plavi paraflu i mjenjao svake dvije godine, na kraju sam morao mjenjati hladnjak (nakon 7 god) jer je propišao, razlog naravno može biti i drugi, zamor materijala, sol s naših cesata, ali moram priznat nisam nikad vidio tako pojeden hladnjak  :ne2:

Na ovoj 2.4 imam crveni i igrom slučaja sam ga mjenjao dvaput jer sam ga promijenio prošle godine kad sam radio veliki servis, a i sad pred nekih mjesec dana kad sam mjenjaom termostat, za sad nemam prigovora, budemo videli rekli su slepci gljuhima  :pusi :pusi
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Robertino - 09-10-2011, 11:38:26
A evo ja sam zadnjih 8 godina imao Fiat Bravo iz 1995. Stavljan je iskljucivo plavi Paraflu od prvog dana,i nikad nije propisao ni vanjski ni unutarnji hladnjak. Za razliku od hrpetine prijatelja i poznanika s Bravoom,koji su vecinom mjenjali oba,ili bar jednog.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: alfa_155 - 09-10-2011, 19:48:52
http://imageshack.us/photo/my-images/692/paraflu11xff.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/692/paraflu11xff.jpg/)
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Mike20 - 10-10-2011, 07:06:04
http://imageshack.us/photo/my-images/692/paraflu11xff.jpg/ (http://imageshack.us/photo/my-images/692/paraflu11xff.jpg/)

Te naljepnice sam primjetio unazad koju godinu, prije ih nije bilo.
Znači preko 50% posto je "opasan" za sustav.
Na kutiji Glysantina od BASF-a takvih upozorenja nisam vidio-pa zaključa je jasan  :?:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: alfa_155 - 10-10-2011, 20:37:44
Shell preporuke :  :blabla

http://www.shell.com/home/products_services/html/iwgen/on_the_road/oils_lubricants/lube_match/app_lubematch.html (http://www.shell.com/home/products_services/html/iwgen/on_the_road/oils_lubricants/lube_match/app_lubematch.html)

Glysantin - BASF preporuke :  :blabla

http://www.glysantin.de/files/glysantin_orientation-list_car_a4_engl_03-11.pdf (http://www.glysantin.de/files/glysantin_orientation-list_car_a4_engl_03-11.pdf)
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: dugixy1 - 11-11-2011, 15:49:14
dali dodajte antifrit u vaše 159-ke? svake god ili?

evo meni istekla druga god kako je imam, niti jednom nisam dolio vodu ,antifriz i sl,samo ulje na servisu i sredstvo za pranje stakla.
antifriz koristim od kad sam kupio auto i koji je bio u njemu. uoče ne gubim tekučine u autu i nigdje mi ne curi.

malo mi je čudno pa sam htio da pitam jel potrebno da dodam antifriza za ovu zimu,auto pali bez problema?

sječam se na nekim verzijama auti da sam svake god dodavao antifriz dok je tu potpuno obratno!

hvala

edit

i koji bi antifriz bio najbolji za alfu 159 .čitam da ima loših i nekvalitetnih,znači ako je potrebno koji da kupim i koje boje?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: IvekZapresic - 11-11-2011, 16:04:34
pa netrebas nadoljevati ako ga imas i ako ti je još dobar,znaci izmjeri ga kolko ti je do minus...   :ok:

Naslov: Odg: Antifriz
Autor: dugixy1 - 11-11-2011, 16:57:34

baš idem na besplatno mjerenje u automehaniku, ako će trebati jel bolje doliti ili kompletno zamjeniti te koji uzeti da je kvalitetan?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: IvekZapresic - 11-11-2011, 17:51:39
baš idem na besplatno mjerenje u automehaniku, ako će trebati jel bolje doliti ili kompletno zamjeniti te koji uzeti da je kvalitetan?

ako ides tam u automehaniku na mjerenje tam ti budu odma  i nadolijali ako ti fali,ili kaj vec...   :ok:

a mislim da nema potrebe da se mjenja cjeli,vec samo da se nadolije ako treba....


e sad koji je kvalitetan to neznam..
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: dizelas 156 - 11-11-2011, 17:56:53
kod antifriza trebaš pazit dvije stvari na se ne miješaju sa nekim drugim proizvođačima već samo jedan te isti sipaš (koji ti je u sistemu hlađenja) i druga stvar da ti kad ti izmjere temperaturu (tj gradaciju) nije ispod -20 ili ako živiš u sibiru - 50C stupnjeva  :craz
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: IvekZapresic - 11-11-2011, 18:01:21
da neki se nesmiju mješati sa nekima... a sad koji sa kojima neznam.....
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: dizelas 156 - 11-11-2011, 18:05:23
da neki se nesmiju mješati sa nekima... a sad koji sa kojima neznam.....

to znaju ovi na servisu koji ti servisiraju auto ( barem bi trebali, jel? )  :hap:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: IvekZapresic - 11-11-2011, 18:19:42
a dobro veliš trebali bi..... sad dal znaju ili ne to je pitanje....   :hehe:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: dugixy1 - 11-11-2011, 18:38:43
evo bio sam, u zvonimirovoj,oni su i tehnički i ovlašteni za fiat ,alfu..

čovijek mi je mjerio i kaže -31 ,pa jel to moguče? da još tako dobro drži.

unutra je roze boje.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: dizelas 156 - 11-11-2011, 18:43:23
ništa čudno!!!
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: IvekZapresic - 11-11-2011, 19:03:03
moguce je da... to je to....netreba niš dirati..samo toči vozi....  :ok:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Nino81 - 14-11-2011, 12:06:57
Molim kak detektirati koji mi je antifriz u Alfi AR146 TS, trebal bi ga malo dolijati, kad ga izvučem na epruvetu žućkasto je, kakav se inače toči u alfe?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: twinspark - 14-11-2011, 12:30:01
crveni
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: mikela - 14-11-2011, 12:36:45
Molim kak detektirati koji mi je antifriz u Alfi AR146 TS, trebal bi ga malo dolijati, kad ga izvučem na epruvetu žućkasto je, kakav se inače toči u alfe?
prominiš cili i gotovo pa si miran a antifriz je sve jedno koji stavija samo da je od iste marke za potrebu se mogu i miješat neće se dogodit ništa strašno :mah: u alfe inače ide paraflu
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Nino81 - 14-11-2011, 14:14:28
ma isto sam mislil da je crveni ali nisam bio ziher, drži do minus 20, mijenjan prije dvije godine, dal treba što pojačavati ili je ok tak?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: SrdjanBL - 14-11-2011, 14:24:01
Ma stavi crveni i nemas brige. Moze i zeleni, samo nemoj plavi, jer je preagresivan za dihtunge TS motra, ja ti to iz iskustva kazem :ok:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: tool75 - 14-11-2012, 11:10:20
Sa čime je najbolje očistiti sustav vode od hrđe prije izmjene antifriza? Novi antifirz mi posmeđi u roku par mjeseci jer su biseri prije mene stavljali vodu umjesto antifriza. Ima neko sredstvo da provjereno radi? Ili možda soda bikarbona?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Alfa_gtv - 14-11-2012, 16:52:13
Ma stavi crveni i nemas brige. Moze i zeleni, samo nemoj plavi, jer je preagresivan za dihtunge TS motra, ja ti to iz iskustva kazem :ok:

::) crveni je najagresivniji..
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Felini81 - 22-11-2012, 19:29:41
Da li bi trebalo dosipat(pojacavat) ako na mjerenju pokazuje do- 25 stepeni,ako bude zima kao prosle godine -27 onda nebi valjalo,jesam li u pravu
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Bavarac - 28-11-2012, 17:18:34
Malo spremanja za zimu, pročišćen sistem i stavljen zeleno-plavi antifriz
(http://i1188.photobucket.com/albums/z407/luka05/IMAG0186.jpg)

Zašto nisi crveni stavio? Za novije modele je UP Paraflu...
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: -164- - 28-11-2012, 17:27:29
Zašto nisi crveni stavio? Za novije modele je UP Paraflu...
baš sam ja to htio napisati
Moja alfa recimo je iz tvornice izasla sa crvenim paraflu up antifrizom a kada sam kupio auto bio je unutra ovaj zeleni, ne razumijem zašto bi netko mijenjao tvornički pa sam ja ove godine kad sam mijenjao kiler odmah stavio crveni paraflu up :)
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: luka05 - 28-11-2012, 17:54:35
Prica san s vise mehanicara i rekli su da je ovaj bolji, da manje nagriza i šteti...
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Bavarac - 28-11-2012, 18:03:06
Prica san s vise mehanicara i rekli su da je ovaj bolji, da manje nagriza i šteti...

Da bolji je za stare aute na kojima su crijeva loša, pumpe vode nemjenjane... Ali za tvoj, moj... auto predvidjen je tvornički Paraflu UP Up značu ultra protection, sam naziv govori...
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Igor-jts - 29-11-2012, 12:16:55
slažem se da je bolji crveni antifriz nego plavi. alfa je super i sa ukusom slozena i sve kako treba bez ikakvog kiča. iza samo spojlerček i to je to.  :ok:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: luka05 - 29-11-2012, 15:12:54
slažem se da je bolji crveni antifriz nego plavi. alfa je super i sa ukusom slozena i sve kako treba bez ikakvog kiča. iza samo spojlerček i to je to.  :ok:

 :ok:


Balinjera mi kaže da je bolje plavi bez obzira da je li auto novije a covjek zna znanje i ja mu vjerujem
Mada i ranije su mi drugi mehanicari govorili isto da promjenim u plavi
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: -164- - 29-11-2012, 17:17:37
naravno da nije sve tvorničo bolje ali gradacije ulja, tekućina i sličnih stvari koje je tvornica propisala nije bezveze

to što su OEM dijelovi skupi pa ih većina ne stavlja je drugi par rukava
ja ću većinu dijelova uvijek stavljati original jer je i garancija 3 godine

i da više ne kvarimo temu brišem sve ovo jer je ovo galerija od čovjeka
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: daniels1001 - 29-11-2012, 17:28:17
doista, ja sam luku05 podrzao da nije pravilo da je tvorničko bolje od ovoga sta je stavio, pa mislim da taj post nije trebalo brisati, jer post nije ni na kakav način strsio van dotaknute/trenutne teme.  :rolll:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: luka05 - 29-11-2012, 21:29:20
Nažalost nisan vidia šta se pisalo ali netrebate brisat nesmeta, uvik je lipo cuti svacije misljenje i nesto novo naucit.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Bavarac - 29-11-2012, 21:41:44
Veliki servisi kupuju antifriz u bačvama na veliko, najčešće najjeftiniji u ponudi i onda ga lijevaju u sve aute odreda, bilo da treba bit plavi, bilo da crveni, svaki mehaničar i serviser taj posao radi zbog novaca i marketing radi čuda... tako se stvaraju mitovi i legende raznorazne pa tako i ta o antifrizu...
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Fiuman - 29-11-2012, 21:54:07
koja je razlika ovlaštenom servisu poput Balinjere dal ti stavlja crveni ili plavi(zeleni) Paraflu  :?: dapače crveni je skuplji od zelenog  :rolll:
čovjek je iz iskustva reko da je njemu plavi-zeleni bolji i ja imam isto iskustvo e sad ako mi vozimo krame sa starim cijevima ispričavan se al svejedno mislim da ste u krivu naspram čovjeka koji ima ovlašteni servis  :hap:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Baza - 29-11-2012, 22:25:31
najbolje kupi oni za koji ima love.i gotova prica.da si u rusiji liva bi vodku  :cool-smiley-027:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Mike20 - 29-11-2012, 22:46:54
Tvorničko nije najbolje-to je točno.
Tvorničko je najbolje-za proizvođača, zato se i preporučuje.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: robi v6 - 07-12-2012, 19:20:54
crveni nikako u starije aute. iz iskustva sa par ts motora 97-02god u kojima je bio crveni paraflu, na svima je bio nagrižen blok, trula brtva od glave oko kanala za vodu i nova pumpa vode propiša u cca 2 godine
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: jakov - 27-03-2013, 09:50:37
koju boju paraflua ti imas u svojoj? vidim da je na ovoj slici crveni. jucer mi je jedan decko rekao da je crveni za aluminijske motore, pa neznam zasto ja imam plavi onda
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Marin krk - 27-03-2013, 09:52:29
tvoj je poplavio od muke  :hehe:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: jakov - 27-03-2013, 09:55:57
tvoj je poplavio od muke  :hehe:

 :hehe:

ma ozbiljan sam sada stvarno, mislim da smo po nekoj knjizi bili gledali sta ide u 164-ke u taj motor i ispalo je plavi, zato sam uzeo plavi. sad vidim tu crveni a jucer mi jedan decko govori kako je za aluminijske motore crveni. sad me strah  :craz
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: -164- - 27-03-2013, 10:01:09
koju boju paraflua ti imas u svojoj? vidim da je na ovoj slici crveni. jucer mi je jedan decko rekao da je crveni za aluminijske motore, pa neznam zasto ja imam plavi onda
Ja u Gt imam Paraflu UP crveni..tako je bilo kad je auto došao iz tvornice i tako je propisano u uputama

Iako, kad sam kupio auto unutra je bio plavi ali sam ga zamijenio za crveni
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Marin krk - 27-03-2013, 10:02:17
onda je  :ok:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Bandit - 27-03-2013, 11:16:13
koju boju paraflua ti imas u svojoj? vidim da je na ovoj slici crveni. jucer mi je jedan decko rekao da je crveni za aluminijske motore, pa neznam zasto ja imam plavi onda

Kod mene isto plavi. Cuo sam i ja to, kao da je navodno crveni agresivniji , mada bitno je vidjet kako tvornica kaze. Vazno samo da se ne mijesaju.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: -164- - 27-03-2013, 11:35:29
Kod mene isto plavi. Cuo sam i ja to, kao da je navodno crveni agresivniji , mada bitno je vidjet kako tvornica kaze. Vazno samo da se ne mijesaju.
Ma to u servisima stavljaju onaj na kojem imaju veću zaradu...
Ja stavljam preporuku tvornice a to je crveni

I nisam primijetio nikakvu razliku u odnosu na plavi kojeg sam vozio prvih godinu dana
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Alfa_gtv - 27-03-2013, 18:00:31
Kod mene isto plavi. Cuo sam i ja to, kao da je navodno crveni agresivniji , mada bitno je vidjet kako tvornica kaze. Vazno samo da se ne mijesaju.

Vazno je da se ne mijesaju.. plavi je u dosta setaka pa i danas voze bez yebemti, razlika je mizerna i lakcki i ovako premala da bi skuzio.. tvornicki je up propisan za alu motore.. ali nemas straha, stovise ako ti je plavi onda bolje i ostat na njemu.. crveni je agresivniji.. U pravilu nakon stavljanja crvenoga puno brze brtve tj dihtunzi propisaju..
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: sale 75 - 27-03-2013, 18:39:53
obavezno kako tvornica kaže,cijeli sustav hlađenja odlazi sa krivim,agresivnijim antifrizom....drugačiji su materijali cijelog sustava hlađenja za razne antifrize,na nekim autima se to ni ne osjeti,dok na drugim krene pišat voda na sve strane,ako ne odmah onda kroz neko vrijeme
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Fenris - 27-03-2013, 18:41:31
Koji bi onda po vama išao najbolje u 1.9 jtdm?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: jakov - 27-03-2013, 22:12:43
ok, ovo je staro vec 2 godine...

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta/205221-coolant-change-from-blue-to-pink-paraflu.html (http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta/205221-coolant-change-from-blue-to-pink-paraflu.html)

Koji bi onda po vama išao najbolje u 1.9 jtdm?

selenia kaze paraflu up
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Bandit - 27-03-2013, 22:16:24
Vazno je da se ne mijesaju.. plavi je u dosta setaka pa i danas voze bez yebemti, razlika je mizerna i lakcki i ovako premala da bi skuzio.. tvornicki je up propisan za alu motore.. ali nemas straha, stovise ako ti je plavi onda bolje i ostat na njemu.. crveni je agresivniji.. U pravilu nakon stavljanja crvenoga puno brze brtve tj dihtunzi propisaju..

Identičnu stvar sam čuo od još 3 različite osobe....
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Alfa_gtv - 27-03-2013, 22:41:21
A gle, cista logika i cinjenica :ok:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Fenris - 27-03-2013, 23:19:25
ok, ovo je staro vec 2 godine...

http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta/205221-coolant-change-from-blue-to-pink-paraflu.html (http://www.alfaowner.com/Forum/alfa-gta/205221-coolant-change-from-blue-to-pink-paraflu.html)

selenia kaze paraflu up

Ok,
hvala.
Ja sam stavio crveni i nisam ga razrijedio uopće.Rekao mi mehaničar da to ide tako bez bada.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: jakov - 27-03-2013, 23:51:57
Ok,
hvala.
Ja sam stavio crveni i nisam ga razrijedio uopće.Rekao mi mehaničar da to ide tako bez bada.


For proper use of the product, Manufacturers recommendations must be followed.
When refilling, in order to restore the level of the fluid, the product must be mixed with 50% water.
Do not use the product concentrated.
Do not mix products of different

vjerovatno ti je naplatio 4 litre vise
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: -164- - 28-03-2013, 00:02:06
Identičnu stvar sam čuo od još 3 različite osobe....

ako je motor projektiran da ide na crveni onda se ništa neće desiti

ponavljam, u mojoj (a i tvojoj) je tvornički crveni Paraflu UP, onda je netko stavio plavi, a ja prije godinu i pol opet crveni i nigdje ništa nije propišalo niti se vidi razlika
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Bandit - 28-03-2013, 00:25:41
ako je motor projektiran da ide na crveni onda se ništa neće desiti

ponavljam, u mojoj (a i tvojoj) je tvornički crveni Paraflu UP, onda je netko stavio plavi, a ja prije godinu i pol opet crveni i nigdje ništa nije propišalo niti se vidi razlika

Ma da, svasta se prica, pitanje je koliko šta drzi vodu....
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: GTzadar - 28-03-2013, 07:49:01

For proper use of the product, Manufacturers recommendations must be followed.
When refilling, in order to restore the level of the fluid, the product must be mixed with 50% water.
Do not use the product concentrated.
Do not mix products of different

vjerovatno ti je naplatio 4 litre vise

I upozorio me meštar (alfazd) da je potrebno promiješati ga u kanti sa vodom , pa tek onda uliti u auto ... nikako ga ubaciti u auto pa računati da ga auto izmiješa ....  :hap:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Bavarac - 28-03-2013, 08:15:00
I upozorio me meštar (alfazd) da je potrebno promiješati ga u kanti sa vodom , pa tek onda uliti u auto ... nikako ga ubaciti u auto pa računati da ga auto izmiješa ....  :hap:
Tocno ti je rekao. Jer u protivnom onako gust i duplo agresivniji dodje pod lopatice pumpe vode sto nije dobro nikako....
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: GTzadar - 28-03-2013, 08:20:22
Tocno ti je rekao. Jer u protivnom onako gust i duplo agresivniji dodje pod lopatice pumpe vode sto nije dobro nikako....

 :da: :ok:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Fenris - 29-03-2013, 15:10:29
Šta bi onda trebao koncentrat izvući van i napraviti 50% ha?
Jebi ga...valjda mi neće nešto otići.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: jakov - 29-03-2013, 15:50:12
Šta bi onda trebao koncentrat izvući van i napraviti 50% ha?
Jebi ga...valjda mi neće nešto otići.

ma prvo provjeri sa nekim instrumentom ili sta ja znam cime. moze biti da ti je samo to rekao, mozda si ti krivo razumio, mozda si kupio vec razrijedeno, mozda ti zavaljao 3 litre vise na racun...
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Alfa_gtv - 29-03-2013, 19:28:21
Pa izmjeri se na koliko drzi antifriz i brzo se zakljuci je li cisti antifriz ili izmijesan.. iako se to na oko odmah vidi kad se otvori posuda.. i sumnjam da je ulio samo cisti koncentrat..
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: RI UNUK - 30-03-2013, 14:15:28
:hehe:

ma ozbiljan sam sada stvarno, mislim da smo po nekoj knjizi bili gledali sta ide u 164-ke u taj motor i ispalo je plavi, zato sam uzeo plavi. sad vidim tu crveni a jucer mi jedan decko govori kako je za aluminijske motore crveni. sad me strah  :craz
u ono doba kada je proizveden taj tvoj motor crveni antifriz nije bio ni u NASI pa prema tome plavi paraflu i bok
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Felini81 - 14-09-2013, 08:32:46
Po ko zna koji put isto pitanje postavljam pa se nadam da je neko imao slican slucaj,menjao sam hladnjak proletos i usuo sam destilovanu vodu sad bih pred zimu usuo antifriz ali nigde da nadjem plavi paraflu G11 te uzeh isto G11 ali od proizvodjaca Febi Bilstein te pitam da li smem to ili da idem od grada do grada trazeci paraflu?Znam samo da za moj motor 1,9 JTD 85 KW (2002 god.) pise da ide paraflu G11 a takav je i bio u njemu,stoga i ne razmisljam o crvenom G12,pitanje je samo da li moze i ovaj G11 Febi Bilstein?
Negde procitah da su neki zeznuli motor ne pridrzavajuci se preporuke proizvodjaca a ja opet sam misljenja da nije dobro samo mesat (dolivanje) G11 i G12,a kad se menja cela tecnost iz sustava tad moze od bilo kog proizvodjaca,da li  Febi Bilstein spada u kvalitetnije proizvodjace po pitanju rash.tek.?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Argor - 14-09-2013, 10:45:23
Ako je u sustavu bio plavi, stavi se opet plavi ili ako je bio crveni opet crveni, nevažno koji je proizvođač.
Kod zamjenem termostata iscurelo mi je oko 1 litra crvenog antifri. Nasuo sam drugog ...svježe razrijeđenog od sasvim drugog proizvođača i nema nikakvih problema.
Dakle bitno je da je ista vrsta ( ne proizvođač) i da nije prejaki koncentrat, koji bi mogao nagristi brtvu.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Marrac - 09-10-2013, 19:15:12
Pozdrav. Primjetih da mi fali dosta antifriza. Roskaste je boje. Motor 1.9 jtdm 16v. Tudum sam za te stvari. Pa me zanima jel mogu samo kupit bilo koji taj crveni i nadolijat, ili moram komplet novi ulit? :?:
Fala
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Argor - 09-10-2013, 23:31:33
Provjeri kolika mu je točka smrzavanja, ako je visoka, dodaj samo destilirane vode, ako nije onda bilo koji crveni antifriz.
P.S. Tih mjerača imaš za par kuna u autodijelovima, ako nema nitko u blizini a ne ide ti se do mehaničara.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Marrac - 10-10-2013, 09:06:20
Provjeri kolika mu je točka smrzavanja, ako je visoka, dodaj samo destilirane vode, ako nije onda bilo koji crveni antifriz.
P.S. Tih mjerača imaš za par kuna u autodijelovima, ako nema nitko u blizini a ne ide ti se do mehaničara.

 :thanks
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: SrdjanBL - 11-10-2013, 12:35:57
Samo mora biti iste boje, nikada ali nikada nemoj mijesati boje. Ja sam se tako opekao pa sam mijenjao dihtung glave i plus mi propisao hladnjak, to sam rijesio s onim sredstvom za krpljenje hladnjaka i drzi vec dve ipo godine. :ok:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: draak - 16-01-2015, 08:51:57
Koji antifriz ide u Alfu 166 3.0 V6 iz 2001.g, na netu sam nasao razlicite podatke, negdje pise crveni, negdje zeleni. Kod prijasnjeg vlasnika je bio zeleni, dok u uputama (od redizajna doduse) pise da ide crveni (Protective, red colour, with antifreeze action, based on inhibited monoethylene
glycol, with O.A.T. formula, exceeding CUNA NC 956-16, ASTM D 3306
specifications
.)
u ePER kad upisem broj sasije kaze da je ovaj motor unutra:
W9 - 166 BZ-DS (1998-2007)
136.557.0.0 - 3.0 V6 24V CF3 "PROGRESSION"
Engine: 0000979 Vehicle: 00064448 Manuf. date: 9/3/2001
Sto po ovome sto sam na netu nasao ide crveni.
Crveni je samo G12 ili ima i crvenih koji nisu G12?
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: rekmi - 04-02-2015, 15:14:51
ima crvenih koji nisu g12. uglavnom, G12 je najmoderniji i zadovoljava sve norme i za novija vozila. manje je agresivan za sistem i smije se miješati sa ostalim za razliku od  crvenog koji nije G12 i ne preporuča se miješanje sa ostalima jer postaje agresivan.
Naslov: G12+ u boxeru?
Autor: Silky - 28-03-2015, 18:25:25
Moram mijenjat antifriz u autu, jel moze G12+ od ine, jer nigdje ne vidim da pise koji ide?
Naslov: Odg: G12+ u boxeru?
Autor: sale 75 - 28-03-2015, 18:41:00
ja sam sipao valda svaku vrstu antifriza koja postoji u boxera,ništa mu nije zasad
Naslov: Odg: G12+ u boxeru?
Autor: Silky - 28-03-2015, 18:41:55
Znaci bit ce dobar.  :hehe:
Omjer, litra antifriza dvije vode?
Naslov: Odg: G12+ u boxeru?
Autor: mane - 29-03-2015, 10:16:48
To je onaj crveni? Velika je vjerojatnost da će ti kroz neko vrijeme proć brtva glave.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: draak - 29-03-2015, 10:40:34
1:1 se mijesa ako ga ne mislis prije zime opet mijenjati
Naslov: Odg: G12+ u boxeru?
Autor: Silky - 29-03-2015, 17:18:20
To je onaj crveni? Velika je vjerojatnost da će ti kroz neko vrijeme proć brtva glave.

Jel moguce da je zbog toga? Frendu na 146 prosle glave, ima taj isti antifriz.
Ionako mi je lijeva otisla, moram mijenjat.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: mane - 29-03-2015, 18:18:43
Bivši vlasnik moje je natočio taj antifriz i prošle mu brtve glave. Imaš negdje na netu podatak od koje godine su počeli koristit taj antifriz u autima. Taj antifriz jednostavno nije kompaktibilan sa starijim modelima vozila, isto tako zeleni (g10 oznake) nije dobar za ove današnje auteke. Kupi jednostavno taj g10 i miran si, čemu komplicirat.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: plavi156 - 12-01-2017, 08:30:30
Da li je moguće ako se ulije previše anifriza da sustav propiša? Prošli tjedan sam nadolio jer je bio malo ispod minimuma, razina se popela iznad max (bila je tekućina na radnoj temp) dosta, ne do čepa ali iznad max. Nakon 5 dana primjetim lokvu ispod auta od antifriza...nadolio sam crveni paraflu kakav je i bio unutra...

Auto ima samo 80.000km, koliko sam vidio hladnjak je kao nov bez oštećenja, primjetio sam da curi uz rub tamo gdje je plastični dio hladnjaka...točno ću znati danas kad se majstor javi sa dijagnozom.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: plavi156 - 01-02-2017, 08:09:59
Da li je normalno kad auto dođe na 90 da voda u ekspanzionoj posudi lagano titra, kao da vrije/ključa? Ne stvaraju se mjehurići ali primjeti se da lagano titra...mislim da sam to primjetio i na nekoj prijašnjoj alfi ali nisam siguran.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: Antonio - 01-02-2017, 08:16:10
Da, jer to nije titranje vec povrat iz motora, koji dolazi s one male cjevcice na vrhu posude i slijeva se unutra, pa izgleda kao da voda vrije.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: plavi156 - 01-02-2017, 08:43:59
Da, jer to nije titranje vec povrat iz motora, koji dolazi s one male cjevcice na vrhu posude i slijeva se unutra, pa izgleda kao da voda vrije.

Da, baš na toj cijevčici gore se ovo primjeti.
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: ar_jurki - 15-04-2017, 23:14:15
 :mah:

Kod dolijevanja antifriza, tj rashladne, dal nužno mora biti paraflu up? Može li kakva druga,tipa fuchs, crvena naravno... ?  :ok:
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: draak - 15-04-2017, 23:50:35
:mah:

Kod dolijevanja antifriza, tj rashladne, dal nužno mora biti paraflu up? Može li kakva druga,tipa fuchs, crvena naravno... ?  :ok:

Apsolutno svejedno, bitan je samo tip
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: ar_jurki - 16-04-2017, 09:42:50
Apsolutno svejedno, bitan je samo tip

ZZaboravio sam reći da se radio o jtdu. Oznaka je G12
Naslov: Odg: Antifriz
Autor: draak - 16-04-2017, 10:46:36
ZZaboravio sam reći da se radio o jtdu. Oznaka je G12
Nebitno. Bitno samo da je G12 ili K12 kako ga neki proizvodjaci oznacavaju.
Isto kao i kod ulja, bitna je gradacija i specifikacija, ne i proizvodjac

Sent from my HTC One_M8 dual sim using Tapatalk
Naslov: Antifriz za GT
Autor: mote kariola - 22-11-2020, 11:08:47
Ako već postoji tema ... ne da mi se tražiti na mobu
Koliko točno antifriza ide u GT 1.9 i kojega?
Da ne stavim neki "agresivni" koji će mi pojesti pola brtvi u motoru